Ja vind hem prachtig. Alleen m’n man is nog niet overtuigd. We twijfelen tussen deze en Nora. Alleen die hoor je zo veel, dat weerhoudt mij ervan
Meerendeel spreekt de ‘e’ dus uit op het eind. Vind dat zelf ook heel mooi. En kan me ook voorstellen dat je hem dan alsnog wel eens verkleint tot celes (uitspraak).
Hier vaak dat ze de e niet uitspreken ja maar verbeter het wel. Zo afgekapt dan. Nora hoor je heel veel Ja. C hoor je gelukkig niet vaak was ook de bedoeling. De 2e naar is e le na.
Ik ben bang dat hij zonder de -e op het einde uit de mond van de gemiddelde Nederlander superplat klinkt. Ik heb de naam ook overwogen, maar vond de eerste e in de naam juist lastig, omdat het in het Frans Céleste is, terwijl ik in het Nederlans de naam alleen uitgesproken als "Suhleste" ken.
Ik zou het uitspreken als suh-lest. Dat gezegd hebbende, mochten ouders mij 1 keer verbeteren, zou ik heel. Goed kunnen wennen om de e aan het eind wel uit te spreken, dat vind ik bij deze naam niet vreemd.
Dit. Edit: hier heeft 1 van de kindjes ook een franse naam waarbij je de laatste letter niet uitspreekt. Dat is wel echt supermoeilijk voor nederlanders kennelijk. Zelfs nu ie bijna 4 is zijn er nog heel veel mensen die zijn naam verkeerd uitspreken. Ook mensen die dichtbij staan Dus als je je daaraan zal gaan irriteren TO, zou ik niet voor Celeste gaan als je de officiele uitspraak ''Celest'' wilt. PS: hier wel duidelijk dus dat mijn voorkeur heel sterk uit gaat naar Celeste en niet naar Nora Uitspraak Celeste vind ik dus iets mooier dan "Celest", maar die laatste ook mooi genoeg om m zelf te kunnen geven
Precies dit wij hebben er 1 thuis lopen met e uitgesproken. Omgeving spreekt hem ook zo uit, behalve 1 iemand, die krijgt het voor elkaar om er selehze van te maken en vergeet de 't standaard. Verder dus niemand die ik hoef te verbeteren.
Mijn collega heet Celeste en dat spreek je uit als Selleste met een zachte e op het einde. Vind dat ook de mooiste uitspraak.
Kan beide...en zijn mijn inziens beide mooi. Een kennis van mij heet Celeste, uitgesproken als Selleste. Zachte e op het eind.