Uitslapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Druif78, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ze probeert zelf in het weekend 'uit te slapen', maar lukt niet altijd ;)
    Hebben wel eens de tablet op dr kamer gelegd, zodat ze wat langer in bed bleef.
    Verder slaapt ze geregeld uit tot 8u in het weekend. Dat spreken we meestal ook af, maar lukt dus niet altijd. Soms is het 7u, meestal tussen 730-8u.
    Mijn vriend staat altijd direct met haar op (omdat ik niet meer kan slapen als ze ons echt wakker maakt), maar ikzelf laat haar vaak nog een half uur bij ons in bed liggen (vriend maft daarna gewoon door). Ik ben dan eigenlijk nooit voor 8u beneden.

Alleen voor de tv zetten doe ik niet. Doordeweeks ontbijt ze al alleen, in het weekend wil ik iig die ene dag samen met haar ontbijten. Ze heeft ook altijd honger als ze opstaat.
    Dus ik ben het voorlopig nog niet van plan, al zou ik het wel aandurven. Ik laat haar ook wel alleen beneden als ik ga douchen bijvoorbeeld.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O wat klinkt dat heerlijk, uitslapen!
    Maar hier zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Ik vind ze nog te jong om samen beneden te zijn en tv te kijken...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, het ging redelijk vanmorgen. Ze sliepen uit hunzelf al uit tot 7:15, dus eigenlijk vond ik dat al super! Toen ze samen met een ontbijtje beneden voor de tv gezet. Mn oudste begon te (nep) huilen, maar legde zich er snel bij neer. Dochter kwam na 20 minuten weer naar boven, dus het bleef meer bij snoozen. Logisch ook, zij kan zich niet een half uur vermaken met een filmpje en ze heeft ook geen besef van tijd.
    We blijven oefenen ;)

4. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier dochter rond dat ze 4 jaar was denk ik...geen tv maar ze pakt dan zelf wat blaadjes en maakt de mooiste tekeningen die ze daarna boven komt showen, heel schattig!

Soms houdt ze het echt wel een uur vol ofzo, hebben afgesproken dat als haar wekker op de 9 staat ze naar onze kamer mag ;), kwam ze laatst 10 over 9 naar boven, sorry, sorry dat ik te laat ben maar ik was zo lekker bezig! hihi...nu is het meestal wel eerder hoor.

De jongste ligt nog in een ledikant (bijna 3) en vind ik nog niet verantwoord dat hij alleen met haar beneden is...

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zou sowieso niet zelf meer kunnen slapen als mijn dochter alleen beneden is. Zou t dus zelf nog wel durven doen, zodat ik nog kan snoozen (maar wel luister). Maar niet als we afspreken dat ik ga slapen en vriend snoost. Die valt zeker weer in slaap.
    En een kind van nog geen 3 (ook al is er een grote broer bij) lijkt me ook nog wel erg vroeg hoor.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat het wel een beetje aan het kind ligt. De jongste is idd nog vrij onstuimig, maar de oudste is wel erg verantwoordelijk. Samen durf ik ze best alleen te laten, alleen de jongste is het snel zat, en gaat ons dus halen.
    En wel erg herkenbaar: vanmorgen kon ik ook alleen maar snoozen, je "slaapt" toch met 1 oor open ;)

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nu pas, met vijf en zeven (over twee weken acht) jaar. En dan hebben wij de avond ervoor hun kleren klaar gelegd en een broodtrommeltje met boterhammen neergezet. En als we dan heel veel geluk hebben laten ze ons liggen zonder ons wakker te gillen dat ze ruzie hebben of iets hebben laten vallen, of hun hoofd hebben gestoten of of of.... ;)

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben op een gegeven moment met Jelle afgesproken dat hij op zondag uit bed mocht als er een 8 voor puntjes stond.. Eigenlijk was dat meer met de gedachte van: dat werkt toch niet maar hij verbaasde ons door inderdaad de volgende dag pas om 8.00 naast ons bed te staan. Hij wat toen 3 of en jitte sliep sowieso al uit, die was net 1 en een echte slaapkop.

