Ik ken ook een Aimée, uitgesproken als Emmee. Als ik de naam lees, vind ik het een hele mooie naam, maar qua uitspraak vind ik het niet mooi. Misschien is Esmée iets voor jullie?
Wat de rest zegt. Emmee. Franse namen verengelsen of vernederlandsen vind ik niet mooi. Dat geldt trouwens voor alle buitenlandse namen. Gewoon de spelling en uitspraak aanhouden, niet mee gaan knoeien. Ermee knoeien komt vaak niet al te intelligent over en is ook nog eens lastig voor het kind zelf, constant moeten uitleggen waarom jouw naam anders wordt uitgesproken kan erg vervelend zijn. Ik vind overigens Aimée een erg mooie naam en denk helemaal niet aan de M.E.
Aimée hoor je Frans uit te spreken dus ik voorzie wel problemen als je dat niet doet. Op zijn Frans uitgesproken een mooie naam, anders niet. Ik heb niet de associatie met de M.E. omdat je dit toch anders uitspreekt.
Voor een meisje spreek ik liever inderdaad emmee uit. Vind het een prachtige naam. Ik ken een Aimé, jongen, en dat spreek je ook uit als aaimee.