Hoi allemaal, Lees al heel lang alle topics door (al voor ik zwanger was) en ook al honderden namenlijstjes op internet. Maar jeetje als het dan ineens echt wordt, dan is die naam toch verdomde lastig! 😱 Wij krijgen komend weekend het geslacht te horen, maar mijn gevoel zegt van begin af aan al dat het een jongetje is. Ik zal super verbaasd zijn als het anders blijkt te zijn. Nu hebben we al een meisjesnaam waar mijn vriend helemaal wild van is en ik in eerste instantie ook leuk vond maar nu toch heel erg begin te twijfelen. Alleen voor een jongen hebben we nog niks! Ik vind alles tot nu toe lelijk. Of lelijk klinken of lelijk geschreven, ordinair aandoen, noem maar op. En waar ik nu wel echt van houd, daar kan ik ook geen antwoord op geven (kort/lang etc.) lastig ben ik. Mijn vriend noemde bijvoorbeeld Jesse (niet uitgesproken als Djesse) maar dat vind ik hem toch niet. Niet lelijk maar ook niet heel leuk. Zelf vond ik James leuk, maar toen ik de naam hardop noemde bij mij. moeder in de buurt (tussen een hoop andere namen) kreeg ik gelijk de reactie waaaaaat James de Butler? Nee toch zeker. En ja ik weet dat we ons er niks van moeten aantrekken, maar toch weegt dat voor mij ergens wel mee. Nu dacht ik zelf nog Benjamin (maar vind ik best lang en afkorting Ben vind ik niet mooi) of Siem. Die laatste nu al een tijdje door mijn hoofd spoken en vind t eigenlijk wel grappig en leuk. Mijn vriend zei over Siem eerst heel hard nee maar nu ineens zei hij dat hij m toch wel leuk vond. Wat vinden jullie? De baby heeft overigens ook al een (half)zusje: Liv.
Die had ik vorig jaar de hele tijd in Mn hoofd, tot er overal om ons hen Liams opdoken en mijn vriend het continu gekscherend uitsprak als Liaaaaaaaaaaaaaam (zoals een schaap mekkert). Dus die is echt geschrapt Haha! Benji vind ik een hondennaam. Ik ben echt heel lastig vind ik zelf
Ah, lastig! Ik vind Benjamin (op z'n Engels) ook prachtig, maar de afkorting 'Ben' inderdaad verschrikkelijk, haha. James vind ik ook een geweldige naam. Siem vind ik echt een heel andere naam en is totaal niet mijn ding, dus ik blijf even in het rijtje van Benjamin en James; Owen Oliver Jake of Jamie eventueel? Ik ben niet zo van de unisex namen, maar het is misschien wel een leuke variant op James..
Liv en Siem...Ja, ik vind het ook een mooie naam! Ik roep nog even wat hoor (gewoon wat in me opkomt): Liv en Dion Liv en Sem Liv en Brenn Liv en Senne Liv en Roy Liv en Noah Liv en Vince
Siem vind ik totaal niet bij Liv passen. Misschien? Ian Evan Brent Senna Kay Ryan Boyd Dean Quince Sid
Liv & Aron, Brent, Chris, Dale, Finn, Hugo, Jack, Koen, Mats, Quint, Raf, Rick, Roan, Stan, Thijs, Wolf
Pfffrt lastig dit zeg. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties tot nu toe! Voor degene die zei dat Liv niet bij Siem past misschien wat extra informatie ook voor andere namen die niet "erbij zouden passen" of in een totaal andere categorie vallen: Liv is niet een door mij of mijn vriend gekozen naam geweest, maar door haar moeder. Zou leuk zijn als de babynaam erbij "past" maar ik ga daarop alleen geen naam afkeuren als wij die uiteindelijk wel echt leuk vinden. Liv had ik zelf tenslotte nooit gekozen en ook mijn vriend had destijds een andere voorkeur. Maaarrr tot nu toe zit er nog geen naam bij waarvan ik denk ja! Gelukkig hebben we nog even
Ben nu wel heel benieuwd of het echt een jongen is Jesse (op z'n Nederlands) vind ik wel leuk maar ook wat soft. Ik vind het een leukere naam voor een meisje James vind ik niet zo lekker klinken. Geen idee wie James de Butler is maar ik snap dat je een dergelijke reactie van je moeder meeneemt in je beslissing. Benjamin vind ik wat kak. Ben wel leuk maar snap dat je dat niet mooi vindt. Siem vind ik heel leuk! Heel andere soort naam maar ik vind het ook echt wel heel goed bij Liv passen. Allebei 1 lettergreep is alvast 1 overeenkomst Nog wat ideetjes: Aaron / Aron Alex Arthur Beau Bodhi Cas, Casper Dave Dean Erik Felix Fender Ferre Flynn, Finn Hugo Ilan, Ivan Jelle Jelt, Jelte Jent Jesper, Jasper Jilles Joas Joes Jonas, Jonah Joren Julan Julius Jurre Justin Lars Lenn Luuk Mas Mats / Mads Melle Mels Menno Merijn Mick Morris Niek Olaf Olle Oscar Otis Owen Quint, Quin Sam Sen / Senn Sepp / Seb Silas Silvan Sten, Stan Sven Sverre Teije Teun Timo Tobias Tobin, Toby Tom / Thom Victor Viggo, Vigo Wes Xander
En mocht het toch een meisje zijn: Alexis Amy Anne Anniek / Aniek Anouk Babet Benthe / Bente Cato Charlotte Daniek Eefje, Eef Elin Elise / Elize Else Emily Emma, Ella Esmee Evie / Evy Fay Feline Flore Hannah Indy Isa, Ise / Ize Iva, Ive Ivy Izzy / Izzie Jade Jasmijn Juul, Jula Kate Lara, Lora Lauren, Laurie Lenne, Lenna Luna, Lune Maeve Mara, Mari Marly / Marley / Marlie Merel Milou Mirre Nena, Nina Nika, Nieke Ninthe Nola Nora, Nore, Nori Philou Rivka Robin Robine Rosa Sanne Sara, Sare, Sari Sofie Suze, Suzy Tamar Tara Tess Tirza Vieve Yinthe Ylva Zoë