Nu komen ze allebei rond 8.00 naar onze kamer en mogen ze bij ons in bed liggen om tv te kijken tot een uur of 9. Dan gaat 1 van ons eruit en mag de ander nog wat verder slapen. Rond 10 uur is dan iedereen uit bed en heeft degene die het eerst opstond de oven al aangezet zodat papa zich kan gaan wijden aan het zondagse ontbijt... :D

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Die van ons zijn net 5 en 3 geworden. Ze weten dat ze vanaf 7 uur naar beneden mogen (handig, die digitale wekkers) en dan zet de oudsre de tv op 3. Na een uurtje is de jongste het vaak zat. Dan gaat hij spelen of ons lastig vallen. We zitten in het weekend eigenlijk zelden voor 10 uur aan het ontbijt, dat gaat prima.

10. beccie

beccie Niet meer actief

ik zet mijn zoon smorgens ook wel eens voor de tv. sinds een paar maanden.
    hij word in juni 5.
    hij blijft rustig zitten of gaat op zijn autokleed met de autootjes spelen. heb ik ook geen probleem mee.

soms wil hij niet alleen naar beneden dan mag hij nog even bij ons in bed komen, soms valt hij dan in slaap.

vanmorgen heeft hij voor het eerst een beetje uitgeslapen. ( tot 8:15 )
    dat is uitslapen voor hem, want meestal is het 7:00.

maar half acht word de jongste meestal wakker dus hij is nooit echt lang alleen beneden.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier vanaf 3 en 6 jaar.
    Maar wij slapen ook beneden, dus dat scheelt. Ik ga er vaak even uit, smeer een broodje en geef ze drinken en dan gaan ze tv kijken.
    Wij slapen dan nog even een uurtje of 2 heerlijk verder.
    Maar mama hoort alles hoor, haha.
    Ze laten ons lekker liggen. Ze komen vaak rond een uur of 9 gezellig bij ons liggen.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat heerlijk dat sommige kindjes zich zo goed kunnen vermaken zeg!!
    Ik denk dat met name onze jongste gewoon nog erg jong is. Ze is ruim 2,5 nu. Vanmorgen was het mijn man zijn beurt om eruit te gaan, dus hij heeft het ontbijt verzorgd en de tv aangezet en is daarna weer terug in bed gekropen. Al met al voor een half uur en daarna kwam de jongste ons halen :). Maar ja, toch lekker :D

13. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wat lekker dat je toch nog even wat langer hebt kunnen blijven liggen. Het is ook een kwestie van wennen van de kinderen hoor. Komt vanzelf goed :D

14. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hier ook 3 en 6
    We doen het al een poosje...
    Na 7.15 naar beneden, niet de anderen wakker maken. Dan krijgen ze wat eten en drinken en rond 8.00 staat één van ons op. De ander mag nog even blijven liggen, ideaal

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb niet alles gelezen, maar hier gaat het al een tijd zo:
    In het weekeinde ( mits we vrij zijn, want dat is vrij zeldzaam... )
    gaat ze meestal iets later slapen. We zetten nijntje wekker dan rond 09u bv. daarna uit bed. Even plassen. Dan krijgt ze wat te eten en drinken ( cracker of appel ofzo en beker melk ) en de ipad... en kijkt ze meestal in haar kamer ( voorheen bij ons op bed ) nog een fimpje of 2 waardoor wij nog een half uur tot een uur kunnen blijven liggen..:) Heerlijk.. meestal vind ze het helemaal niet leuk als wij uiteindelijk ons bed uit komen gerolt.. haha .

maar dit dus maar ongeveer 1x per maand. Vaak moet 1 van ons wel werken of als ik vrij ben op zaterdag ga ik vaak vroeg sporten en dan gaat ze mee dus dan gaat het niet. .

16. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    De kinderen zijn hier over het algemeen niet voor 08.30 wakker. Vaak is het zelfs 09.00/09.30 Dus wij slapen dan heerlijk met z'n allen uit

17. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wij doen t nu pas n paar weken. Meiden zijn bijna 4 en bijna 6. Een van ons loopt mee naar beneden, smeert brood en schenkt drinken en zij gaan onder n dekentje filmpje kijken. Ongeveer een uurtje doen we dat. Daarna staan we op.

Deel Deze Pagina