Haha Lotte is gewoon Lotte, kan weinig aan mis gaan geloof ik. Zelfs haar officiele naam Charlotte lijkt me niet voor meerdere uitspraken vatbaar Kan me er wel vreselijk aan ergeren als haar naam verkeerd geschreven wordt, dat gaat dan meer op voor haar 2e naam.
Ik vind het dus irritant dat mensen die heel goed weten dat je het op z'n Engels uitspreekt, toch JJJJil zeggen!
Wat schrijven ze dan? Lotto? En die 2e naam kan toch zowat niet verkeerd geschreven? Gebruiken ze dan n f ipv een v?
O ja, het was Marleen, hihihi,en ik had het woord sufferd tussen " " gezet, he, meis, dus ik bedoelde het ook niet letterlijk zo, hihi.
Lotte haar 2de naam is Evelien toch? Dan "snap"" ik dat wel dat ze t verkeerd schrijven... Ik kan je zo 4 schrijfwijzen geven. Maar dan vraag ik altijd eerst hoe t geschreven wordt, ipv er zelf wat van te maken (haha je wil niet weten wat ze hier in Nederland soms van mijn naam maken, voel me soms net een hondje met al hun ge Fikkie en Ficky)
haha hier nog een sufferd, Ik dacht dat het Emmelien was, iig zo zeg ik het tegen mezelf. En Giulian zeg ik ook Djoe-li-en ipv Djoe-li-an haha
oeps, ik zou een aantal namen dus ook verkeert uitgesproken hebben... pepijn is gewoon pepijn, hihi. hoe zou je die trouwens op zijn engels hebben?
Mike en Lynn spreek je allebei op zijn engels uit, mijn eigen naam wordt ook vaak weer naar t engels vertaald Cerry, maar dat is toch echt uitspraak karrie. Bij Mike en Lynn heb ik nog geen gekke dingen gehoord alleen een paar keer qua schrijfwijze verkeerd geschreven (maik en linn/lyn) Maar nog geen rare dingen gehoord qua uitspraak!! Gr Carry
En daar kan ik me vreselijk aan ergeren. Daarom was Giulian de perfecte naam. Niemand die per ongeluk Giuliannetje zegt. hihi Serieus. Ik heb n hekel aan mensen die bijv Jan Jantje gaan noemen. Zo kleinerend, bah!
onze jongen zijn naam spreel je uit als eljessaa ik hoor zelden de juiste uitspraak ben het ondertussen al gewoon en neem het niemand kwalijk maar erger me er wel aan dat ze vaak denken dat het een meisje is zeg dan meestal vlak af en kor "het is een jongen" ze maken er vaan eliesa van vind het wel jammer want Elyesa is een prachtige naam als ie juist wordt uitgesproken. groetjes talia
Klopt, Lotte's 2e naam is Evelien. In mijn kraamweek is mijn moeder zo bijdehand geweest om foto's van Lotte door te sturen aan totaal vreemden voor me die er dan een "mooi" lijstje omheen maakten. Een van die mensen schreef Evelyn. Nu was ik al een wandelende hormoonbom en dan bommetje is toen behoorlijk ontploft!
ik vroeg me al af hoe t uitgesproken werd, ik d8 e-lie-ess-a. Weer fout. Wat n aparte naam zeg. En idd erg mooi.
Bij ons gebeurd het nog wel dat mensen er Chiel, Siem of Gien van maken is het schrijven en uitspreken. Chiem komt ook niet zo heel vaak voor maar is toch geen moeilijke naam om (gewoon) uit te spreken. O,ja vandaag hoorde ik nog iemand GYM (van gymastieken zeg maar) zeggen i.pv. Chiem. Ik zou Kaylee en Ruby en Guilian ook verkeerd hebben uitgeproken.
Met mijn eigen naam is het ook altijd raak. Zowel de uitspraak als de schrijfwijze. Het is dus Carol (spreek uit: Kerrol) en niet Caroll, Carrol, Kerrol, Carola, Kerel. Toen wij vorige maand trouwden kwam de ambtenaar van de burgelijke stand. Hij sprak het meteen goed uit, en zong zelfs het liedje van Neil Sedaka 'Oh Carol... ' Ik dacht: Nou dat is mooi! Tijdens de ceremonie heeft hij het alleen de eerste keer goed gezegd, en de laatste (op aangeven van een vriend van ons), verder was ik dus Karel. Zelfs voor het ja-woord. Ben ik nu wel of niet getrouwd??? hihi