uitspraak naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door babymommy94, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymommy94

babymommy94 Actief lid

17 dec 2013
    221
    27
    28
    Dit klopt inderdaad! Ja ben zo verliefd geworden op de klank! Maar zie toch dat de meesten het uitspreken zo als het er staat.. maar je klasgenoot hoeft mensen maar 1 keer te verbeteren en dan is het goed? Misschien stel ik me ook wel aan maar pff het is dan ook niet makkelijk he een naam kiezen..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    De meeste Arabische namen worden 'verNederlandst', is mijn ervaring, toch zonde.

3. babymommy94

babymommy94 Actief lid

17 dec 2013
    221
    27
    28
    Klopt inderdaad als soe-hee-la :)

4. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

Ik dacht dat je het uitspreekt als Soe-haj-lah

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Is toch hetzelfde als met Layla (Leila en alle andere spellingen)? Sommige mensen zeggen Laila, sommige zeggen Leela, het is ook maar net accent of uitspraak...
    Ik zou er vanuit gaan dat je mensen één keer moet verbeteren, en anders is het ook niet zo'n drama als men eerst Soehaila zegt toch, dat klinkt ook mooi.

Mooie naam!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dus net als Aiden wat je niet als Ajden maar als Eejden uitspreekt...;)

Wij moesten mensen eerst ook constant verbeteren en zeggen dat het toch echt Eejden is ipv Ajden. Inmiddels weet iedereen hoe je het uit moet spreken.

Het drong destijds overigens maar langzaam tot Aidens peuterjuf door hoe ze de naam moest uitspreken. Ze bleef maar Ajden zeggen...:x

Maar ik zou de (overigens prachtige) naam gewoon kiezen hoor. Je moet wellicht af en toe de uitspraak verbeteren voor sommige mensen, maar dan weten ze het (veelal) wel direct meteen.

7. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Bij mij zou t er uitkomen als soe-weij-laa uiteraard niet met een overdreven w klank. Maar dag zou ik er als kaaskop van maken.

8. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Soe-wai-la
    Met de klemtoon op wai.

9. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Soe-hee-laa

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ken(de) twee Souhaila's en beide spreek je uit als soe-hai-la.

11. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik heb mijn kids Turkse namen gegeven die wel goed uiit te spreken zijn in het NL.. nu voor mijn derde.. ook een Turkse naam waarvan ik weet dat mensen het verkeerd zullen uitspreken.. maar nou en, ik vind het mooi en idd als je een keer verbeterd dan weten ze het de volgende keer wel

12. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mensen met lezen altijd wel denken hoe spreek je dat uit...maar als ze een keer horen hoe je het zegt wel goed komt. Ik zelf vind prachtige naam en ken ook mooi meisje wat zo heet. Ik zelf heb ook marokaanse man en kies ook voor Arabische naam. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Subaida zeg je ook zoebajda, en Sulaika ook Soelaikaa, dus dat dacht ik hier ook.
    Maar mooie naam verder. Betekent het nog iets?

14. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Idem :)

15. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik zou de naam uitspreken als Soeheela.

er zullen altijd mensen zijn die de naam verkeerd uitspreken maar de meeste zullen het na 1 keer verbeteren wel goed doen. al heb je volhouders.

onze overbuurvrouw spreekt de naam van onze zoon na bijna 4 jaar nog verkeerd uit. ze blijft zeggen Djesse in plaats van gewoon Jesse. niet de moeilijkste naam zou je zeggen.

16. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik zou soehailja zeggen maar na een keer voorzeggen niet meer. Zo moeilijk vind ik het dan niet.

17. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Soe-haj-lah

18. babymommy94

babymommy94 Actief lid

17 dec 2013
    221
    27
    28
    Dankje wel! Het betekent maneschijn! :)

19. babymommy94

babymommy94 Actief lid

17 dec 2013
    221
    27
    28
    Dankje wel! Ja vind het zo moeilijk.. maar deze sprong er gelijk uit! En de betekenis id ook mooi (maneschijn) ! Voor een jongen heeft vriendlief al een naam en die vond ik gelijk leuk gelukkig!

20. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het gewoon de mensen verbeteren wordt die het verkeerd uit spreken. De meesten onthouden het na 1x wel hoor. Heb een zusje die heet Ilse, spreek je uit zoals het er staat en de meesten moet je verbeteren omdat ze het uitspreken dan als Ielse (wat ze vreselijk vind haha), Pamela ook zo'n naam, daar wordt vaak de klemtoon verkeerd gelegd. Uiteindelijk komt het allemaal goed hoor!

Deel Deze Pagina