tot waar vullen met water?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nisa, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vraagje:
    ik geef normaal gesproken bv maar ben begonnen het te combineren met kv, alleen snap ik iets niet goed;)
    stel je maakt een flesje klaar moet je die vullen tot 5 of 150 ml als je 5 schepjes gaat geven? want dat verschilt zo'n 10 ml geloof ik.

ik deed het voorheen tot '5' maar ik twijfelde en nu lees ik per schepje 30 ml dus toch tot 150 ml? maar waar staat die 5 dan voor??? om mij in de war te laten :D

alvast bedankt dames

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Je vult je flesje met 150cc water en daar voeg je de schepjes aan toe (samen ong 170cc). Die 5 zegt mij niks, of is dat de Engelse maataanduiding? :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet met ml rekenen. Voor een schep poeder staat 30 ml water. Dus je doet eerst de totale hoeveelheid water in de fles en voegt dan de schepjes toe. Dus bijvoorbeeld 150 ml water en vijf schepjes poeder, de totale hoeveelheid komt dan rond de 160-170 uit. De schaal met de enkele cijfers ken ik helemaal niet.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    150/5 betekend 150cc water en 5 schepjes. Dan heb je samen 166,6 ml voeding (1 schepje is 3,33 cc).

Wat voor fles heb je? want mijn fles had alleen die getallen in ml.
    Ik denk dat die 5 de fluid ounces (fl oz) is. Een amerikaanse maat. Die moet je dus niet aanhouden ;)

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Op de Dr brown staat zowel de gewone ml als enkele cijfers maar je moet gewoon 1 schep per 30ml aanhouden dan zit je altijd goed.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik heb de difrax s brede flessen op zich prima ben er helemaal tevreden over.
    ow idd deepfreeze onderaan die enkele getallen staat me iet bij van oz. wat stom heb zeker een tiental keer dus ietsje minder water toegevoegd gelukkig is het niet een heel groot verschil maar zal voortaan netjes de ml aanhouden.

bedankt voor de reacties dames :)

7. misa

misa Niet meer actief

Als je 5 scheppen gebruikt, moet je 150 ml water gebruiken. Die 5 op je fles is een andere maataanduiding. Gewoon negeren..! ;)

150 (water)+5 (scheppen)= 165 ml (ongeveer). Dus dan krijgt je kindje 165 ml per fles.

Deel Deze Pagina