Uitspraak Celeste

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mel88, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ja vind hem prachtig. Alleen m’n man is nog niet overtuigd. We twijfelen tussen deze en Nora. Alleen die hoor je zo veel, dat weerhoudt mij ervan

2. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Meerendeel spreekt de ‘e’ dus uit op het eind. Vind dat zelf ook heel mooi. En kan me ook voorstellen dat je hem dan alsnog wel eens verkleint tot celes (uitspraak).

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Hier vaak dat ze de e niet uitspreken ja maar verbeter het wel.
    Zo afgekapt dan.
    Nora hoor je heel veel Ja.
    C hoor je gelukkig niet vaak was ook de bedoeling.
    De 2e naar is e le na.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Zou spreek ik het ook uit, volgens mij hoort het "officieel" ook zo. Mooie naam!

5. Aries

Aries Niet meer actief

Ik ben bang dat hij zonder de -e op het einde uit de mond van de gemiddelde Nederlander superplat klinkt. Ik heb de naam ook overwogen, maar vond de eerste e in de naam juist lastig, omdat het in het Frans Céleste is, terwijl ik in het Nederlans de naam alleen uitgesproken als "Suhleste" ken.

6. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik zou het uitspreken als suh-lest.
    Dat gezegd hebbende, mochten ouders mij 1 keer verbeteren, zou ik heel. Goed kunnen wennen om de e aan het eind wel uit te spreken, dat vind ik bij deze naam niet vreemd.

7. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Mee eens!

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #28 hummeltje5, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Dit.

Edit: hier heeft 1 van de kindjes ook een franse naam waarbij je de laatste letter niet uitspreekt. Dat is wel echt supermoeilijk voor nederlanders kennelijk. Zelfs nu ie bijna 4 is zijn er nog heel veel mensen die zijn naam verkeerd uitspreken. Ook mensen die dichtbij staan :| Dus als je je daaraan zal gaan irriteren TO, zou ik niet voor Celeste gaan als je de officiele uitspraak ''Celest'' wilt.
    PS: hier wel duidelijk dus dat mijn voorkeur heel sterk uit gaat naar Celeste en niet naar Nora ;)
    Uitspraak Celeste vind ik dus iets mooier dan "Celest", maar die laatste ook mooi genoeg om m zelf te kunnen geven :)

9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Precies dit :D wij hebben er 1 thuis lopen met e uitgesproken. Omgeving spreekt hem ook zo uit, behalve 1 iemand, die krijgt het voor elkaar om er selehze van te maken en vergeet de 't standaard. Verder dus niemand die ik hoef te verbeteren.

Mel88 vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn collega heet Celeste en dat spreek je uit als Selleste met een zachte e op het einde.
    Vind dat ook de mooiste uitspraak.

Mel88 vindt dit leuk.
  11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Kan beide...en zijn mijn inziens beide mooi.
    Een kennis van mij heet Celeste, uitgesproken als Selleste.
    Zachte e op het eind.

Mel88 vindt dit leuk.
  12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Mee eens.

Mel88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina