Ik spreek bijna alles verkeerd uit. Ik leg de klemtoon elders dan waar het zou moeten. Weeeeceee Zaaaaaaan dam Mensen kijken me continu raar aan. Ik hoor zelf alleen het verschil niet. Ook kan ik de R niet uitspreken en denkt men dan ik een kakker na probeer te doen. Pff
Niet echt wat uitspreken betreft. Maar waar ik me wel erg aan erger is dat mensen op forums de NAAR en NA niet goed gebruiken. Dus dan schrijven ze : ik ga NA bed. ipv ik ga NAAR bed. En soms kan door dat ene woordje een zin totaal verkeerd overkomen.
Iedereen mag alles zo uitspreken zo als iemand dat zelf wil. Tuurlijk kan je gewoon het uitspreken als wiefie. Doen ze zelfs ook op het journaal. Het maakt niet uit, het is jouw feessie
Wat ik walgelijk irritant vindt: "mijn water is gebroken". Pffff water kan niet breken... je vliezen wel ! Qua woorden inderdaad rontonde bijvoorbeeld. En daarvan nog een stuk of 50.
Hihi ik zou niet weten waar je het over zou hebben Vandaag over wi-fi gehad met mijn schotse collega. En wai-fai is voor hem normaal, maar volgens mij zou niemand in Nederland je begrijpen Zo hadden we het ook over de plaats Bicester. Een Engelse collega van mij zei dat je het uitspreekt als Bister. Maar mijn schotse collega zegt gewoon Baitjester. Maar ik heb het even opgezocht en zo te horen moet het Bister zijn