hondenaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door mvm2008, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag hoor ik jullie mening.
    Sinds mijn eerste zwangerschap heb ik de naam Amy bovenaan mn lijstje staan. Vorige zwangerschap was een zoon, dat is Mike geworden.
    Nu ben ik zwanger van een meisje en zou Amy dan eerste keus zijn. Nu heeft zwagerr sinds anderhalf jaar een vriendin en nu blijkt dat haar mega grote hond Amy heet...
    Vinden jullie het raar als we alsnog Amy kiezen?
    Zoals ik al zei, graag hoor ik jullie eerlijke mening

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Lastig, ik zou het zelf niet meer doen.
    Ik vond lana ook altijd een mooie naam. Maar de hond van mijn vriendin heet nu zo.. hij was gelijk van me lijstje af..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind Amy geen typische hondennaam, dus ik zou de naam gewoon houden. Jullie vinden hem mooi. En ik neem aan dat je die hond niet dagelijks ziet.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb zn vriendin in totaal 6 a 7 keer gezien en haar hond nog nooit.

5. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Gewoon doen! Amy leuke lieve en vrouwelijke naam. Kende ook een Amy als hond, maar ook 2 lieve leuke meisjes...

6. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken zowel een hond als een meisje als een vrouw die Amy heet. Tja, het is dus niet alleen een naam voor een hond. Ik denk dat ik zelf de naam wel zou schrappen....

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ja gewoon doen joh. Mike en Amy klinkt hartstikke leuk :)

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen! Ik vind het een leuke naam. Wij hadden Tara ook al als naam besloten toen ik hoorde dat mijn collega een hond kreeg die zo heet. Heb er totaal geen problemen mee. :)

9. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook gewoon doen! Vind Amy ook niet echt een hondennaam trouwens....

Maar goed, je ziet haar bijna nooit en bovendien worden honden niet zo heel oud. Dan is de hond er straks niet meer en heb je misschien wel spijt dat je je dochter een andere naam hebt gegeven. Als je het toch heel raar vind, dan kun je het misschien nog als tweede naam doen?!

10. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik hoor het steeds vaker: Het hondennaam dilemma voor babynamen.

Zopas heb ik voor mezelf bedacht dat ik me er niet teveel van ga aantrekken. Honden krijgen steeds vaker mensennamen.
    Ik denk dat ik gewoon maar uitga van het aantal "individuen" wat in mijn omgeving die naam heeft, of het nu een hond is of een mens. Dan ga ik me gewoon afvragen of ik nu vind dat die naam te vaak ik de omgeving voor komt of 'te dichtbij'.

Als jij een unieke naam wilt of je vind de hond Amy te 'dichtbij', dan zou ik dus een andere naam kiezen. Anders gewoon jullie kindje Amy noemen. :)

O, en als het puur om het feit gaat dat het een hond is die jou favoriete babynaam draagt, dan zou ik lekker gewoon toch die naam kiezen. Er is zo langzamerhand volgens mij wel een hond die een ieders voornaam draagt.

Hmm, maar nu had ik het er met mijn vriend over en die zou zich er wel door geremd voelen. Iets moederlijks komt echter momenteel in me boven en nu vind ik het zo sneu voor jou dat je hiermee zit dat ik vind dat beesten gewoon geen mensennamen moeten hebben.:p Maar sjah, dat is natuurlijk ook weer onzin.

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen. Amy vind ik geen typische hondennaam.

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tja hangt af of de vriendin een blijvertje is en of je daar vaak komt.. Als dit jullie naam is, heen je spijt als je kind niet zo het een of de vriendin volgend jaar uit beeld is of de hond dood..

13. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Ik ken een heel lief meisje dat Amy heet en vind Amy dan ook eigenlijk helemaal geen hondennaam. :p Ik zou gewoon voor de naam gaan. Succes met het maken van de keuze.

14. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik zou het gewoon doen. Prachtige naam!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind Amy een leuke naam en geen hondennaam, dus ik zou het doen.

Maar ik vind Luna en Indy ook geen hondennamen.

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Luna staat wel op 1 geloof ik kwa hondennaam ;)

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik vind Amy geen hondennaam. Het kan wel voor een grote hond, maar die hebben volgens mij steeds vaker 'normale' namen

18. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ik vind Amy geen honden naam.
    Maar als ik in jou situatie zou zitten zou ik hem zelf niet meer kiezen.
    Gewoon omdat ik het geen fijn idee vind dat mijn baby de zelfde naam heeft als de hond van een vriendin.
    Als je hier zelf geen probleem mee heb zie ik niet in waarom je de naam niet kan kiezen.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik vind het geen typische hondenbaan hoor, dus doen wat goed voelt!
    Hier heet onze hond Tara en mijn overbuurvrouw heeft een tweeling waarvan er dus 1 Tara heet.. Tsja het is een beetje raar als we beide op straat kind/hond roepen maar verder geen probleem hoor!

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Als het de hond is van je zwager zou ik het niet doen. Is het de broer van je vriend/man?

Deel Deze Pagina