Esma Lina Niya Eliza Norah Zora Sarah Amaya Jasmina Amira Sophia Farah Amber Leila Alina Nour Jongensnamen vind ik moeilijk
names4muslims.com is een hele goede site, daar heb ik millioenen keer op gekeken voor dat ik uiteindelijk een naam heb gekozen. het heeft een geweldige database + vertaling. Daanish, Bilal, sofiyan, Usaym, Arham, Uzayr, Talil, Musa, Ismail, Noman, Arslan/Aslan, Saad, Ahil. Fatima, Laila, Sabiha, Saliha, Tayyaba, Komal, Asma, Ayesha, Yousra, Hadiya
Isam kan wel, is iets mannelijker. Of Noah. Of Ismael. Rayan? Adam? Er zijn zooooveel mooie namen, moeilijk kiezen haha.
Inaya - Kawthar - Amira voor meisje Rayan - Ismail - Montassir voor jongen. Er zijn inderdaad heel veel mooie namen en het is moeilijk kiezen.
Zeker moeilijk maar heb al wel wat in gedachten Die site is wel echt een aanrader, staat zo veel op! Ook namen die ik nog niet eens eerder ergens gezien heb
Ammar - Builder, constructor Ayyub, Ayoob - A Prophet's name Da'ud, Dawud - Arabic form of "David", beloved; a Prophet's name Faisal, Faysal - Decisive Hakeem, Hakim - Wise, one of God's ninety-nine qualities Munir, Muneer - Brilliant, shining Musa, Moosa - A Prophet's name (Moses) Nasim - Fresh air Nuh, Nooh - A Prophet's name Ra'id - Leader Seif al Din - Sword of the faith Tawfiq - Success, reconciliation Ya'qub - Arabic form of "Jacob" Yasin, Yaseen - One of Muhammad's names Yushua - God saves Yusuf - A Prophet's name (Joseph) Aamir - welvarend, vol levenlust Aasim - beschermer, bewaker Jasim - groot, beroemd Shakil - mooi, knap Zain - schoonheid Islamitische namen - Risala Arabische Jongensnamen met de Z
Aliyyah, Aliah, A'lia - Exaulted, noble, highest social standing Aminah, Ameena - Trustworthy, faithful Amirah, Ameera - Princess, leader Anisah - Close, intimate, good friend Husniyah - Beautiful Inaya - Concern; solicitude Jamilah, Jameela - Beautiful, graceful, lovely Khadijah, Khadeeja - First wife of the Prophet (pbuh) Layla, Leila - (Born at) night Muminah - Pious believer Muna, Mona - Wish, desire Safiyyah - Untroubled, serene, pure, best friend Sakinah, Sakeena - God-inspired peace of mind, tranquility Samihah, Sameeha - Generous Samiyah - Elevated, exhalted, lofty Sumayyah, Sumaiya - Proper name Yaminah - Right and proper Alina - nobel, lichtend Ammara - zij die haar leven wijdt aan goede daden Ayisha - leven Kayla - kroon, lauwerkrans Oumayya - dienstbare
Manlief moet zijn lijstjes nog maken en dan kunnen we beslissen ben echt benieuwd wat het gaat worden
Ja zijn ook leuke namen idd! Ik vind Benyamin ook mooi voor een jongen of Mouna voor een meisje. Mijn man is meer van de ouderwetse/traditionele namen en ik vind die juist weer wat minder.. Dus we zullen zien wat er uit komt hihi. Maar nog tijd zat, eerst maar eens zwanger worden