Hoi meiden. Ik heb nog wel even de tijd maar we zijn al verschillende avonden heel google zo'n beetje langs geweest en we kunnen echt geen naam vinden! Mijn man word er nu chagrijnig van maar we moeten toch een keer wat kiezen. Voor een meisje zijn we snel over uit geweest maar die jongens naam! Nu ook weer een tijdje gezeten en ik ben moe en gefrustreerd en mijn man werd hangerig\vervelend en nam het niet meer serieus en is nu boos tv gaan kijken. We hadden namelijk Levi of Xavi en waren daar helemaal happy mee. Nu is mijn zusje met mij zwanger en eerder uitgerekend. Wist ik veel dat we dezelfde smaak hadden want haar kindje gaat zo heten alleen dan de namen andersom en Xavi iets anders maar klinkt precies hetzelfde. Ze hebben maarliefst vier namen gekozen en de eerste twee zijn dus onze namen. Ze krijgen een jongetje en daarmee lijkt wel de kous af. Wij moeten maar wat anders zoeken want wij willen niet weten wat het word. Nu doordat we echt niks naar onze smaak kunnen vinden zouden we bijna overstag gaan en toch het geslacht weten en maar hopen op een meisje. Anders word ons kind naamloos... Terwijl ik zo blij ben met beiden maar ik voel me een beetje de tranen nabij...zal vast de horomonen wezen maar nu word ik even gek. Wie helpt mij met namen verzinnen! Hollandse namen is niet echt voor ons. Zoals je ziet houden we van mane eindigend op i of y maar ook schotse\engelse namen. Alleen willen we natuurlijk niet iets wat je vaker hoort... We zaten zelfs tussen de Finse, hawaaiaanse en Japanse namen te kijken! Daar zagen we Keiji alleen die vind mijn man weer zo-zo... dus ook weer niet DE naam. Wie helpt mij!!!! Hellup!!!!!!!!! Ik voel me zielig.....zucht... Heb nog ff maar toch...tis ook dat we het gewoon hadden. Onderwerp namen was klaar...Nu moeten we weer ons helemaal anders instellen.
ravi heb ik ook gezien ja en vond ik ook erg leuk maar betekende weer een of andere god. Dat heb ik dan weer liever niet. Maar je zit in de goede richting haha. Maar het klinkt ook weer als Xavi en de naam van mijn zusje... Zat zelf nog wat te kijken... Lenn Manu Skye... Je ziet, heb niet echt een bepaalde richting ofzo... Lenn is nu weer in en toevallig vind ik die wel leuk.
Hopelijk komt iemand met DE naam! Hihi. Nu ben ik echt helemaal beu. Kan geen naam meer zien. Ga naar bed. Heb rugpijn en ben moe en er de balen van. Hopelijk morgen of later weer een frisse blik en een ingeving of toch een helpende hand op het forum!!!
Ze hebben 4 namen gekozen, maar ze hebben toch maar 1 roepnaam ? Gezien de andere 3 namen toch niet genoemd worden, zou ik gewoon levi of xavi kiezen als dat niet de roepnaam word. want dat word dan wel de roepnam van jullie kindje.Gewooon uitleggen dat jullie die naam als heel erg lang in gedachte haden en dat de enige waren waar jullie het overeens waren.
