zelfde naam als vrienden

Discussie in 'Babynamen' gestart door Queen78, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen78

Queen78 Actief lid

8 okt 2009
    184
    0
    0
    brabant
    Vrienden van ons hebben pas een zoon gekregen met dezelfde naam die wij ook hadden bedacht voor als we een jongetje zouden krijgen.
    Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. We zijn al heeeeeel lang bezig met de namen en we komen er maar niet uit. En deze naam vonden we allebei wel mooi.
    We zien ze niet zo heel vaak dus ik zit enorm in dubio! wat zal ik doen

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hoi

lastig.....maar persoonlijk zou ik toch een andere naam zoeken of het moesten al vage kennissen zijn dat veranderde de zaak.

suc6

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij geven onze dochter dezelfde naam als het dochtertje van de beste vriend van mijn man :D. Alleen wonen zij in Turkije, dus we zien hen maar 1 keer per jaar.

Als het echt DE droomnaam is zou ik het zeker gewoon doorzetten hoor....Er zijn wel meer kinderen die die naam hebben!

4. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Als je het echt het allermooiste vind, zou ik het gewoon doen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe vaak zie je ze. Bij wekelijks zou ik zeker verder kijken, bij maandelijks of minder zou ik me niet zo druk maken.

Al zou ik de naam wel gewoon gebruiken als je echt geen mooie andere kan vinden.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    als jij die naam graag wilt zou ik hem gewoon doen hoor
    niks van je vrienden aantrekken
    gewoon doen wat jullie willen
    dat is mijn mening ;)

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gewoon doen!

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Gewoon doen! Of je moet elkaar 3 keer in de week zien, dan zou ik het niet doen.

9. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerlijk... mijn mening niet doen ..

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als het goede vrienden zijn zou ik toch een andere naam zoeken.

11. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    ja ik zou ook een andere zoeken als het goeie vrienden zijn die je regelmatig ziet, maar als je ze 1 keer in het jaar ofzo ziet dan zou ik hem gewoon gebruiken

12. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik zou het gewoon doen hoor... Ook al zijn het hele goeie vrienden! Het is jullie kindje, en jullie vinden beide die naam erg mooi. Klaar toch?

13. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Wij hebben dit ook. Wij hebben dan nog geen kinderen maar een meisjes naam hebben wij al een aantal jaar. Nu heeft de collega van mijn man een dochter gekregen met die naam. Alleen iets anders geschreven dan wij zouden doen. Wij hebben dit ook gewoon tegen hun gezegt en ze vonden het heel grappig. Dus doe wat je gevoel ingeeft

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik heb hetzelfde gehad met een jongensnaam (is uiteindelijk een meisje geworden maar toch). Had zelfs al met het familielid (dat was het in ons geval) overlegd en zij gingen helemaal akkoord. Dus wij happy totdat we een weekendje weggingen tijdens mijn zwangerschap en constant die naam werd genoemd. Toen moest ik er echt niet aan denken dat we dezelfde naam zouden hebben.

Aangezien er zoooooveel namen zijn (en ja, ik weet ook hoe moeilijk het is), zou ik het dus niet doen. Tenzij het idd mensen zijn die je niet zo heel vaak ziet.

15. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben al tegen iedereen gezegd dat wij onze namen al heel lang 'klaar hebben liggen'.
    Duidelijk dus dat dat onze namen worden en ook blijven, ook al wordt er een kindje in de omgeving ook zo genoemd.
    Het ligt er ook een beetje aan wat voor naam het is, als het een top 10-naam is, vind ik het aannemelijker dat het gebeurt dat iemand anders ook die naam heeft uitgekozen, dan wanneer het een naam is die zelden voor komt.
    Ik ben overigens wel heel bang dat onze naam door iemand anders gebruikt wordt, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou echt niet een andere naam kiezen.

17. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon bij de naam blijven die je in gedachten hebt.

Vriendschappen komen en gaan. Als je zoontje ouder is, is de vriendschap misschien over en heb je er spijt van dat je je kind niet de naam hebt gegeven die je hem had willen geven.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou het persoonlijk niet doen...

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik zou die naam gewoon geven maar ik denk wel dat ik het voor de geboorte er nog even over zou hebben. Dus vertellen dat (als jullie een jongen krijgen) jullie hem ook graag zo wilden noemen en hoe zij daar over denken?

20. Emmely

Emmely Niet meer actief

Wel doen.

Deel Deze Pagina