Uitspraak van oma naar kleindochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Ik had dat laatst met Lemmy in het winkelcentrum.
    Hij bleef zitten op de grond en liep niet meer mee dus ik zeg nou dan blijf jij toch lekker hier, ik ga naar huis! (want ja 9 van de 10x werkt het). En op dat moment loopt er een heerlijk lief knuffel oma'tje langs die zegt ach jongen ga je dan met mij mee?
    Vastberaden staat hij op zegt ja pakt mevrouw haar hand en zegt doei mama...

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Haha nou deze techniek gebruik ik ook wel eens hoor. Ik geef je 1,5 jaar en een mooie piek in de peuterpubertijd en je zal verbaasd staan wat je zelf allemaal zegt om die blerende, zindoordrijvende, gillende en dreindende peuterpuber naar jouw hand te zetten :D

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hahaha :D
    Daar sta je dan,... En toen?

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0

Hahaha oeps....

5. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hmmm ik vind het ook raar overkomen. Ik zou zoiets nooit tegen mn kind zeggen. Eerder "als je niet luisterd krijg je geen koekje straks" oid. Minder erg om geen koekje te krijgen dan andere oma of ouders. Zo'n kleine begrijpt al veel namelijk! En "dreigen" met een koekje werkt ook altijd goed!

6. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat had die van mij dus ook gedaan :D
    hahaha, herkenning!

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha ik zeg ook wel eens zoiets hoor, ook als mijn oudste de jongste blijft klieren achterin de auto, als je nou niet op houdt zet ik je er uit en dan zoek je het maar uit!
    Ik ben ook maar een mens ;)

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zo denk ik er nu ook over. Vind het zo cru om te dreigen dat je je (klein)kind achterlaat. Kan me echt niet voorstellen dat ik ooit zoiets ga zeggen tegen mijn dochter.

Maar de reacties zijn duidelijk: vraag het me over anderhalf jaar nog eens ;).

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat vind ik omkoperij.. En dat zal ik in zulke situaties echt niet gebruiken. Als je kind op de grond drama ligt te maken ga je dan zeggen "kom, opstaan anders krijg je geen koekje"? Dat werkt toch niet? Andersom doe ik het trouwens wel eens hoor, als we naar de supermarkt gaan zeg ik wel eens "als je heel goed luistert mag je straks iets lekkers uitkiezen." Maar dat zeg ik dan voordat we de winkel in gaan en wat hij daar dan mee doet moet hij zelf weten.. Ik ga het in ieder geval niet meer herhalen..

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hahaha, daar ben je lekker mee :D

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, als mijn bijna 4 jarige haar kop verkeerd heeft staan kom ik er niet met een koekje hoor........;)

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oeps, zoiets heb ik ook regelmatig tegen mn kinderen gezegd hoor.
    Bij Tim is dat eigenlijk (nog) niet nodig....dat is zo'n braaf kindje.
    (lijkt op zn moeder :D).

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Haha hier hetzelfde... een koekje maakt dan echt geen indruk :)
    Hij gaat hooguit misschien nog harder gillen omdat ik zeg dat hij dan niks krijgt, maar hij komt er zeker niet ineens voor mee :D

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.246
    16.626
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha kan er wel om lachen.
    Ik oordeel nooit als ik dit soort dingen hoor.Ik weet uit eigen ervaring dat er vaak al het nodige aan vooraf is gegaan dus tja...

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ook ik ben het hier mee eens.
    Dochterlief heeft geregeld dagen dat ze zo ontzettend dwars is dat ik soms ook dingen zeg die niet erg aardig zijn.
    Om er vervolgens weer spijt van te hebben...

16. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Gheghe...
    Hier werkt een omkoopkoekje echt niet hoor...

Als ik boos word zeg ik wel eens, zal ik jou dan maar tussen de schappen zetten, prijskaartje eraan, dan kan iemand anders jou kopen en meenemen... ;)
    Meneer gaat nu zelf al in de winkel roepen: Kindje te koop! En ik roep er achteraan: U krijgt geld toe... :D
    Maar niemand wil...

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dat lijkt me een goed idee. Ik dacht dat ook altijd. Maar mijn jongste gaat bij het minste of geringste op de grond liggen in de winkel (Echt! Soms zijn we de drempel nog niet over, of hij ligt al. Best grappig eigenlijk :D), en die kan je echt nog niet voor zo'n keus stellen. Die kijkt niet verder dan de komende 30 seconden, dus dat koekje over een half uur kan hem echt gestolen worden.
    Bovendien krijgt hij helemaal niet elke dag een koekje...!

Bij de oudste doe ik het wel - maar anders. Dan zeg ik: "Je mag kiezen: of je houdt op met ... en je mag wel [iets dat hem al was beloofd - dus niets nieuws! - bijvoorbeeld: zo tv kijken, straks een toetje na het eten, of ik ga hem helpen met opruimen], of je houdt niet op en je mag het niet."
    Werkt altijd!

Maar bij de jongste hoef ik dat niet te proberen. Als die gaat liggen in de winkel vraag ik eerst drie keer vriendelijk of hij meekomt, en daarna zeg ik: "Nou, ik ga. Tot zo!"

18. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou hier gelukkig wel! :)

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741