Voor onze dochter waren we er zo uit, oma's heten Marianne en Dirkje dus zij heet Roos Maria Dirkje. Niet erg trendy natuurlijk maar het blijven doopnamen dus überhip hoeft niet. Voor onze zoon op komst wordt het echter lastiger. Opa's heten namelijk Piet en Aad.. Hoe maak je daar nou iets van? Gewoon ......... Piet Aad vind ik niks maar ........ Petrus Adrianus vind ik weer te "dramatisch" en ouwelijk. Iemand ideeën?
Moest ik ook meteen aan denken. Anders misschien: Addy Pieter Pieter Adam Pieter Adrian Pieter Adri Adam Pieter Pieter Aadan Pieter Coenraad
Pieter Adriaan... daar dacht ik ook meteen aan Piet vind ik wel makkelijk te vernoemen... Aad is lastiger. En Aad Pieter?
Waarom wil je vriend de namen Pieter Adriaan niet? Wat is er volgens hem, niet goed aan? Te ouderwets, te lang, te kort ... ? suggesties : Petro Pedro Pierre Pieke Petter Pitt Pjotr Addie Adi - Ady Adian Adro Adrion Adrio Arian Adrian (met korte -a-)
Pieter Adriaan Aard Pieter Of een combi van één van onderstaande namen: Adrianus Aarnoud Adriaan Adam Ard Ardian Peter Pieter Petrus Piet Pierre Pedro
Pieter Adrie? Ik vind twee kortere namen wel leuker dan die klassieke oude doopnamen. Je dochter heeft ook twee redelijk korte doopnamen.
Hij vindt Pieter helemaal niks en bij Adriaan denkt hij aan Bassie & Adriaan.. Ik vond alleen Pieter juist goed want mijn vader heet Piet en mijn schoonvader Adrianus Pieter. Ideaal om dan ........ Pieter te doen maar helaas Bedankt voor de suggesties allemaal, ik ga ze eens rustig doornemen.
peter ipv pieter. adrian ipv adriaan. bij beiden een letter eruit en meteen wat hipper maar pieter adriaan vind ik zo erg nog niet