Hi allemaal, Ik ben een paar maanden geleden begonnen met 1 ronde Clomid. Twee dagen voor nod had ik een veeg donker bloed. Aantal tests bleven negatief ondanks symptomen, maar dat kan bij Clomid horen. Maand niet getest, volgende menstruatie afgewacht maar de zwangerschapssymptomen werden steeds heftiger. Altijd bij menstrueren pijn aan tepels, nu waren slechts de zijkanten van mijn borsten pijnlijk. Test was positief, echter maar 1-2 weken zwanger (dus niet door Clomid-ronde) Toen begon ik ineens te bloeden zonder pijn, twee lichte dagen. Ik voelde de zwangerschapssymptomen verdwijnen en dacht een vroege miskraam. Op echo was niets te zien dus was er niets achter in de baarmoeder gebleven. Test was nu dan ook negatief. Nu - bijna twee weken later heb ik een aantal felle steken rechts in onderbuik en rond lies gehad (zoals ik eerder bij innesteling had) en doen mijn borsten weer zeer zoals bij mijn menstruatie. Ik heb nooit afscheiding, alleen watervocht en geurloos wanneer de eisprong eraan komt en dat had ik voor ik de felle steken kreeg. Mijn vraag is: je kan toch helemaal niet een week of maximaal twee weken na een miskraam al weer een eisprong hebben of ongesteld worden? Ik voel qua krampen geen menstruatie opkomen, alleen de borsten hebben die pijn. Mijn cyclus zal helemaal in de war zijn dus ik heb geen idee wanneer mijn menstruatie komt, maar zo kort na een miskraam verwacht ik eigenlijk nog geen menstruatie of eisprong! Liefs!
De gyn heeft hier woensdag in een samenvatting een beetje verteld wat er gebeuren kan komende weken. Ongeveer 6 weken na een miskraam heb je weer een eerste menstruatie, daarvoor dus de eisprong.... maar dat kan natuurlijk ook weken naar voren liggen, zal aan je cyclus liggen. Maar een eisprong zou toch kunnen, als je eerste dag van je bloedverlies bij mk als eerste teldag neemt?
Ja, dat klopt inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken omdat dit echt direct na een miskraam is geweest en ik het niet zo snel zag gebeuren. Ik telde die bloeding ook absoluut niet mee als menstruatie, maar als ik dat wel doe is het inderdaad wellicht een eisprong geweest. Al snap ik de pijn in mijn borsten niet want die horen bij een menstruatie en dát moet toch echt niet kunnen nu... Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen lezen online!
Ik heb op 17 oktober een miskraam gehad dus begin bloeden en 2 november had ik mijn eisprong en nu 12 november (4 dagen voor nod) heb ik positief getest weer. Dus het kan wel.
Dat dacht ik ook, en gefeliciteerd!! Ik merkte duidelijk een week na miskraam dat mijn eisprong eraan kwam door het vocht. Daarna voelde ik duidelijke steken in baarmoeder/eierstokken. Nu zijn mijn borsten enorm gezwollen en tepels ook. Ik denk dat die symptomen zo snel terug zijn gekomen omdat het de vorige zwangerschap al was op komen zetten. Ik moet wel opnieuw zwanger zijn, alles lijkt erop incl de plopjes en steekjes in buik zijn terug. Gaat wel erg snel zo als het echt waar is. Maar zou heel mooi zijn! Ik weet niet precies wanneer ik kan testen maar zal het zsm doen
Wat ben ik blij dat ik dit toevallig lees want daar zit ik ook mee. afgelopen vrijdag curretage gehad. daarna twee dagen bloedverlies wat al minder werd( tot bruinverlies) en gisteravond ineens weer heel veel rood bloedverlies. Ik denk is dit nu mijn menstruatie? Maar ik begrijp dus dat ik de dag van de curretage aan zou kunnen houden als 1e dag menstruatie en dat ik dus over circa twee weken een eisprong zou kunnen hebben? Handig om te weten en om rekening mee te houden .