Op ons lijstje van jongensnamen staat Ben in de top 3. Tijdloos, kort en door veel nationaliteiten uit te spreken, maar toch ook nederlands. Maarja... die telefoonmaatschappij is de naam ook weer gaan gebruiken... 1 - vinden jullie Ben een leuke naam en 2 - vinden jullie de associatie met telefoon-Ben te groot? Kortom: wel of niet doen?
ik vind het een super naam. Staat ook bij ons op het lijstje. ik vond/vind het ook als merknaam al helemaal super. Leuke slogans en reklames. Het merk zou mij er niet van weerhouden om voor die naam te kiezen.
ik vind de associatie met de telefoonmaatschappij helemaal niet groot. moest zelfs even nadenken toen ik je berichtje las! en de naam is zeker tijdloos (niet helemaal mijn smaak, maargoed, dat hou je altijd ) gewoon even nieuwsgierig, wat vind je van de naam Benjamin?
Ook leuk! Misschien wordt dat dan de 'officieële' naam. Maar in het dagelijks leven vind ik kort en bondig het makkelijkst, dan wordt het dus Ben.
Ik denk dan altijd direct aan dat liedje van michael jackson "Ben" Dat vond ik als kind zo'n mooi zielig liedje Maar tis een mooie naam toch? kort en duidelijk en in alle talen uit te spreken.
ja ok, nou dan vind ik het heel erg leuk! Benjamin vind ik namelijk een hele mooi naam! bij de naam Ben denk ik gelijk aan een serie dat ik vroeger keek: Benjamin Ben. (iiiikkk ben Benjamin Ben, Benjamin Ben, Benjamin Ben!)
Ik denk niet aan de telefoon-Ben. Wel aan bovenstaande.. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar mijn naam is het niet. Ik ben Ben. Nee. Benjamin vind ik wel leuk!
Oh ja, Benjamin Ben, had al jaren niet meer aan Benjamin Ben gedacht, was toch zo'n eo-programma op de woensdagmiddag? Tja, ik vind het gaan, ben er niet weg van, maar dat komt meer omdat ik inderdaad een hond ken die Ben heet (een bouvier) en mijn oude conrector, die man leek net een levensechte tuinkabouter. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Vind Benjamin iets leuker.
Ik dacht in eerste instantie eerder aan de comedyserie Friends, hahaha! Het zoontje van Ross heette Ben . De telefoonmaatschappij kwam pas in me op toen ik het las.
mijn broertje heet Bent. (eigenlijk bente, maar omdat dit tegenwoordig veel word gebruikt als meisjes naam is het toch regelmatig ben of bent.) misschien vind je dat iets?