Hoi meiden, Al eerder een post geplaatst met namen inspiratie maar ondertussen bijna 36 weken en willen we toch wel een knoop doorhakken. We zijn er denk ik uit maar alleen de schrijfwijze… mijn man en ik denken er dus anders over. man: Maen Danée Ik: Maan Danae Vooral haar eerste naam ben ik bang dat mensen dat verkeerd uit gaan spreken of dat ze het haar hele leven moet spellen. dus wat denken jullie? Reacties over dat niet je smaak is oid hoeft van mij niet, iedereen z’n eigen keuzes.
Ik hou/ben zelf het meest van logische schrijfwijzen die maar op 1 manier geïnterpreteerd kunnen worden, dus ik zou zeggen Maan Danée
Ik zou Maen in eerste instantie uitspreken als Meen. Ik denk dat meer mensen dat doen omdat Mae/Maeve best populair zijn nu. Dus ik zou voor Maan gaan. En dan Danée.
Maan Danée. De enige logische spelwijze. Maak t je dochter maar niet te lastig. Geen Meen of Denaa. Maan Danée is gewoon duidelijk
Maan Danée Roepnaam Maan? Hoe je haar tweede naam spelt maakt nauwelijks uit. Hoe vaak gebruik je die nou? Maar dan vind ik nog Danée veel duidelijker dan Danae. Danae roept vragen op over de uitspraak, nergens voor nodig in dit geval. Spelling van de eerste naam vind ik niet eens een vraag, 100% Maan. Anders kan ze haar hele leven gaan uitleggen hoe je haar naam schrijft en uitspreekt. Een Nederlandse naam met een Nederlandse spelwijze, helemaal top.
Maan Danée, enige logische spelling. Bij Maen las ik eerst "meen", tot ik daarna Maan zag staan. Danae las ik nog wel als Danee, maar vast niet iedereen. Als 2e naam is een lastige spelling minder erg, maar persoonlijk hou ik gewoon niet van ingewikkelde spellingsvormen. Maan Danée dus wat mij betreft.
Ik vind Maan Danae mooi! Bij Maen denk ik inderdaad vaak verwarring over de uitspraak of schrijfwijze. Maar ook dat went. Onze zoon heeft een ‘normale’ naam, maar een die heel weinig voorkomt. Van tevoren nooit verwacht, maar ik moet altijd 2x zeggen hoe hij heet en ook niet iedereen weet zijn naam te spellen. Er zijn ergere dingen in de wereld
Eerlijk, ik vind beide namen vreselijk (heb niks met de hele maan vibe) maar als ik het zo moeten spellen zou ik het als maan doen. Heb die andere spelling nooit begrepen
Maan danée Ik ken iemand die Danae heet en dat wordt als dannaee uitgesproken. Maen vind ik ook nog wel mooi, maar ook weer extra ingewikkeld ofzo
Maan Danae! Edit: “Ken” al heel wat jaren via Teen Mom een Danae, dus ben aan die schrijfwijze en bijbehorende uitspraak (daa-nee) al gewend. Bij Maen ben ik het er wel mee eens wat iemand al schreef; dat Maeve (meef) nu een hele populaire naam is en dat men bij Maen in eerste instantie misschien aan ‘Meen’ zal denken. Maan Danée die anderen al voorstelden of Maan Danee ook prima schrijfwijzes. Die laatste nog wel het makkelijkst haha
Dat streepje op de eerste e bij Danee voegt toch niks toe? Ik sowieso Maan doen. En dan Danee of Danae.
Er zit een Maes bij mijn zoontje in de klas, daar ben ik aan gewend en daarom zou ik voor Maen Danée gaan. Maar ook omdat ik Danea als daa-nee-ja lees. Want Maan is nogal Nederlands, dus zou ik Danea dan ook op z'n Nederlands uitspreken.