uitspraak e.lyn?

Discussie in 'Babynamen' gestart door veroni7, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veroni7

veroni7 Lid

27 mrt 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties. Ik vind de y mooier staan in de naam. Ook mijn andere dochters hebben een y in de naam, die uitgesproken worden als een "ie".

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Ik zou voor Elien gaan. Vind het overigens een geweldige naam! Beetje slechte vergelijking, maar ik heb voor mijn eerste verjaardag een pop gekregen, die ik nog steeds heb en die heet dus Elien. Ben erg aan haar gehecht (misschien wel een beetje raar) en heb daarom ook een hele positieve associatie met de naam. Maar in friesland bv. worden heel veel namen met ie-klank geschreven met een y. Dus is niks raars aan. Ik zeg doen!

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als je de naam zo uitgesproken wilt hebben zou ik voor Aileen of Eileen gaan.

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.040
    113
    Vrouw
    Als je de y in de naam wilt houden, zou ik eerder voor Elyne gaan.
    Iets andere uitspraak, maar naar mijn idee wel duidelijker dan Elyn (wat ik dus ook als Ee-lin uit zou spreken).

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou Elien zeggen als ik Elyn zie staan
    Ons meisje heet Elin, :)

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik zou het uitspreken als ee-lin, met de klemtoon op lin.

Wil je graag dat deze y ook als een ie wordt uitgesproken?

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ee-lin en elyn zou ik hetzelfde uitspreken

8. misa

misa Niet meer actief

Eelie, maar dan zou ik het wel als Elin schrijven. Wat ik een mooie naam vind trouwens!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Als ee-lin

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Maar Eileen spreek je toch uit als 'ajlien'? Bij Aileen wisselt het, 'eelien' is dan de Brits/Ierse uitspraak, maar in Amerika is het ook 'ajlien'.

Elien lijkt me het duidelijkst. Elyn kan natuurlijk ook prima, alleen zou ik er dan rekening mee houden dat het merendeel van de mensen (ik ook ;)) eerst 'eelin' zal zeggen, maar na verbeteren zullen de meesten het vast goed doen. Als je dat geen probleem vindt, dan kan Elyn prima.

11. zouhet84

zouhet84 Lid

10 apr 2015
    56
    0
    0
    Overijssel
    Zo zou ik het wel uitspreken. Ik ken een 'Ee-lien' en haar naam schrijf je als Elien. Is dat geen optie?

Nu ik er zo naar kijk, snap ik waarom jullie voor Elyn zouden kiezen, dat lijkt veel mooier. Wat vind je belangrijker? Een naam die altijd goed uitgesproken wordt of een naam die altijd verbeterd moet worden, zowel qua uitspraak als spelling?

Deel Deze Pagina