vind het indd een hele mooie naam! ik dacht al zoiets maar t had ook Na-ie- sja kunnen wezen.. dat was namelijk mn eerste gedachte!
Er zijn veel mensen die inderdaad "na....." zeggen, dat kan ook allebei (naajiesaa en neejiesaa) maar nou moet je me toch eens uitleggen hoe je uitkomt op een 'sja'-klank?! Dat zeggen heel veel mensen, en ik zie toch echt alleen 'ssa' staan en nergens een 'j'-klank? Hahaha als jij het me nou kan uitleggen dan hoef ik het nooit meer te vragen..! Enne, bedankt voor het compliment! Liefs
Ik had de naam Naeyyssa uitgesproken als: Nai jessaMaar zie nu wel dat het eigenlijk helemaal niet klopt Ik hou ook van aparte namen, alleen zou ik wel gaan voor iets wat nét iets makkelijker te schrijven en uit te spreken is. @ TS: Phyllis vind ik een leuke naam en er is volgens mij geen twijfel over mogelijk hoe je de naam uitspreekt.
Wij kiezen er bewust voor ons kindje een makkelijk te spellen en uit te spreken naam te geven. En dat hoeft heus geen top 20 naam te zijn. Mijn man en ik hebben beide een naam die iedereen verkeerd spelt/zegt, en dat is zo vervelend! Het is een hele eer en een moeilijke taak om een nieuw wezentje een naam te mogen geven, maar af en toe betrap ik ouders erop dat ze op zoek zijn naar schouderklopjes en bewonderende opmerkingen omdat ze een o-zo unieke/byzondere naam hebben bedacht, en minder rekening ermee houden dat hun kind er levenslang last van zal hebben. Mijn ouders hebben pasgeleden bekend dat het inderdaad niet zo handig was om mij zo'n 'aparte' naam te geven toen ik vertelde hoe vermoeiend het af en toe is. Dus naast mooi, vind ik dat een naam ook vooral praktisch moet zijn. Phyllis zal later als toelichting op de spelling alleen maar moeten zeggen: met pee-haa-griekse y. Uitspraak lijkt me dat 90% dat goed doet.
Nou Dax is ook niet echt een 'gewone' naam! Tis dan toevallig niet zo moeilijk te spellen, maar denk dat jij ook best opmerkingen zult krijgen over zijn aparte naam!
ik vind Dax een leuke, makkelijk uit te spreken en spellen naam. En geen top 20 naam. Helemaal wat ik bedoel !
Ja dat klopt maar ik bedoel namen die zo moeilijk zijn dat je nauwelijks snapt hoe ze uit te spreken of te schrijven zijn. Apart hoeft niet moeilijk te zijn.
Croky; ik ben het helemaal met jou eens, maar nu ben ik wel erg benieuwd hoe jij heet als je steeds je naam moet spellen