Hoewel ik een enorme fan ben van Marvel comics en ook van aparte namen, zou ik het geloof ik niet doen. In mijn ogen net iets te apart zeg maar. Uiteraard moeten jullie vooral doen waar jullie je zelf goed bij voelen
Zou het zelf niet doen. Ik denk meteen aan Jessica Jones, Daredevil, the Punisher, Luce Cage etc.. en kan het daardoor niet echt als een naam voor een kind zien.
De betekenis is heel mooi. Marvel betekent wonder of bewonderen. Ik leg alleen wel meteen de link met de strips/films en ik denk dat veel mensen dat hebben. Als je deze naam kiest zul je vaak de vraag kringen “fan van...?”. Mijn eerste ingeving was niet doen maar als ik hem een paar keer zeg vind ik hem toch wel leuk.
Ik denk ook wel aan films etc. Maar bij Leonardo (bijvoorbeeld) ook... dus eigenlijk maakt dat niks uit. Wel een hele aparte naam, best leuk!
Nee, ik vind het niet mooi klinken en ik blijf me afvragen op welk karakter je zoon gaat lijken. Zou het zeker niet doen.
Ik heb met zo ontzettend veel namen een andere associatie dan het nieuwe kindje wat de naam draagt. Dus waarom niet. Hoeveel liedjes er wel niet zijn met namen... annemarie, Alice, Suzanne, Linda, jesse (jessy), billy, ben, etc etc etc. Je gaat vanzelf als eerste aan je kind denken als je die naam hoort.
Heb niet gestemd, het moet jullie keuze zijn. Persoonlijk vind ik de naam belangrijker dan de betekenis. Als het dé naam is, gewoon doen
Ik heb zelf niks met de betekenis van een naam, maar hoe hij klinkt en welke associaties ik erbij heb. Ja, de betekenis is misschien leuk, maar dat weet denk ik echt niemand, mij gaat het er dan om dat veel mensen dit met de superhelden associëren, vind je dit leuk prima, ik zou het niet graag willen. Dan nog de klank, die vind ik niet zo leuk voor een naam. Ik heb dus nee gestemd...
Naast dat ik hem veel te Engels vind, moet ik echt direct aan de films denken. Ik denk dat mensen de betekenis helemaal niet kennen, maar de naam direct associëren met de films. Het voelt voor mij een beetje hetzelfde als je kind Disney, of Pixar noemen..
Ik had had al gereageerd maar wil wel even aanvullen dat ik niet wist dat dit strips of films zijn, had hier nog nooit van gehoord. Misschien stom maar is dat echt zo bekend? Ik zou mijn naamkeuze niet laten afhangen van een Amerikaams bedrijf hoor.
@Lisanne1811 Marvel is nogal aan het groeien de laatste tijd en wordt steeds bekender. Misschien heb je wel gehoord van Thor, the Avengers, Iron Man, etc? Zelfs Disneyland Parijs gaat er een hoop attracties over maken De films zijn trouwens echt ontzettende aanraders, mocht je nog wat filmtips zoeken .