Jah je weet toch... Als je voor Sparta bent ben je een homo als je voor excelsior bent ben je een homo als je voor feyenoord bent ben je een homo Want echte rotterdammers zijn nergers voor ze zijn overal tegen!!
Maar dat is het niet Hoe noem je bijvoorbeeld de Mc Donalds dan? Em-see Doonalds? Zoals ik al zei, vind het een beetje simpel staan om Engelse woorden op z'n Nederlands uit te spreken vooral als je weet hoe het moet.
Vriendin van me vertelde dat ze een oudere vrouw iets hoorde zeggen over een super goedkope winkel.. namelijk de A-C-tionne. Dus vriendin erachteraan. Was het gewoon de Action!
Mijn lieve opa* had er nogal een handje van om vooral nieuwe woorden verkeerd uit te spreken. Barbecue werd barbetjuwen Knoflook werd knokloof Fascist werd faxiste Computer werd kompuuter Conserveermiddel werd converseermiddel En als ze naar de stad gingen altijd even langs de Phoenix (poeniks). Kon het gelukkig goed hebben. Maar er zijn genoeg mensen waarbij ik me er wél aan irriteer Edit: ook verschrikkelijk. Een krokkut in plaats van een kroket. Brrrr
hihi me oom had het laatst over champagne voeren geen idee waar hij het overhad hij bedoelde dus campagne
Iditenteitsbewijs.. brrr! En vroeger werkte ik bij de Wibra, toen was er een vaste klant die wilde niet dat haar vriendinnen wisten dat ze bij de Wibra kocht. Dus die had het aan de telefoon over de Waibrah. Alsof dat het beter maakt. (overigens deed ze hetzelfde trucje bij de Ter Stal, die werd ineens Turstel op z'n Engels dus) Maar daar bij de Wibra werd ook regelmatig met uuros betaald, yikes! Sowieso heb ik me jarenlang aan de uitspraak van veel mensen verwonderd; ergeren gaat te ver maar ik was wel zeker verbaasd dat mensen niet doorhebben hoe ze zelf klinken. Gebooooren en getooooogen in Hengeloooooo, dus dan krijg je dat.
Het valt mij op dat verloskundigen en huisartsen vaak vagiéna zeggen, terwijl ik altijd dacht dat de klemtoon op de -a- moest. Heb ik dat nou verkeerd, of zeggen zij het expres anders, om het 'serieuzer' te laten klinken? (Net als dat er mensen zijn die pagiéna zeggen, ipv páágina)