Ik zie niet in wat er erg aan is. Ik zal nooit over een ander oordelen hoe ze hun kinderen in de winkel aanpakken of zelfs een tik geven. Dat is niet aan mij, hun zijn de opvoeders en er zijn ouders wat nu wel een tik geven ook al zou dat niet passen bij mijn opvoeding, je weet vaak niet wat er vooraf aan is gegaan en je ziet alleen momentopname.
tja als je dit al schokkend vind. Ik zeg het ook wel eens en heb haar idd wel eens laten staan in de AH. ze wist niet hoe snel ze weer gewoon moest doen. Opvoeden heet dat. ze moeten leren dat er een grens is en dat mama (of oma) niet alles accepteerd. een wake-up call af en toe is gwoon nodig.
Mijn dochter van 3,5 zei laatst zelf dat ze een andere mama ging zoeken.. Ze pakte haar tas en stopte er een broek in! Eenmaal beneden toen ik vroeg waar ze die ging zoeken moest ze heel lang denken en zei toen "op de computer"
Ik laat mijn jongste ook liggen. Sterker nog, ik schuif haar een beetje opzij zodat mensen met karren er langs kunnen. Ik ga rustig de winkel door terwijl ze compleet over de flip gaat omdat ze geen zakje snoep in de kar mocht gooien. Meestal is ze 5 minuten later klaar en komt ze weer naar me toe. Voordeel van een dorp, iedereen kent haar en mij, en weet dat ik het op die manier aan pak.
Arme jij. Je bedoeld het goed en krijgt de rest met peuter moeders over je heen... Zal je zeggen ik zou zo iets ook gezegd kunnen hebben hoor. Peuters kunnen je tot rare uitspraken dwingen. Snap zeker dat dan hard over komt als je kindje straks deze leeftijd bereikt en je floept er dan iets uit denk je terug aan dit topic. En wie weet lukt het je wel op een andere manier. Mijn moeder heeft mij en mijn zusje ook wel eens haast uit de auto gegooid. Als jullie nu je ( b.k) niet houden dan lopen jullie maar terug naar huis.
Hihii Maar idd ts zo schokkend is dat helemaal niet vindt ik.... Ik zou het denk ik alleen niet op die manier zeggen... Maar wel van.... Als je nu niet luisterd blijf je maar hier staan. Hier gaan ze ook gewoon in een winkel de hoek in hoor ben niet zo'n moeder die alleen maar thuis binnen mijn eigen muren iets zalzeggen of doen. Overal hebben ze te luisteren ...
Dat hebben mijn ouders ook wel eens gedaan, toen was ik volgens mij een jaar of 6, m'n zus 8. Zij raakte in paniek, ik ging op de grond zitten en zei 'ze komen ons toch wel halen'. Dus die les heeft niet gewerkt
Als ik M. opnhaal van het kinderdagverblijf dan wil die ook nooit zijn schoenen en jas aan doen. Ik heb een hele dag gewerkt ben moe moet nog boodschappen doen. Ik zeg dan ook wel eens, als je nu niet mee werkt dan blijf je hier en gaat mama weer. Goed, nee maar hij werkt dan wel sneller/beter mee en ik ben geen kwartier bezig met een hysterisch kind zijn schoenen aantrekken. Dus nee de opmerking van oma is niet netjes, maar ik kan het me wel voorstellen
Hey, dat doet mijn vroegere buurvrouw ook! ook stampvoeten en gillen doet ze na! Hilarisch om te zien en vooral die verbaasde gezichten van de kinders! Die koekjes kunnen ook verkeerd uitpakken... doordat ik iedere keer zei, als je je niet gedraagt krijg je geen koekje, at hij ineens elke dag koek... krijg dat er maar weer uit!
Ik werk in een winkel en als kinderen vervelend zijn hoor ik vaak: Mama laat je bij de mensen van de winkel hoor! of Pas maar op hoor anders word de mevrouw van de winkel boos!! Dan lach ik altijd heel lief naar het kind hihi! Laat me niet gebruiken voor chantage!
Ik bedoelde dat ik wat 'Knap' zei, haar reactie op gizzie, lief vond. Zit te proberen te quoten op mn telefoon en dat werkt niet goed haha
Dingen als anders krijg je straks geen koekje/mag je geen tv kijken of eten we geen friet vanavond werken naar mijn idee echt niet hoor. Zo'n peuter ziet dat tegen die tijd dan wel weer, dat is pas een drampunt voor veel later.
Ik heb 'geleerd' dat je 't eigenlijk om moet draaien: als je lief bent: ... krijgt je straks een koekje, lees ik extra lang voor, gaan we spelletje doen enz enz. Zelf ga je toch liever ergens meer moeite voor doen met iets leuks in het vooruitzicht?
Hahaha. Ik heb niet alles gelezen hoor, maar nee. Ik vind het niet schokkend, sorry. Volgens mij is het een standaard zinnetje wat ouders/grootouders e.d. gebruiken als hun kind hun inderdaad weer eens tot waanzin drijft.