Compromis naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mariekemama, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekemama

Mariekemama Actief lid

30 jul 2018
    115
    190
    43
    Vrouw
    Oke, ik heb eigenlijk de gehele zwangerschap ( nu bijna 30 weken) een voorkeur voor de naam Siem .

Mijn man vindt dit (nog) niks. Ik doe echt mijn best om een andere naam te vinden en er samen uit te komen, maar in mijn hoofd moet het gewoon Siem worden.

Hij vindt natuurlijk namen mooi die ik niks vind. Samen hebben we een compromis gesloten bij de naam Stef. Prima naam....maar toch blijft Siem in mijn hoofd zitten. Siem is mijn nr 1 naam en Stef ergens nr 5?!

Ik vind t zo moeilijk om me erbij neer te leggen dat t geen Siem gaat worden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Komt de liefde voor de naam Stef goed, als hij er eenmaal is of zou Siem in mijn hoofd blijven spoken....

Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hadden ook een totaal andere smaak, dus ik was al lang blij dat we namen gevonden hebben die we allebei leuk vinden.

En nu, jaren later, vind ik het prima zo, mijn kinderen hebben leuke namen, en het went. Je bent verliefd op je kind, dus de naam wordt gewoon vanzelf leuker.

Wel was mijn vriend zo verliefd op een naam voor onze jongste, waar ik mijn veto-recht heb gebruikt, dat dit nu haar tweede naam is geworden.

Mariekemama vindt dit leuk.
  3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Oeh dat is lastig. Ik zou de naam Siem dan al vrij snel overboord hebben gegooid en op zoek zijn gegaan naar een naam die jullie allebei echt leuk vinden. Stef staat voor jou op plaats 5 maar je klinkt er eigenlijk helemaal niet enthousiast over. Misschien voor een hele andere naam gaan dan?

Of je man proberen te overtuigen waarom jullie kindje Siem heet. Waarom vindt hij het geen mooie naam? Misschien heeft hij associaties waar je over kunt praten en kijken of die echt zo erg zijn.

Moeilijk hoor, als ik eerlijk ben vind ik Stef ook mooier dan Siem. Maar bijvoorbeeld Simon vind ik dan nog mooier, kun je je kindje alsnog Siem noemen maar volledige naam is dan Simon.

Leraje vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik zou de naam overboord gooien. Simon vind ik al mooier :) Stef ook leuk.

Ik wou graag Laurens, mijn man absoluut niet. Ik heb uiteindelijk toch de naam laten varen. Jammer, ja..maar we werden uiteindelijk verliefd op de huidige naam en die naam past bij hem :)
    Heeft wel even geduurd, ik had Laurens wel op geboortekaartje proefdruk haha maar nee de naam die hij heeft gekregen zijn we beide blij mee

5. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Zoals hier ergens boven al staat. Klinkt je totaal niet echt enthousiast over de naam Stef.
    Dan zou ik deze naam ook niet kiezen.
    Ik zou toch nog even verder zoeken naar een naam waar jullie beiden echt blij mee zijn.
    Misschien
    Sebas
    Sepp
    Senn
    Sil
    Sten
    Sam
    Stan
    Sjors
    Seth

Of
    Rune
    Just
    Ties
    Jent
    Jorg
    Nand
    Tjeu
    Duco
    Tuur
    Loek
    Luuk
    Twan
    Raff
    Giel

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als Stef voor jou op plek 5 staat, zou ik persoonlijk geen Stef doen.
    En ik zou ook niet akkoord gaan met 'een prima naam'.
    Dan zou ik echt nog verder zoeken naar een naam die wél goed voelt voor beiden.

Siem zou je als tweede naam kunnen geven bijvoorbeeld.

Hier was de #1 naam van man niet mijn favoriet. Maar zat wel goed in de richting van mijn favo naam (dus niet zoals bij Siem en Stef dat het meteen een hele andere naam is, was meer als Siem en Sieb zoiets).
    Uiteindelijk kon hij net niet genoeg wennen aan de mijne. Toen een compromis gesloten: als het een jongen wordt doen we zijn favoriet, als het een meisje wordt mijn favoriet. En zo geschiedde (man "won" :p).

Bij de jongste was het makkelijk: ook hier hadden we beiden een andere favoriet.
    Toen droomde ik rond week 35 dat we een dochter kregen (we wisten het geslacht niet) die zei: "ik heet naam favoriet van man". En zo geschiedde opnieuw :)

Uiteindelijk dus bij beide kinderen niet mijn favoriet, maar wel bij beiden super tevreden met de beslissing :)

Janiz, Magnolia29 en Leraje vinden dit leuk.
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn dochter heeft ook niet mijn favoriete naam gekregen.. wilde mijn man ook niet.. dan houdt het helaas op..
    De naam die ze nu heeft past overigens perfect bij haar en vind ik ook prima naam!
    Denk dat je ergens hoop houdt dat hij zich nog gaat bedenken..

