Uitspraak van oma naar kleindochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

ja dat is een zekerheid. k moeder hier al een paar keer naar mijn hoofd gehad en ik schreeuw de hele dag met kkk. sarcasme uit eerste wat ze leren op school . lelijke woorden. .... hoe netjes je ze ook aanspreekt als mama.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Tja, als mijn dochter zit te stieren in de supermarkt zeg ik heel regelmatig iets als "daaag, ik loop verder als je niet mee wilt blijf je maar hier". Meestal werkt dit heel goed en komt ze dan alsnog aangehold. Ik zeg het altijd met een hele kalme en rustige stem, want dat heb ik van Supernanny geleerd :p;). Eigenlijk doen al mn vriendinnen met peuterpubers dit ook. Ik vind het dus helemaal niet zo vreselijk. Alleen dat stukje over andere mensen zou ik er niet bij hebben gezegd, maar oma's (oudere generaties) hebben wel vaker net even andere ideeën over wat ze wel en niet kunnen zeggen. Maar een kalme stem lijkt me in ieder geval beter dan een hysterische emotionele stem.

3. knap

knap Niet meer actief

#163 knap, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    tegen die tijd zal ik wel niet meer jou ooit spreken. maar ergens hoop ik dat je dan tegen puber moeders hier sorry zegt je zult nog versteld staan de komende jaren wat die lieve kleine aapjes gaan zeggen en doen . hoeft niet eens k woord te zijn .. daar kom je van zelf achter en denk je van oeps....

En zie uit leg daar onder weer.:) Met hoe ik het bedoel.

En ( nee ik weet het niet beter en nee het is niet in de zin van o pff jij moet weer zo nodig zeggen wacht maar) sommige hier hebben daar een hekel aan. ( bij deze zo is dit stukje niet bedoeld)

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ehm... sorry zeggen? :( Kun je eens uitleggen waarom ze dat moet doen? Ik begrijp het gewoon niet helemaal. Ze zegt alleen dat haar kinderen geen opmerkingen a la "je bent een stomme mama" maken. Dat is toch prima juist? En ze zegt er ook bij dat ze een berisping zou geven mocht daar verandering in komen. Ze zegt toch niet dat ze zeker weet dat haar kinderen dit nooit zullen doen en veel beter zijn dan andere kinderen? Ze zegt gewoon dat ze haar kinderen zo probeert op te voeden dat dat soort dingen niet gezegd worden. Ben het daar mee eens. Hoeft ze geen sorry voor te zeggen toch...?

5. er komt soms taal uit mijn kleuter waar een bouwvakker van zou gaan blozen.

Ik zeg ook wel eens tegen haar als het je niet bevalt wat ik zeg of doe zoek je maar een andere moeder!

met o liefje wil je alstjeblieft je kleine lieve mondje houden, en nog een lief aaitje erbij wordt het niks vrees ik ;)

6. knap

knap Niet meer actief

Dat is het lastige als je iets tikt op je mobiel(ik) dat je misschien wat vergeet in ( mijn stukje ik dan)

Het komt wel op mij over zo. Ik scheld ( niet) tot zelden en toch spreekt mijn oudste soms worden uit waar van ik denk zo heb ik jou niet op gevoed en niet laten zien hoe ( het moet)

Van ook al voed je ze perfect op dan kan je nog versteld straks staan van wat kinderen tegen je kunnen zeggen.

En dan zal ( ze sorry zeggen van o ja die moeders hadden het er over)

Laat haar kinderen nu niet schelden of gaan slaan maar misschien straks wel eens gaan zoeken ( ik wil een andere mama of papa) Als ze iets gedaan hebben wat niet mag bijvoorbeeld.

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En dat bedoelt knap, denk ik ;), zo proberen we ze allemaal op te voeden! Er zal geen enkele vader of moeder moedwillig scheldwoorden leren aan hun kind, maar je zal versteld staan waar ze af en toe mee thuiskomen! Maar goed, dat weten degene met iets oudere kinderen wel!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Inderdaad, al moet ik zeggen dat het hier reuze meevalt, De oudste van 17 heeft mij 1x een h**r genoemd, al jaren terug trouwens, en heel af en toe vloekt hij gvd als hij zich bezeert of zo, maar verder mag ik niet klagen.

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Haha, zal wel beetje dom zijn haha, maar snap nog steeds niet waarom er sorry moet worden gezegd :p. Ze zegt toch niets over anderen of misschien heb ik dat gemist? Nou ja... Fijne Sinterklaas avond!

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#170 Ons Kleintje, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2013
    huh?
    mijn oudste komt met woorden thuis, waarop ik streng tegen hem zeg `dat ik dat woord niet meer wil horen ` Daarna zegt hij `Sorry mama`. Zegt hij geen `sorry mama`dan zeg ik: `En wat zeg je dan?`
    Oftewel ik eis van mijn kinderen dat ze mijn regels opvolgen.
    zo nee, dan kan hij naar zijn kamer vertrekken.
    vervolgens kom ik 2 minuten later bij hem om te zeggen dat hij nu geen straf meer heeft, en ik niet wil dat hij zulke woorden weer gebruikt.

Vervolgens komen die woorden ook niet meer terug in ons huis/ in mijn bijzijn.

Mocht hij tegen mij zeggen `mama je bent stom` dan accepteer ik dat niet en kan hij direct naar zijn kamer vertrekken. (er zijn gradaties, het ene is erger dan het andere)
    Hij heeft dat heus wel eens geprobeerd hoor :) het is een kind en dat hoort bij kinderen om dingen uit te proberen die ze anderen hebben horen zeggen.

Wat ik zeg is, ik accepteer het niet. En doordat dit consequenties voor ze heeft, leren ze om dit niet meer te doen.

De andere 2 zijn 2,5 jaar en zijn een tweeling. Ik doe ook geen lange boodschappen met ze op het moment, wat zou ik mezelf aandoen? haha. Met 1 is wel te doen, maar met deze 2 echt...geen lol aan. Mijn man doet de boodschappen en ik ga heus wel eens de stad in, maar dan met 1 van de tweeling en de oudste bijvoorbeeld.
    Op dit moment zijn ze in de peuterpubertijd. Ik kan me hierdoor juist heel goed voorstellen dat een kind megadwars doet, die van mij doen dat voortdurend de laatste weken.
    Dat zijn ook kinderen die blijven staan terwijl de ander wel doorloopt, niet in het karretje willen, niet in de buggy willen, etc. x 2.
    Maar ik zal nooit tegen ze zeggen dat ik ze achterlaat of aan een ander zal meegeven, en dus ook geen pedagogische tik geven.
    Ook ben ik geen betuttelende mama die alles afdoet met een aaitje, vreselijk zeg. Op die manier zouden mijn kids nooit luisteren.
    ik ben gewoon duidelijk naar mijn kinderen.

11. Ja, maar zo was het niet. Ik vraag ook wel eens aan Damiën 'of hij het nu dan geleerd heeft' als er zoiets gebeurt, maar in dit geval werd er gewoon níét getroost. Meisje had een vuurrood gezichtje met de bekende bultjes, ouders stonden er maar een beetje. Hadden het drukker met elkaar en het kind werd volkomen genegeerd, op de paar keer dat er gesnauwd werd dat ze nu eens op moest houden met dat gejank (wat ze deed omdat ze pijn had!) na dan. Ik bedoel, natuurlijk heeft het kind de gevolgen nu ervaren, maar moet ze dan een half uur pijn lijden, zonder enige troost van haar ouders? Ik vond het zó zielig.

Verder lijkt 't nodige in dit topic me wel gezegd..

Deel Deze Pagina