Uitspraak van oma naar kleindochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wat nou kom op zeg?!
    Jij en ik weten dat oma dat natuurlijk niet doet! Maar dat weet dat kind
    Toch niet?
    Ik vind het gewoon krom en stom. Van de ene kant zeg je als (groot)ouders zijnde dat ze niet met vreemde mensen mee mag, en vervolgens ga je wel lopen dreigen dat je ze bij vreemde achterlaat/dat vreemde mensen ze maar moeten mee nemen omdat ze niet luistert/lastig bent/loopt te drammen.
    Nee dan geef je een lekker duidelijk beeld aan je kind

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik snap wel wat je bedoelt idd.....hmmmmm nee dan klinkt het voor een kind niet logisch he

3. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vind het knap als ouder als je continu de juiste correcte pedagogisch verantwoorde dingen kunt zeggen tegen je (klein)kind..
    Tuurlijk weet dat kindje niet dat hij daar niet wordt achter gelaten.
    Maar weet jij veel wat er daarvoor is voorgevallen.
    Soms is de maat gewoon vol en JA ik zeg dan ook weleens zoiets, floept er gewoon uit...

4. Tja, ik vind het ook niet zo'n bizar heftige uitspraak hoor.. Sluit me aan bij Chiggy.

Wij waren in Roosendaal bij de Sinterklaasintocht, waar een meisje met een jongetje aan het stoeien was. Ze renden achter elkaar aan, het meisje struikelde en viel met haar gezichtje in de brandnetels. Dat doet natuurlijk vreselijk veel pijn. Alles wat de ouders zeiden was 'dat ze dan maar niet had moeten rennen'. Dát vond ik pas absurd.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, en weet jij hoe vaak die ouders gewaarschuwd hebben dat ze daar om moesten denken?
    Kijk, natuurlijk troost je je kind even. Maar onze oudste is ook wel eens gigantisch onderuit gegaan in het zwembad. 20 miljoen keer gezegd 'Niet rennen in het zwembad' en als hij dan toch rent en valt dan is mijn eerste reactie 'dat krijg je er van als je rent' . Om hem vervolgens wel even een knuffel te geven, maar daarna is het klaar. Ophouden met huilen, had je maar niet moeten rennen ;)
    ( gebroken botten uitgezonderd :p )

6. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Idd net bekeek ik de reacties en dan kan je vaak al zien bij wie de terrible two nog niet heeft toegeslagen... ik dacht voor die tijd ook dat ik het allemaal wel even anders (lees; beter) zou doen.

Inmiddels weet ik idd beter;)
    Bij iedereen floept er weleens een keer wat uit waarvan je later denkt; dat was pedagogisch misschien wat minder verantwoord. Ik veroordeel zoiets dus ook niet meer haha;)

Brigitte kaandorp heeft een leuk stukje in een oude show
    Brigitte Kaandorp - Neem geen kind - YouTube

Kijk vanaf minuut 10:50 en denk daaraan elke keer als je een andere moeder ziet:p

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn kinderen weten heel goed dat ze niet met een vreemde mee mogen en willen dat ook helemaal niet, dus kan zoiets best zeggen. Zo dom zijn peuters nou ook weer niet hoor.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsjah ik moet de eerste moeder/vader/oma/opa nog tegen komen die alles pedagogisch verantwoord doet.

De een zegt dit ook de ander niet maar die zegt misschien of doet misschien wel weer iets anders wat de geen die dit zegt weer niet zou doen.

Ipv iedereen zo bekritiseren op zijn/haar opvoeding moeten mensen zich eens lekker met zichzelf bemoeien want NIEMAND is perfect en al helemaal niet in opvoeding.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld en er zit qua logica wat in. Maar aan de andere kant zie je dan wel dat het kind weet dat het niet met vreemden mee mag gaan, dat dat gevaarlijk is, want ineens kunnen ze luisteren. Blijkbaar vind het kind het idee van achtergelaten worden bij (gevaarlijke) vreemden eng.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit is wat ik ook bedoelde :p

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook niet heilig, maar ik zou nooit zeggen dat ze maar een andere moeder moet uitkiezen of dat iemand anders haar maar moet meenemen. Ik vind dat zo'n afwijzing, nee dat zou ik echt niet over mijn lippen krijgen.

