Yael of Yaël Hoewel ik niet zo van Y-namen houd, hoort hij hier voor mij gewoon (net als bij bv. Yara). Elisa of Eliza weet ik niet...denk Elisa, omdat de z door sommige mensen zo ‘lijzig’ uitgesproken wordt.
Ik ben zo iemand die altijd anders denkt en dwars is. Jaël vind ik er gek uitzien, en zou ik uitspreken als Djaa-el. Yaël vind ik er beter uitzien, ik zou ik uitspreken als jaa-el. Jaëlle / Yaëlle dus als djaa-el-lu en jaa-el-lu. Ik zou wel voor puntjes gaan.
Omdat je de namen Mae/Rae//Dae/Kae uitspreekt als mee/ree/dee/kee dus Jae zou je kunnen linken aan de uitspraak jee en met een l erachter wordt het jeel en met de logica van tegenwoordig dat je een J uitspreekt als Dj dus djeel. Maar misschien kun je gewoon antwoord geven op mn vraag
Dat deed ik net. Het is een bekende bijbelse naam die je zonder trema schrijft. Maar ik heb het van een oud topic waarin ook toen de discussie was over deze naam. Ik heb iig nog nooit iemand Djeeeel horen zeggen.
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/laatste-vraag-ya%C3%ABl-of-yael.611149/ Deze Succes met kiezen. Elisa is ook een mooie naam
Ik heb kennelijk je antwoord op mn vraag gemist.. Bij mij is het vooral omdat ik de naam Joël(le) al heel lang ken dat ik het ook eerder zou schrijven als Jaël(le). Ae blijft sowieso nogsteeds een lastige combi want in de ene context wordt het uitgesproken als 'aa' (de Saense Schans bijv.) en in de andere als 'ee' (bij de naam Mae bijv.). Qua uitspraak is het dan maar net waar mensen het aan linken.
Jaëlle of Yaëlle vind ik heeeeeeeel mooi! En dan ook het stukje elle uitspreken zoals bij Joëlle. Anders vind ik het iets meer een jongens naam, ken een Naël en moet daar aan denken. Eliza/Elize, mooier dan Elisa (ook weer de jongens associatie )
Wij hebben een Y.aël. Ik vind de letter Y ook niet zo mooi in veel namen maar bij deze naam gek genoeg wel. Het is altijd goed uitgesproken. Ivm het "djeel" verhaal hebben wij gekozen voor de ë. Onze andere dochter heet E.den ook een bijbelse/Hebreeuwse naam. Totaal onbewust trouwens. Bij beide kwamen we daar per toeval achter.