Julia of Giulia? Ook ivm voorletters

Discussie in 'Babynamen' gestart door Liefje13, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    De eerste naam stond voor ons al vrij snel vast.De derde naam wordt een vernoeming naar mijn overleden schoonvader. Maar de tweede naam...

Ik ben compleet verliefd op de italiaanse naam Giulia (uitspraak djiulia) dus net ff meer pit dan gewoon Julia. Haar eerste en derde naam hebben ook iets Italiaans dus het zou perfect passen. Echter mijn man en ik vinden de afkorting M.J. erg leuk. Maar hoe vaak zou je die afkorting gebruiken in het dagelijks leven? Mijn man denkt dat wanneer hij haar eerste naam niet volledig gebruikt hij M.J. zou zeggen. Vinden we beide ook mooi.

Tips? Help... We hebben natuurlijk nog heel lang voor het zover is maar de andere twee namen staan al vast dus ik wil nu gewoon de knoop door hakken over deze tweede naam..

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik zou voor Giulia gaan denk ik:) Vind het iets heel leuks en apart hebben, maar toch niet vreemd. Mooi!!

Wel vind ik het een beetje 'raar' om je kind bij de initialen te noemen ... maar da's dan weer persoonlijk waarschijnlijk:)

3. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nou de initialen zouden we in het engels uitspreken. M.J. gebruiken ze in amerika vaak bij namen als mary jane, of bij Michael Jackson bijvoorbeeld. (Waar wij dan ook weer iets mee hebben waardoor we MJ mooi vinden)

4. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hihi, had ik wel door hoor dat je ze in het Engels zou uitspreken;) Maar vond het gewoon een rare gedachte om 'MJ' tegen je kind te zeggen. Om verschillende redenen eigenlijk... Je hebt dan eerst zo'n mooie Italiaanse naam, terwijl MJ helemaal niet Italiaans klinkt. En waarom je kind bij de initialen noemen, als het een naam heeft die je speciaal voor haar gekozen hebt??? Plus het leek me ook meer iets voor tienervrienden die elkaar een hippe naam ofzo willen geven, dan dat de ouders haar zo noemen;)

Maar ik zeg nogmaals, dat is MIJN persoonlijke mening. Jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen:D

5. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor Julia tenzij je zelf Italiaanse 'roots' hebt.
    Zelf vind ik buitenlandse namen ook vaak mooi maar m'n vriend en ik zijn echt 2 van die blonde kaaskoppen. Dan vind ik het raar om je kind een 'tropische' naam te geven. Maar dat is persoonlijk ;)

6. misa

misa Niet meer actief

Ik vind Julia en Giulia bieden wel heel anders, maar beiden mooi! Al zou ik als niet Italiaanse de laatste niet kiezen.
    MJ zeggen zou ik niet doen, vind ik persoonlijk een beetje gek. En bovendien zonde van de namen...! ;)

7. VSC

VSC Niet meer actief

Giulia !

Ik vind het vreemd om je kind de naam Julia (Nl uitspraak) te geven en dan Em-Djee (M.J) te noemen.

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Giulia, mooi :)

Maar MJ? Als naam? Grappie zeker :D

9. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Geen Italiaanse roots, wel amerikaanse en daar zijn dit soort afkortingen redelijk normaal.. misschien dat ik het daarom niet gek vind.

Giulia blijft ook mijn favoriet, maar dan dus geen afkorting.. :(

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Giulia mooi voor een (deels) italiaans kind. Voor een Nederlands of Amerikaans kind vind ik het helemaal niets, en al helemáal niet als er dan een engelstalige afkorting van wordt gemaakt.

Julia dus, en zonder hippe afkorting.

12. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen wat bij jullie past.

Zelf vind ik M.J niet zo cool ivm Micheal Jackson associatie. En ook zonde van de twee mooie namen.

13. VSC

VSC Niet meer actief

Giulia spreek je trouwens wel als Djoe-lia uit en niet als Djiu-lia

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind Julia (zowel qua uitspraak als qua schrijfwijze) véél mooier dan Giulia.

15. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    mee eens!

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Agree! Bovendien Giulia veel mooier :)

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je haar bij haar initialen noemt wordt het toch eigenlijk MJX (want ook nog 3e naam naar schoonvader) dus ik kies Giulia!

18. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik hou van Italiaanse namen. Waarom zouden veel mensen wel voor engelse namen kiezen en Italiaanse namen zijn dan not done, terwijl het ook gewoon een europees land is! Gewoon doen dus! Prachtig! Een naam geef je met liefde en vanuit je hart, niet omdat anderen het niet vinden passen, lekker belangrijk!

19. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind ze beiden super mooi!

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Dit!
    Je geeft aan compleet verliefd te zijn op de naam Giulia, dus dan lijkt me dat een logische keus

Deel Deze Pagina