Sorry, maar ook hier hoor ik dus wél de korte a-klank en geen 'aa'! Ik denk dat het echt héél veel uitmaakt waar je vandaan komt ofzo. Zou anders ook niet weten hoe het kan dat verschillende mensen, verschillende uitspraken horen. Zelf kom ik uit N-H btw..
Haha dan hoef ik me helemaal niet meer druk te maken want als dit een korte A is dan wordt het uitgesproken zoals ik wil;/). Hier ook Nh
Ik ken ook alleen maar de uitspraak Kaj met korte 'a' zoals in 'Kas'. Nog nooit bedacht dat mensen 'kaaj' zouden kunnen zeggen ...dat staat er toch niet? Anders zou je toch ook 'Kaaj' schrijven? Misschien dat de mensen die het niet goed uit kunnen spreken de 'j' erg kort maken en dus wat krampachtig uitspreken en het dus niet lekker 'bekt'? Ik zeg namelijk eigenlijk iets meer in de trant van 'Kajj' als ik er echt over nadenk. De korte a is dan niet moeilijk omdat de nadruk meer op de j ligt dan op de a.
Bedankt voor het mee discussiëren. Ik ga er maar vanuit dat het op diverse manieren kan worden uitgesproken maar men hetzelfde hoort! BN’r Kaj van der Ree zit nu in kroongetuigen en wordt ook uitgesproken als Kaaij. Mijn favo uitspraak. Met nog een paar weekjes te gaan zijn we 100% overtuigd, we gaan voor KAJ!