MilaRose vindt dit leuk.
  8. Aries

Aries Niet meer actief

Als jouw man een naam echt niet mooi vind zou ik hem van je lijstje schrappen en verder kijken. Als je Stef niet superleuk vindt moet die ook gewoon geschrapt worden en is het tijd om verder te zoeken. Maar als je hem wel leuk vindt zou ik niet blijven rekenen hoeveel minder mooi je die vindt dan Siem.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier hadden we voor deze baby mijn favoriete jongensnaam Jonas vast staan.
    Ik was dolblij dat man eindelijk had gezegd dat het die naam ging worden.
    Die naam had ik al vanaf N hoog op mijn lijstje staan.
    En toen zei mijn man na een paar weken ineens dat ie die naam toch niet zo mooi vond en liever op zoek ging naar een andere naam.
    Inmiddels hebben we een naam gevonden (naja hij, maar die credits geef ik ‘m niet :p ) waar we alle 2 blij mee zijn.
    Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen dat de baby als het een jongen is Jonas zal gaan heten.

Ik zou dus op zoek gaan naar iets waar jullie allebei blij mee zijn.
    Want zo te horen ben jij dat nu niet met Stef.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Zoeken naar een andere naam waarvan je beide vind van dit is hem!

Zijn vast meer namen zoals Siem en Stef!

Hier bij beide zoons nog gaan wisselen hebben 2 x een naam gehad die het toch niet werd.

Bij zoon 1 droomde ik ervan en zei vriend ook die naam zie ik mij niet over het schoolplein roepen en hij kwam toen met de naam Lennart, ik moest hier even aan wennen want ken niemand met die naam.

Bij zoon 2 droomde m'n vriend van een andere naam en ik liep met de gedachte dit word niet de naam maar had nog niks gezegd. Hij droomde van een naam met de letter S maar wist de naam niet meer ik zei Sebastiaan dat was hem. Uiteindelijk er Sebastian van gemaakt en ook zo blij mee.

11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou nog even doorzoeken! Siem vind je man niks, maar jij overduidelijk Stef niet. Beidde namen overboord en opnieuw gaan zoeken.

Nina Sanders en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Mijn man en ik liggen ook niet op één lijn qua jongensnamen. Meisjesnaam waren we zo over uit. Voor een jongen hebben we echt lang moeten zoeken naar een naam die we allebei mooi vinden; en dat is gelukt.

Is het een optie om Siem als 2e naam te geven? Of vindt je man het daar ook niet mooi genoeg voor?
    Stef vind ik overigens wel heel leuk!

Andere opties:
    Cas
    Mats
    Jort
    Tijn
    Sepp(e)
    Tije
    Mels
    Sil
    Senn

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Als de ander een naam echt niets vind, dan is het niet de naam. Dat is bij jullie voor Siem en Stef van toepassing.
    Ik ben ook van de Hollandse namen, maar deze namen vind ik nou net niet leuk. Hebben jullie geen andere opties op jullie lijstje staan?

14. Mariekemama

Mariekemama Actief lid

30 jul 2018
    115
    190
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!
    Wij hebben al echt al veel gezocht naar een andere naam....ons compromislijstje is daardoor langer geworden, maar nog steeds geen topper! Stef staat bovenaan ons compromislijstje. Maar ik heb zeker 4 namen waaronder Siem die ik echt leuker vind...

Ohhh het blijft zo lastig..... zucht

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.825
    8.478
    113
    Vrouw
    Mogen we nog opties geven?

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Wat is jouw top 5 en wat is die van je man? Je zal niet de 1e en niet de laatste zijn bij wie DE naam door iemand hier wordt bedacht.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Mariekemama

Mariekemama Actief lid

30 jul 2018
    115
    190
    43
    Vrouw

Tuurlijk! We hebben al 2 meiden nuelp en duam (andersom)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Mariekemama

Mariekemama Actief lid

30 jul 2018
    115
    190
    43
    Vrouw
    Mijn top 5
    Siem
    Loek
    Sep
    Duuk
    Stef

Top 5 van mijn man:
    Daan
    Luuk
    Tijn
    Art
    Rein

Ons compromislijstje
    Stef
    Job
    Jens
    Stan

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.825
    8.478
    113
    Vrouw
    Niek
    Loek
    Ties
    Joes
    Guus
    Rens
    Joep
    Roef
    Noud
    Boet
    Luuk
    Freek
    Daaf

Jort
    Bram
    Thijs
    Sepp
    Finn
    Boaz
    Brent

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Loek + Duuk uit jouw lijstje wordt samen Luuk uit die van je man valt mij meteen op.
    Wat is het aan Luuk dat dat voor jou nog geen 'ja!' is?

Verder bordurend op jullie compromislijstje:

Sten of Staf als combi tussen Stef en Stan.
    Jop of Jos ipv. Job.
    Rens ipv. Jens.
    Stag of Stijn ipv. Stan.

Ook bij Stijn zie ik weer een combi van jullie namenlijstje terugkomen: Stan en Tijn.

Wat vinden jullie van Niek en Ties? En Joep?

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina