Uitspraak Nicky Verstappen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Amarens, 20 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik hoop dat niet mee willen werken gaat veranderen in je bent verplicht mee te werken of je bent sowieso ontoerekeningsvatbaar.

cosdy, AliceBlue, Bellybell en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Bij niet meewerken aan psychiatrische onderzoeken ben je dus automatisch toerekeningsvatbaar?

3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Meestal wel ja. Tenzij ze het op een andere manier aan kunnen tonen. Als ik het goed heb onthouden

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Da's wel erg zeg! Zou inderdaad gewoon andersom moeten zijn lijkt me.

12,5 jaar vind ik weinig maargoed voor Nederlandse begrippen redelijk goed. Ben iig blij voor Nicky's familie dat het geen vrijspraak is geworden...

AliceBlue vindt dit leuk.
  5. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ja ik vind dat ook erg. Wel blij voor de familie dat er nu duidelijkheid is

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Niet per definitie, maar ik vermoed dat het hier om een heel bewuste keuze gaat.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ze kunnen dan niet bewijzen dat je ontoerekeningsvatbaar was. En meestal zorgt dat laatste wel voor strafvermindering in ruil voor behandeling.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Voorwaardelijke invrijheidsstelling betekend niet dat ze gewoon vrijgelaten worden hé. De resterende tijd die dan nog openstaat van de straf hebben ze strenge voorwaarden, meldingsplicht en begeleiding om op die wijze terug te keren in de maatschappij.

Het is dus niet zo dat de deuren van de p.i. Opengaan en dan: doeiii succes.

Er is ook een wetsvoorstel om de voorwaardelijke invrijheidsstelling af te schaffen, dit is goedgekeurd.

AliceBlue en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dubbel

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Die advocaat zit bij Beau, erg pijnlijk.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Heel pijnlijk inderdaad. Snap dat de advocaat graag wil scoren maar heel erg frustrerend als je vanmiddag de uitspraak gehoord hebt met de aangetroffen bewijzen. Heel erg voor de familie. Ik hoop dat hij in hoger beroep meer krijgt.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar die is nog niet ingegaan. Dus voor deze veroordeling niet van toepassing.

13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Ik verwacht... Maar dat is echt een verwachting... Dat als hij over een x aantal jaar vrijkomt, hij zich beter in een hutje in het bos kan verstoppen. Want denk dat er veel mensen zijn die geen botje van hem heel laten als ze hem in levende lijve tegenkomen.

12,5 jaar, een lachertje! Bij het verplicht zwijgen zoals Jos doet, zou je wat mij betreft wel andere gepaste straffen mogen toedienen (lichamelijk...). Verplicht zwijgen is iets wat je zelf in de hand hebt en niet meewerkt...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. AliceBlue

AliceBlue Actief lid

13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    Nou dat hoop ik ook echt. En bij deze is dus echt bewezen dat het een pedo is dus ze kunnen over een jaartje of 6 gaan kopschoppen.

Deel Deze Pagina