wat is de grens?

Discussion in 'Babynamen' started by DastyQueen, Dec 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Waar trekken jullie de grens met een naam af te laten vallen omdat hij in je omgeving al voorkomt?
    - familielid met dezelfde naam
    - vrienden met dezelfde naam
    - kennissen met dezelfde naam

Ik wilde altijd een naam die helemaal niet voorkomt in mijn omgeving. Maar kom nu op een twijfel punt.

Nu heb ik een naam gevonden die ik echt leuk vind maar een klasgenootje van mijn zoontje heeft dezelfde naam. Moeder is geen echte vriendin van me wel een kennis (ze is een vriendin van een vriendin van mij) en we zijn "vrienden" op Facebook (niet echt relevant maar toch haha).

Vinden jullie het raar die naam dan te gebruiken? En waarom wel of niet?

2. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Ver genoeg weg zal ik denken. Gewoon doen.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind het van de naam afhangen. Onze dochter heeft een vrij originele naam, ik zou het gekker vinden als dan iemand in mijn directe omgeving voor die naam zou kiezen dan bijv een naam als Julia of Liam. Dat zijn populaire namen en kan je minder verwachten dat je geen andere kindjes met die naam tegenkomt.
    Ik vind de relatie ver genoeg om voor de naam te gaan. Misschien dat zo'n moeder het juist wel heel leuk vind, dezelfde smaak!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Ik zou het gewoon doen

5. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Als dit de naam is die je al in je hoofd had zou ik het gewoon doen! Straks zie je haar misschien nooit meer.. En dan krijg je spijt.
    Ik zou wel voorzichtig zijn met hele zeldzame namen, als je door hun op het idee van die naam bent gekomen, misschien toch nog even verder kijken.. Is het een populaire naam lijkt het mij sowieso geen probleem.

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    + 1

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Er zijn voor mij twee grenzen:
    - Het is een hele unieke naam waardoor dezelfde naam kiezen lijkt op "pikken".
    - Het gaat om iemand die regelmatig bij mij thuis over de vloer is of ik bij diegene waardoor (bijna) dezelfde naam verwarrend kan zijn in die situaties.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Het is op zich niet een hele unieke naam... maar ook zeker geen top 20 naam. Denk dat ik er voor ga maar twijfel nog wel een beetje

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    nou ik vind het allemaal onzin, het is JOUW kindje en jij en niemand anders bepaald de naam van jou kindje zou even lekker wezen dat jij dé naam niet zou mogen kiezen want stel wat pietje klaasje jantje ervan zou vinden, nee hoor als dit voor jou dé naam is dan zeg ik DOEN je kan je kindje maar 1 keer dé naam geven en op zoek gaan naar een andere naam voor een ander zou ik dus echt niet doen (tenzij het voor een hond kat poes is bijvoorbeeld maar zoiets belangrijks als je kindje zijn of haar naam nee daar mag niemand zich mee bemoeien verder, ongeacht of het een zeldzame naam is of niet mijn zoontje is inmiddels ook "vernoemt" hij draagt een zelf verzonnen naam en 1 andere moeder van school vond die zooo uniek en zooo mooi dat zij haar kindje ook zo heeft genoemd ik vond en vind het een hele eer ;) )

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het liefst iets hebben wat ik nog niet weet dat anderen hebben. Maar een kennis zoals jij benoemd: gewoon doen!!!

Zou hadden wij al jaren de naam I.sabel. Maar 1,5 jaar voor onze dochter kwam is ons nichtje I.sa geboren........ De naam was voor ons toen een no go, maar is wel een tweede naam geworden.
    Haar eerste naam is een naam geworden die een neef van mij aan zijn dochter heeft gegeven. Dit wist ik niet...... Errug grote familie en weinig contact. Oeps...!

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Wij hadden de naam Esmeralda in gedachten maar dat is de naam van de dochter van een kennis.
    Wij hebben er voor gekozen om dit niet te doen. Inmiddels hebben we een andere naam gevonden voor een meisje en zijn we nu op zoek naar een jongensnaam

Share This Page