Uitspraak van woorden

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal

Je linkje gaat nergens heen.

Ze sprak het uit als bó-lè-roos, het is meer boléroos.
    Misschien kan het beide wel in het Nederlands en is het in een andere taal incorrect, maar tijdens mijn opleiding en op stages sprak niemand het zo uit als die mevrouw.

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Nou meid ik kan je vertelluh, het isssj sekur de moeiite waarth om ff een kijkie te nemeuh daar. Sooowveel leuhke dingen, voor kleine prijsies. Ech hoor, je heb een hoop voor weinigg.

Lekker hoor.

3. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaja, heel goedkope prei hebben ze daar...:D

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Zoals het woord 'bolero' geschreven staat, zou je het (als je het voor het eerst ziet staan) niet direct uitspreken als bolleroo, want er staat maar 1 l, dus spreek je de o eerder uit als oooo. Booleeroo.

5. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zusje maakte echt iets heel vaags van worchestersaus: wursteliesaus....
    En maar niet willen begrijpen dat dat er écht niet staat! ;)

6. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah ja, nog een paar:
    Als in een restaurant aan m'n schoonvader wordt gevraagd hoe hij z'n biefstuk wil, zegt hij 'Wel dun' (well done). Zeg dan gewoon 'goed doorbakken'.

M'n schoonmoeder heeft het over 'vanielie' ipv 'vanille'.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    HAHAHAHAHAHA Nika sorry maar ik ga stuk.

Mijn vader zegt bijv voor zijn werk: Ja kun jij mij dat dan doorgeven? Asap. Maar dan maakt hij ervan a-sap (op zijn Nederlands die sap) Dan kan je me opvegen hahaha.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ons mam en ons pap is idd zo brabants haha :) die het zelf ook. Houdoe ipv doei moet ook irri zijn voor veel niet Brabanders

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zeg trouwens altijd deker ipv deken. Mijn vriend zegt dan om te plagen, geef mijn die kusser is aan :).

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hahaha geweldig :D

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoor je vaak hoor, dat asap, Amerikanen hoor ik ook regelmatig eesep zeggen i.p.v. losse letters.
    Maar goed, hoe spreekt jou pa dan rotflol uit?

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik legde de klemtoon ook altijd op de tweede lettergreep, maar toen laatst in twee verschilkende winkels de medewerkster de klemtoon op de eerste lettergreep legde, heb ik de Van Dale er eens op nageslagen. Wat blijkt: bij het kledingstuk leg je de klemtoon op de eerste lettergreep, bij het muziekstuk op de tweede.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Verrek, wist ik niet!

De muzikale versie van de Bolero wordt doorgaans uitgesproken als Boléro, terwijl de naam van het kledingstuk vaak wordt uitgesproken als bóleró

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik stond ook verbaasd, maar je bent nooit te oud om te leren.

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zou het ook verkeerd doen: ik zou zeggen ANtonie, klemtoon op an dus. Maar meer om de Engelse th klank te vermijden, waar ik niet zo goed in ben (en met mij de meeste Nederlanders). Jullie kunnen dat blijkbaar wel goed?

16. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Mijn schoonvader is er ook een ster in. Erger me echt kapot af en toe. Zo blijft hij stug resico zeggen in plaats van risico. En dat terwijl we hem toch echt al duizend keer gecorrigeerd hebben;). En zo zegt hij ook altijd ochtendontbijt:(. Tja...

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Veel mensen zeggen ook slabber (zo ook mijn man :D), maar het is gewoon slab, meervoud slabben.

18. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Haha, heb me kapotgelachen :p.. heel grappig sommige dingen!!:p

las ergens halverwege van een oma die tampoezen zei. :D geweldig

Ik zelf kan me ook ergeren aan penAlty ipv pEnalty.
    En sommigen zeggen sigarettenaansteker, weet niet of dat fout of goed is maar vind het heeeel irritant.

En op de reclames, :S daar kunnen ze ook van die rottige uitspraken en zinnen in kwijt.

19. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Wat is hier jullie mening over:

De grote elektronica winkel Saturn.

Ik en mijn man vinden dat er het Engelse Saturn staat en dus spreek je het ook op z'n Engels uit. Maar iedereen die ik hoor, spreekt het op zijn Nederlands uit. Maar dan zou er Saturnus moeten staan. Toch??

En ook dat wiefie. Je zegt toch ook geen hiefie tegen HiFi?!

Mijn moeder kan na al die jaren en na al mijn pogingen, nog steeds geen Xenos zeggen. Zij zegt: Sennoks!

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zeg ook altijd (als ik het tenminste al zeg) catalooogus. Volgens mij is er hier eerder al eens een pap-rika v.s paaaprika-discussie geweest...

Deel Deze Pagina