Als ik een zoontje had, zou hij Thiago heten (spreek je uit als tiëgo) Hoor je amper en is een hele stoere zuid-Amerikaanse naam. Ik vind Joah ok heel mooi
Ik ken een Thiago als tie-aa-go maar dat terzijde. TS: Wat een vervelende situatie.. ik zou bijna zeggen is er geen kans dat jij alsnog vóór je zusje bevalt? Dat gezegd, ik heb net je "handtekening" gelezen.. nou na zooo lang te hebben moeten wachten om eindelijk jullie gekozen naam/namen te kunnen gebruiken, vind ik dat jullie dit alsnog gewoon kunnen doen. In ieder geval jullie eerste naam. Ook al zal zijn neefje dan die naam als tweede naam hebben, so what? Oh ik zag dat je Lenn leuk vind.. Misschien Lennox en Glenn ook? Sergei, Janu, Tavi, Teague, Raul/Raoel, Tuari (betekent jonge arend), Aurum, Asher
Ooo super bedankt!! Zie een hoop leuke namen. De namen die ik nog noemde vond mijn man niks aan. Hij kwam met Dex. Maar daar moet ik nog even over nadenken. Vanavond gooi ik jullie namen onder zijn neus. Kijken wat ie ervan vind. Zie ook heeeeeeeel veel namen die ik nog niet ben tegengekomen op google! Is er toch nog licht aan de horizon???? Wb de eerdere namen die hadden we indd al vier jaar gereserveerd. Ze is drie weken eerder uitgerekend. Maar ik ga er vanuit dat ze als eerste bevalt. Ik vind het dan niet leuk om als tweede erachteraan te komen met een naam die ze bij mijn zusje al gezien hebben eerlijk gezegd. Het speciale is er af. Zoiezo is mijn man best pissig erom en wil nu helemaal de naam niet meer. Heb sterk het gevoel dat de mijne ook een jongetje is.
Okeej heb mijn lijstje...nu hopen dat ventje wat mooi vind want die is zooooo moeilijk! Kwam al met Valkery.... Ja dahaag!!! Dat nummer mag ie opzetten als het kind eruit komt. Maar zo gaat mijn kind niet heten hoor! Wat ik nu heb opgeschreven: Dex Novi Thiago Lennox Finn Ben weer helemaal happy!!!
Heb ook nog de naam Avery gevonden. Betula, jari en kenji heb ik al eens geopperd maar die vond mijn man niet leuk. Zucht...hij is een zeurpiet hoor. Maar nu zag ik op een andere site deze combinatie: Novi Era Als roepnaam Novi, als tweede naam Era. Betekenis Novi= Nieuw Betekenis Era= Tijdperk Wat vinden jullie hiervan???
Lastige situatie zeg, zeker als je de naam al zo lang op het oog had! Ik zou vragen aan je zusje wat zij als roepnaam doen en dan kijken om 1 van de andere alsnog te doen? Ben bang dat je misschien anders spijt zal krijgen als je voor iets anders gaat... Tenzij je een hele andere leuke vind natuurlijk!! Hier nog even wat inspiratie: - Lennox - Lennox - Tygo / Tiego - Kai of Kay - Liam / Lyam - Mats - Boaz Succes!!
@TS: Ik vind Novi en Era mooie betekenissen hebben, maar achter elkaar Novi Era vind ik het eigenlijk een beetje als een meisjesnaam klinken? Ligt waarschijnlijk aan mij hoor (misschien moet ik er gewoon aan wennen als zijnde een jongensnaam) dus trek je van mij niks aan Als je man het ook helemaal geweldig vindt zou ik zeggen, gefeliciteerd met het vinden van een nieuwe favo naam!
Het klinkt vooral mooi met onze achternaam erachteraan. Novi was oorspronkelijk een meisjesnaam kwam ik tegen maar word ook veel voor jongens gebruikt. Wij hebben een antiliaanse achternaam. Novi Era Ise.....
Era word ook niet in een keer gebruikt. Roepnaam is dan gewoon Novi. Mijn man vind hem trouwens geweldig. Maar ik moet altijd een paar weken de naam af en toe uitspreken en dan pas weet ik of het niet gaat vervelen en het nog steeds de naam is.
Nou, heb echt alleen maar meisjes gevonden met die naam. Zowel novi, nova en era. Toch vind ik ze super leuk. Overweeg om de meisjes naam hierin te veranderen en verder te kijken voor een jongensnaam. Wil niet dat ons evt. jongetje een meidennaam draagt. Was zelf onze meiden naam weer wat zat...o....komt dit door de hormonen die veranderlijkheid? Opnieuw! Dex, Lennox, Finn, Avery...