Voor de meiden die weten of ze een jongen of meisje krijgen.

Discussion in 'Babynamen' started by Linn84, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hebben jullie een naam voor een jongen én meisje?

1. Ja, je weet maar nooit

2. Nee, we hebben alleen een naam voor wat we verwachten

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Stel, je weet dat je een dochter krijgt. Dan heb je natuurlijk een naam bedacht voor een meisje. En als je weet dat je een zoon verwacht, bedenk je natuurlijk een naam voor een jongen.
    Ik weet het, moet er niet van uit gaan, maar stel... Wat nou als het kindje bij de geboorte tóch van het andere geslacht blijkt te zijn? Hebben jullie dan ook een naam "klaar liggen" in dat geval?

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Wij hadden alleen een meisjesnaam. En dat om de simpele reden dat we écht geen leuke jongensnaam wisten (en weten), dus wat waren we opgelucht dat het een meisje werd :).
    Stel dat ik nu zwanger word van een jongen, dan hebben we uiteraard wel al de reserve meisjesnaam klaar.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Haha, ja, dat hebben wij dus ook! We wisten vrij snel dat dit hem ging worden, en toen maar hopen dat het ook een meid zou zijn! :D
    Maar jeej, je zou toch verrast worden en toch een zoon krijgen! Haha, dan hebben we hier toch echt een probleempje denk ik :)

4. Lotti

Lotti Actief lid

Jun 7, 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Beide keren wisten we dat we een meisje zouden krijgen, maar we hadden voor de zekerheid toch ook een jongensnaam gekozen! Je weet inderdaad maar nooit, je hoort van die verhalen...

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hadden alleen een jongensnaam. Als het toch een meisje was geworden hadden we wel een probleempje gehad, maar we hebben een keer of 4 met echo's de bevestiging gehad dat het een jongetje zou worden dus ik geloofde het wel.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de oudste hadden we beiden, bij de jongste hadden we een jongensnaam achter de hand, maar niet helemaal ;) het zou Kian, of Kylian worden - maar we waren er niet echt uit en hebben ons daar ook niet druk over gemaakt - er was ons 3x verteld dat we een meisje kregen ;) maar oke. Ondanks dát... wel een naam zo'n beetje achter de hand.

7. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

Mar 28, 2011
    174
    0
    0
    Wij hadden in de eerste zwangerschap een jongens- en een meisjesnaam bedacht. We kregen een zoon, dus er lag nog een meisjesnaam ongebruikt te wachten.
    Tijdens mijn tweede zwangerschap hebben we wel even nagedacht over een jongensnaam, maar pas na de 20 wekenecho zouden we echt serieus gaan brainstormen voor een jongensnaam... als het een jongen zou blijken te zijn.
    Dit keer kregen we een meid, dus we hebben eigenlijk nooit serieus over een jongensnaam nagedacht. We hadden dus ook geen naam voor als het toch een jongen zou zijn. Misschien was het wel handig geweest, maar ja, we hadden ook een babykamer met veel roze, dus we hoopten maar gewoon dat het echt een meisje was. ;)
    Gelukkig was dat zo. :D
    Maar het is misschien toch wel een prettig idee als je wel een naam hebt voor als het kindje toch het andere geslacht blijkt te zijn! Ik heb wel eens gelezen op een babysite dat mensen een jongetje zouden krijgen. Na de geboorte werd er idd gezegd: het is een jongen, de naam werd genoemd en genoteerd, kindje werd gewogen en oh jee, het was een meisje! Heb ook de foto's gezien van de formulieren waarop de jongensnaam was geschreven en weer doorgekrast en vervangen door de meisjesnaam... Het KAN je dus gebeuren! Ja, een naam klaar hebben liggen is w.s. toch wel een handig idee dus. ;)

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nee,het is 7 keer bevestigd en ik ga t bij de 30 weken echo NOG een keer vragen hahahaha (zo bang ben ik dus dat t toch iet zo is)en anders heb je nog tijd genoeg om een naam te bedenken als t geboren is ik maak wel vaker mee dat gezinnen na de geboorte nog geen naam hebben als je t maar binnen 3 werkdagen bedenkt hihi

Share This Page