Ik vind de naam ook erg mooi en zou ook graag de uitspraak willen die jullie willen . Met streepje is prima te doen denk ik hoor, maar als het voor het 'makkelijke' zonder is dat is dat geen probleem. Hoogstens af en toe mensen even corrigeren maar dat is geen ramp.
Ik zou aameeLIE zeggen.. Zonder streepje zou ik er van uit gaan dat het uitgesproken moet worden als Emelie. Dit omdat ik op school een Amelie had waarvan de naam dus zo werd uitgesproken. Mooie naam!
Mooie naam en mooie uitspraak ook. Al vermoed ik ook dat het vaak als aaMEElie uitgesproken gaat worden, maar mensen wennen er snel genoeg aan als jullie het goed uitspreken.
Ameelie. Met klemtoon op de ie. Erg leuke naam! Juist met streepje. Zonder streepje zou ik het uitspreken als Amelie met een korte e.
Bedankt allemaal! Tja, de tijd begint wat te dringen en dan slaan soms oude twijfels weer toe hihi....wij gaan voor Amélie!!
Dit dus!! Maar het streepje vind ik niet lelijk! Zo benadruk je juist daar waar de klemtoon hoort te zijn!! Onze dochter gaat Délana heten en wil gewoon dat het uitgesproken word als Deelana en niet als dulana of dilana Dus ik vind het streepje niet gek
Zoals in Amelie Poulain, of het nu met of zonder streepje geschreven zou worden. Aaamelie kan ik me niet voorstellen dat mensen dat zeggen (dan ben je wel erg cultuurloos wat mij betreft), en ameeeeelie ook eigenlijk niet, dat klinkt mij te veel als amelisweerd. Maarja, je weet nooit wat mensen doen natuurlijk.