Ik spreek het uit als EE-mie-lie met dus de klemtoon op EE. Je hebt er ook een accent op staan dus kan ook niet anders toch? Overigens zou ik zelf de naam nooit zo schrijven, veel te omslachtig.
Eeeemielie, klemtoon op de E. Overigens is het accent op de e niet nodig. Je spreekt het sowieso uit met een lange 'ee'
Vanwege het accent op de E zou ik het uitspreken als EE-mie-lie. Wat ik altijd lastig vind met een accent in een naam is dat het vaak vergeten wordt of dat mensen niet weten hoe je een accent op een letter krijgt in een computerprogramma of -systeem.
Ee-milie. Klinkt voor mij vooral alsof je de jongensnaam emiel zegt met een ie erachter. Erg bizar in ieder geval
Mijn naam wordt uitgesproken als EemieLIE, met klemtoon op LIE. De é zegt enkel dat je het als lange -ee moet uitspreken, niet dat de klemtoon daar op ligt. Maar ik ben franstalig, dus ik weet niet hoe het in Nederland zit. Groeten, Emilie
Idd, daardoor struikel ik er over. Ik zou denk ik toch ee-mie-LIE zeggen of Emily. Ee-mielie voelt heel onlogisch voor mij.
Oké, duidelijk. Ik dacht dat het streepje in het Frans op de naam hoort, dus daarom dat ik het er ook opzette. Ook vind ik de naam met de klemtoom op EE mooier, omdat ik met de klemtoon op LIE steeds het erg Amerikaanse Amy-Lee hoor. Als ik het zou zo uitspreken zou ik bang zijn dat mensen dus steeds denken dat ze Amy-Lee heet. Puur fantasie momenteel want niet zwanger en voorlopig dat nog niet van plan. Maar had al Emily op mijn lijstje voor als mijn zoontje een meisje was geweest en schoot me ineens te binnen dat ik Émilie mooier vind. Dus misschien vervang ik Emily wel door Émilie/Emilie.
Vind het erg geknutseld zo. Ook vind ik dat het er niet mooi uitzien. Hoe wil je het precies uitgesproken hebben? (handig ivm meedenken)