Welke schrijfwijze vinden jullie het mooiste en hoe zouden jullie het uitspreken (klemtoon)? Ben benieuwd
Je kan Emily op verschillende manieren uitspreken ik denk dat het vooral daaraan ligt waarvoor je kiest. Ee-mie-lie Em-me-lie Ee-me-lie enz Lastig vind de schrijfwijze Emily of Emilie het mooist.
Dat vind ik ook! Als je een bepaald uitspraak wil moet je eigenlijk ook kiezen voor een schrijfwijze waarbij dat zo is. En niet voor een schrijfwijze die je mooier vindt maar die dat eigenlijk niet zegt.
Emily, want zo ‘hoort’ het. Qua uitspraak kun je dan allebei de kanten op. Anders Emilie, maar dan spreek je het wel echt uit als Eemilie. Als je uitspraak Emmelie wil, dan gewoon spellen als Emily.
Mijn dochter heet Emilie, en dat spreken wij toch echt uit als emmilie en niet eemilie . Het is ook maar net wat je gewend bent. Maar ook hoe je het zelf uit gaat spreken. Als je het op de door jullie gekozen manier wilt hebben dan ook gewoon zo uitspreken en niet kijken naar de schrijfwijze.
Met een Y vind ik niet mooi, dus dat valt zeker af en daarom staat die ook niet in het rijtje. Ik wil het uitsprekenals emmilie of emmelie.
Hierom Emmelie gestemd. Dat laat niets aan het toeval over en is ook gewoon een bestaande naam. Emilie erg leuk maar dan zeg je wel echt ee-mie-lie dus deze valt af gezien je gewenste uitspraak. Emelie (ee-me/muh-lie) valt ook af gezien je gewenste uitspraak. Emmilie zou ik zelf niet doen omdat ik Emmie-Lee lees.
Ik heb gekozen voor Emilie, omdat dat het meest lijkt op de spellingswijze die ik ken (Emily). Ik zou het dan ook uitspreken als 'eh-me-lie'. Ik lees dat veel mensen door die spellingswijze 'ee-me-lie' zouden zeggen. Als je dat storend zou vinden dan zou ik toch kiezen voor 'Emily' of 'Emmelie', al vind ik zelf die laatste spellingswijze niet zo mooi.
Ik heb Emilie gekozen, maar ik spreek het wel uit als Eemilie. Als je de andere uitspraak wil, zou ik gaan voor Emmelie.
Ik zou voor Emily gaan, de meest gebruikelijke schrijfwijze. De rest vind ik alleen maar verwarrend. Ik heb Emilie gestemd, omdat dat het meeste lijkt op de gebruikelijk schrijfwijze. Ik spreek beide uit als Emmuhlie.
Emelie uitspraak: Emeelie De rest vind ik wat gewoontjes Met de uitspraak die jij wil, zou ik voor Emmelie gaan.