Ik zeg wel eens tegen Lisa dat ze dan maar op 'naam kdv' moet slapen als ze niet mee wil. Werkt altijd ;). En in een winkel zeg ik gewoon dat ik nu wegga. Wat helaas niet altijd werkt bij Lisa, want die blijft gewoon en dan kan ik haar alsnog gaan halen.

12. knap

knap Niet meer actief

Moeten we dan allemaal maar een cursus leidster gaan volgen dan om het dan ( op tie maal te kunnen onderwijzen en opvoeden)

Als het om opvoeden gaat heb je vaker te maken met gevoelens dan je zou willen.
    Soms als ouder zou je eerder je grenzen moeten aan geven en vaak doen we dat ook als ouder.
    Kan mij nog herinneren met de oudste dat het zweet me wel eens op de rug stond als hij een ( peuter bui had) Dwars niks willen niet luisteren.

De verkeerde kleur bus in stappen met buggy en kind. Waar bij je kind zijn voeten zo zet dat je de desbetreffende bus niet meer in kon.
    Of lekker naar het cb met mijn kind wederom verkeerde kleur bus. Luistert nou op die leeftijd en gillen van af het station tot dat je uit stapt en dan naast je mensen zitten kan dat kind zijn kop niet houden.

Het spijt mij maar mijn thermometer liep net zo hoog op van frustratie. Gelukkig had hij nog een luier aan maar hij kreeg er toch een pets op toen we de bus uit gingen van nu is het even helemaal klaar met dit ( gegil en huilen) maakt indruk hij was daarna poes lief.( nee heb hem geen pijn gedaan )

Je loopt in de leenbakker en wederom een peuter die leuke fratsen uit haalden en het leuk vond om verstoppertje te spelen. Mijn moeder dacht dat hij bij mij was en ik dacht dat hij bij mij moeder was. Hij zelf was zich aan het verstoppen voor ons.
    Ergens in een kast.

Die kleine peuters van 2/3 jaar.

Dochter heeft ook van deze momenten hoor. ( gelukkig heb ik ervaring met haar broer)

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dan vraag ik me af waarom je het niet met woorden af kan.
    waarom slaan? ja een tik is ook slaan.

14. knap

knap Niet meer actief

#114 knap, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    .....

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk omdat een heel enkele keer een tik soms meer effect heeft dan woorden.....

En nee, ik ben ook niet slaanderig, maar die van mij krijgt er af en toe ook 1. Sterker nog, vanmorgen voor 6 uur had ze al 2x op de trap gezeten voor straf, maar ze bleef schoppen, bijten en spugen, dus heeft ze echt 1 goede tik op haar billen gehad van mij, daarna was het afgelopen.......

Mocht mijn buurman zoiets doen bij wijze van, krijgt ook hij een hoek (alleen dan wat harder :D) ik zou dat nl ook niet van iemand anders pikken en ik zou niet weten waarom ik het van een kind wel zou moeten accepteren......

16. knap

knap Niet meer actief

Krijg een neiging waar ik niet zo blij mee ben.

Om je even een veeg uit de pan te geven van hier tot en met Tokio.

Je hebt slaan en slaan. ( ik weet van mij zelf dat het ( geen pijn pets was) En deze discussie is hier al vaker geweest.

Ben niet voor slaan zeker niet maar een pets tegen de luier of een zachte duw (voor de juiste richting kan geen kwaad)

Maar dat is mijn mening.

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Je hebt natuurlijk een punt.... Die opmerking was niet handig, maar denk dat veel mensen het een beetje proberen te relativeren, omdat het ook wel heel erg herkenbaar is.....

Als mijn kinderen al vanaf 6:00 uur 's ochtends vervelend zijn, ruzie maken, aan me hangen, niet willen lopen/eten/drinken en nog een gezellige driftbui van de jongste tussendoor, dan zal ik best wel eens pedagogisch niet helemaal verantwoorde dingen zeggen..... Lijkt me niet meer dan normaal en gewoon menselijk.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat is jouw mening en ik ben het niet met je eens.
    je hebt ook zin om mij een veeg uit de pan te geven. Goed voorbeeld voor je kind.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Deel Deze Pagina