Ik zou waarschijnlijk vragen of het op z’n Nederlands of Engels uitgesproken moet worden. Als ik de naam lees, lees ik hem op z’n Nederlands (ik volg toevallig 2 mensen op Instagram die deze naam met Nederlandse uitspraak hebben gekozen).
ik zou ook nl uitspraak doen alleen zou het niet afkorten naar hazeltje want dat is een haasje uit een boek
Gewoon zoals het er staat, dus Hazelnoot maar minus noot, Haa-zel! Iedereen bedankt voor jullie reacties, het is verdeeld maar dat is prima. Was gewoon erg nieuwsgierig ernaar!
Ik zit er nou over na te denken, maar ik weet écht niet wat ik zou doen. 50/50 denk ik hahah. Ken de naam eigenlijk alleen in het Engels, maarrrr ik heb wel de irritante tik om Engelse namen in Nederland zo Nederlands mogelijk uit te spreken als er ook echt een Nederlandse uitspraak ís (zoals bij Hazel).
Ik lees hem gewoon als Haazel op z'n Nederlands. Inderdaad net als het onderdeel Hazel in het woord hazelnoot of Hazelaar (de struik zelf). Wat dat betreft is t gewoon een naam waarvan we eigen Nederlandse woorden hebben. De Hazel die ik ken is toevallig ook met uitspraak op z'n Nederlands, maar toen ik die voor te eerst las, las ik hem ook al gewoon zo. Er zullen nest mensen zijn die hem in eerste instantie Engels uitspreken, nou dan verbeter je die maar hoor , het wordt snel genoeg gewoon dan. Ik vind het een prachtige naam!
Ik zou ook uitspreken als Heezel. Ken je het boek "raad eens hoeveel ik van je hou?" Daarin speelt Hazel de haas (uitgesproken als Haazel) de hoofdrol
Op zijn Engels maar als iemand in mijn omgeving hun kindje Hazel noemt op zijn Nederlands dan zou ik daar zo aan kunnen wennen!
In eerste instantie op z'n Nederland (vind ik ook veel mooier). Maar het ligt er ook nog aan wat de namen van de oudere kinderen zijn, als die Engels zijn, zou ik dit ook eerder op z'n Engels uitspreken.
Leuke naam! Maar ik lees hem meteen op zijn Engels. Kende hem ook niet in het Nederlands eerlijk gezegd..
Vindt de naam op zowel zijn Nederlands als Engels echt geweldig! Ik moet op zijn Nederlands denken aan: Raad eens hoeveel ik van je houd. Hazeltje en op zijn Engels vindt ik hem ook super tof! Gewoon verbeteren! Komt vanzelf helemaal goed.