klinkt als? Lijkt op... Maar toch ook niet.....

Discussion in 'Babynamen' started by erlida, Oct 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Hoi allemaal, Hopelijk kunnen jullie helpen. Wij verwachten een zoon en al tijdens de zwangerschappen van onze dochters stond er 1 jongensnaam op nummer 1: Tim. Nog steeds onze absolute favoriet..Maarrrr, nu komt het moeilijke.

Lieve vrienden van ons hebben helaas een kindje halverwege de zwangerschap verloren. En hebben hun zoon deze naam gegeven.
    Omdat wij hun niet willen confronteren of kwetsen met dezelfde naam, zijn wij op zoek naar iets wat dezelfde feeling heeft. En dat is best lastig....
    Nu kwam Timo al een keer naar voren, maar daar kan manlief nog niet echt aan wennen. Hebben jullie misschien wat suggesties? De namen uit de namenlijsten zijn het hem ook niet...Ofwel, wel zijn inspiratieloos :cool:

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Timon
    Timor
    Timothy
    Timme
    Tibbe
    Tibo
    Tijmen
    Tijn
    Thijs
    Tinco

3. megacarls

megacarls Niet meer actief

Finn misschien?

Ik vind het wel tof dat jullie er rekening mee houden.
    Je kunt het altijd met ze bespreken en vragen hoe ze er zelf in staan? Of zouden jullie zelf die naam vanwege het overleden kindje niet meer willen gebruiken?

Wij zijn zelf ook een kindje verloren en toevallig werd een goede vriendin van mij afgelopen zomer tante van een kindje die dezelfde naam had gekregen als ons dochtertje. Ik vond het echt heel raar om te horen. Mijn man en ik kenden het stel wel van 'vroeger' maar hebben daar allebei nu geen contact meer mee en ze kennen ons verhaal wel maar we denken allemaal (ook vriendin denkt dit) dat zij de naam van ons dochtertje niet wisten. Maar dan; wat dan nog?? Het is zó ver weg en ik niet kan verwachten die naam nooit meer tegen te komen. We hebben geen alleenrecht op die naam (en laat ons nog een populaire naam hebben uitgekozen ook).
    Anderzijds; van goede vrienden zou ik verwachten dat ze hier wel rekening mee houden en zou ik het niet tof vinden om overvallen te worden met die naam. Ik weet echter niet wat ik zou doen als het vooraf met me gecommuniceerd werd. Misschien vind ik het dan wel oké. Al zal ik dan misschien wel speciaal naar dat kindje blijven kijken. Ik weet het niet.
    Maar goed, dat was je vraag niet verder. Ik begon even te mijmeren, sorry ;)

4. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Wat lief dat jullie daar rekening mee houden.
    Je moet wel een naam vinden waar jullie 100% achter staan. En als je man er niet echt aan kan wennen, wordt het wel lastig..

Misschien iets totaal anders?
    Vind Finn ook wel erg leuk. Timo vind ik 'mwaaaa' eigenlijk. Maar goed, wie ben ik :)

5. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik zou het bespreekbaar maken met jullie vrienden (wat vreselijk trouwens voor hun). Misschien vinden ze het juist wel heel mooi als jullie je zoontje ook Tim noemen?

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Lief dat jullie rekening houden met jullie vrienden.

Tom
    Pim

Sorry verder kom ik ook niet.

7. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Ja idd Pim of Finn.. Of anders een hele andere naam met hetzelfde 'gevoel': Koen, Loek, Joep, Jip, Mik, Sep?

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,829
    3,625
    113
    Tom vind ik erg leuk. Anders misschien:
    Stan
    Koen
    Kas
    Tijn
    Timme
    Thomas
    Thijmen

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Finn, Flinn
    Jim
    Lim
    Mick
    Nick
    Nim / Nimm
    Pim
    Quin
    Rik / Rick
    Sim
    Tibbe
    Tiem, Tiemen
    Tijm
    Till
    Timme
    Tom / Thom

Of in hetzelfde straatje:
    Bas
    Ben
    Bo / Beau
    Cas
    Gijs, Guus
    Jens
    Jip
    Job
    Joep
    Joost
    Jorn
    Koen
    Krijn
    Lars
    Lex
    Loet, Loek
    Luuk
    Mads / Mats
    Max
    Mees, Maas, Moos
    Niek
    Niels
    Noud
    Raf
    Sam, Sem
    Seb / Sepp
    Sen / Senn
    Siem
    Sil
    Sjors
    Stan, Sten
    Stef
    Stijn
    Sven
    Teun
    Thijs
    Ties
    Tijn
    Twan
    Wout

10. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Tobias? :)

11. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

Jun 6, 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Rik?

12. twinty

twinty Bekend lid

Jan 20, 2012
    640
    1
    18
    Siem?

13. jdpcd

jdpcd Actief lid

Sep 3, 2014
    469
    0
    0
    Lieve ouders wat erg!! Een idee is misschien om met je vrienden te overleggen dat jullie altijd deze naam al wilde, en dat jullie op deze manier ' Tim ' kunne vernoemen. Misschien vinden ze dat juist hartelijk lief en meelevend

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    ja idd ik zou het ze gewoon voorzichtig voorleggen.
    Misschien hebben zij er geen problemen mee en kunnen jullie gewoon jullie favoriete naam geven.

15. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Super lief dat jullie er rekening mee willen houden. Ik zou het juist niet bespreekbaar maken, ik zou ze er niet mee willen 'belasten'... Maar het is natuurlijk wel erg moeilijk als dit echt 'jullie naam' is! Ik zou toch proberen om een andere naam te vinden die jullie allebei geweldig vinden. Hoop dat je wat hebt gehad aan de opties van alle meiden die al gereageerd hebben.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Bram
    Jip
    Mats
    Ties
    Sam
    Tom
    Jop
    Sil

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind dit echt superlief. Wij hebben ook een kindje verloren. En ik zou het daarna inderdaad niet gewaardeerd hebben als goede vrienden haar naam gebruikt hadden voor hun kindje. Dan was ik wel even gechoqueerd geweest. Natuurlijk heeft iemand niet het alleenrecht op een naam, maar het ligt inderdaad wel heel gevoelig.

Bij ons noemde de dochter van mijn collega haar zoontje 2 jaar later bij de naam die onze overleden dochter had gehad, als zij een zoontje was geweest. Dat wist niemand. Maar nog raakte het me een beetje. Het was ook heel toevallig, die naam hoorde je toen bijna nooit.

Voor jullie is het wel jammer dat die naam niet doorgaat, omdat je hem al zo lang in gedachten had. Al jaren, als ik het goed begrijp. Voor jullie dus ook niet leuk.

Suggesties:
    Pim, Wim en Tom zijn geloof ik al genoemd. Misschien is Thom / Thomas wel nog leuker.
    Misschien Dimme, Dirk, Ditmar, Ron, Tijn, Thijs, Gijs, Jip, Nick, Stan, Sten, Sam, Sem, Sven,

18. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

Oct 23, 2011
    714
    0
    16
    Twan misschien?

19. sannejet

sannejet Lid

Oct 15, 2014
    51
    0