Dat sowieso als Fae vertelt dat ze fee heet dan zou ik het opschrijven als Fay. Dus ik denk dat fae en fee het vaak kunnen verbeteren.
Ja dat bedacht ik ook toen ik al op posten had geklikt ... Voor mij een naam die door de verschillende spellingen zou afvallen.
Ik snap de reactie over het uitleggen qua spelling. Aan de andere kant, iedereen kent haar vanaf moment 1 als Fae, dus heel vaak zal ze het niet hoeven uitleggen. Dan zouden er ook veel namen afvallen die eindigen op ie of y.
Ik zou niet weten hoe je het anders zou kunnen uitspreken? Wel een leuke naam maar denk dat het heel vaak de naam spellen wordt.
Oke ik voel me nu heel debiel. Maar ik ken dus iemand die haar kindje fa.é genoemd heeft. Ik heb de eerste maanden niet gesnapt waarom ze haar kind faa-ee noemde. Vond het zo lelijk. Snap ook totaal niet dat fae als fee uitgesproken word? Schrijf het gewoon normaal hahaah...
Is dat zo anders? Je kunt het toch ook niet anders uitspreken met een j klank erachter? Net al mee enzo. Daar komt toxh automatisch een soort j achter?