Uitspraak

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lievelief, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hoihoi,

Hoe zouden jullie de meisjesnaam:
    Phyllis uitspreken?
    We willen deze naam als 1e of 2e naam gebruiken indien we een meisje krijgen maar we twijfelen erover hoe mensen het gaan uitspreken als je het ziet staan.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    fillis

3. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Jup... ook fillis. Leuke naam ook!

4. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Dankjewel :D

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij de voorgaande antwoorden: ook Fillis als uitspraak

6. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    fillis. Maar ik heb sterk de associatie met syfillis.. :(

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Fillis...... Is er een andere manier hoe je het uit kan spreken dan? :oops:

Liefs

8. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Nou.. Wij hebben deze uitspraken gehoord:

Feilies
    Felies
    Fillus

Maar naar onze mening spreek je het toch echt uit als Fillis? (met 2 korte i's!)

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Lijkt mij ook.. Maar ik zou me er niet door laten weerhouden hoor! Je wil niet weten hoe mensen soms Naeyyssa uitspreken..! ;) :p

Liefs

10. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ah gelukkig.

Haha tja mensen kunnen de raarste uitspraken bedenken haha. Overigens wilde ik even zeggen dat ik jullie dochters een prachtige naam vind hebben, wauw!

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja sorrie, wil niet beledigend overkomen, maar daar kan ik me wel alles bij voorstellen. Ik moet het 3 keer lezen voordat ik me er een uitspraak bij kan bedenken. En ik kan me ook voorstellen dat je dochtertje de rest van haar leven overal haar naam moet spellen....

Phyllis: geen twijfel mogelijk, ik zou dit ook meteen als Fillis uitspreken.

12. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
  13. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Je laat het overkomen alsof ik m'n kind mishandel, dus sorry maar je komt wel degelijk beledigend over..! Ja, mijn dochters zullen hun naam vaak moeten spellen en verbeteren. Ja, het zal vaak in eerste instantie verkeerd uitgesproken worden. Maar de reactie, na uitleg, die volgt is in 99 van de 100 gevallen 'Goh wat een mooie aparte naam!' en ze maken een blijvende indruk! En haar vinger zal niet samen met 10 andere vingers omhoog gaan als de juf om Sophie roept.......

Een kind kan zijn of haar eigen naam niet kiezen, dat is aan de ouders. En het risico dat een kind niet tevreden is, is er altijd. Of die naam nu Sanne of Naeyyssa is, of die naam nu Lotte of Dariënne is, of die naam nu Sophie of Yashyra is. De ouders kiezen de naam en GODDANK is het zo dat smaken verschillen!

Lievelief, bedankt voor de complimenten! :)

Liefs

14. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik heb nog nooit van de naam Phyllis gehoord vind t een een super mooiem en aparte naam.. alleen moet ik meer aan een jongen denken als ik de naam hoor...

Ik zou t ook uitspreken als Fillis

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ben wel benieuwd hoe je die naam dan uitspreekt! ;)
    kan er zoveel uitspraken voor bedenken!

16. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    @ Daya.. ik zou ook niet weten hoe ik haar naam uit moet spreken.. en het zou vast een prachtige naam wezen, maar ik vind hem niet zo handig.. en dat is mijn mening! en daar val ik je niet mee aan ofzo! en ik neem aan dat Suzanne75 het ook niet kwetsend bedoelde!

17. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik dacht ik heb de naam Naeyyssa eerder ergens gelezen... Hebben jullie toevallig mee gedaan met babyboom?

Groetjes

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Klopt dat waren wij met Babyboom..! ;)

'Stay Funny', daarom is het maar goed dat smaken verschillen..! ;) Jij zegt het alleen iets vriendelijker...... Het is de toon die de muziek maakt, toch..! :)

Voor de geinteresseerden, het is dus NEE-JIE-SAA..! ;)

Liefs

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik heb zelfs ook veel moeten keren lezen met die naam, ik ben ook dan nog zwaar slechthorend, nou nou nou vind hem nog steeds moeilijk om uit te spreken, maar als ik lees wel aparte naam ja juist ;) Mijn naam is Kalinka, dat vind ik nog steeds moeilijk om uit te spreken, veel doven vinden dat zelfs ook namelijk.

Daarom is de reden dat ik mijn dochtertje Myrna noem, lekker kort en makkelijk uit te spreken.

Je hebt ook namen met Y he? Nou dat vind ik ook zlefs heel mooi!

Ok, even voor TP, ik zou idd met andere mee eens zijn, Fillis! Hele mooie naam :D !

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben ook nog steeds niet uit de naam die wij ons 5e kind gaan geven...........pfffffffff

Ik heb 2 eisen die wel belangrijk zijn.... ik wil géén top 20 naam, dus geen naam die nog 3 kinderen in de klas hebben....maar ook wel een naam die het kind zelf kan spellen (die ik ook kan spellen, lol)..........de naam die net besproken is.....en ik dus al een X aantal keer gelezen heb....ben ik alweer kwijt, ieder voor zich, maar zou ik ook nooit voor kiezen.

Lastig hoor, een naam! Pfffffff

Maar Fillis idd....Ik ken een Filiz, je zegt het hetzelfde ;)

Deel Deze Pagina