We willen, als we een dochter krijgen, bij de 2e naam vernoemen naar tante, oma en overgrootmoeder die allemaal Johanna heten. Maar ik vind het zo'n tuttige naam dus ik had er zelf al Joanne van gemaakt. Vind ik wel leuk, maar niet super... heeft iemand nog een beter idee?
johanita? niet mijn favoriet, maar johanna is wel moeilijk. Ik vind Joanne (of Jo-Anne) wel leuk eigenlijk
Joanne vind ik erg leuk, hoewel ik Johanna voor een tweede naam best vind kunnen, zo ouderwets is het ook weer niet
wat ik hier in mijn boekje heb staan Giovanna, Hanna, Hanneke, Jane, Janet, Jeanne, Jenske, Jentina, Joanna, deze vind ik Jogien, Joke, Jopie, Naatje, Nanne. Jaantje, Janka, Jannegien, Jannigje en Jennechien deze meer :thumbdown: allemaal vrouwlijke varianten van Johanna
ikzelf heet johanna van mijn tweede naam en ook mijn dochter hier in friesland hoor je het ook vaak als voornaam maar ik vind joanna ook heel erg mooi of de itialiaanse vorm gioanna
Bedankt meiden! Jonna, had ik nog niet aan gedacht, ook leuk.... Maar Joanne is nog het leukst (en Anne / Anna, maar dat past niet bij onze voornaam )
Jonna klinkt heel leuk! Mijn 2e naam is Johanna en onze dochter heeft deze als 3e naam. Als de andere namen ook tuttig zijn valt het wat minder op
Hey! Ik vind Jo-Ann verschrikkelijk....sorry. Ik zou of voor Joan/Jeanne of Joanne/Joanna gaan. Maar ik vind Hannah ook heel erg leuk.
Jelina is met haar 2e naam vernoemd na opa John* , ome Johan, en oma Johanna, en haar 2e naam is Joany