Even een vraagje omdat ik twijfel. We vinden de naam alyssa prachtig maar deze spreek je toch uit als alissa? Of zit ik nu verkeerd? En hoe zou t anders uitgesproken moeten worden?
Ik ken 2 meisjes die zo heten, maar waarvan de naam op verschillende manieren wordt uitgesproken, namelijk Aaliesaa en Alissaa.
er staat alySSa. door die 2x S spreek ik het uit al Alissa. als je er alySa van maakt zou ik het uitspreken als Aliesa
Maar je spreek 'systeem' ook uit als 'siesteem' en niet als 'sisteem', toch? Ook een afgesloten lettergreep met een 'y'. Ik zou 'aa-lie-saa' zeggen tegen 'Alyssa'.
Ik zou t ook als alliessa uitspreken, puur omdat je alles met een y uitspreekt als ie (bijna alles dan) Als jullie t zo schrijven maar uit willen spreken als i dan moet je gewoon veel mensen corrigeren in de toekomst, dat heb je vaak met de meest simpele namen al omdat mensen niet goed lezen of gewoon eigenwijs zijn
ik zou sowieso twijfelen tussen alissa en aliesa - simpelweg omdat beiden uitspraken voorkomen bij deze spelling.