Haartjes laten groeien of eerst knippen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anice, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Vraagje gericht aan de mama's van een meisje :)

Ons meisje is nu 9 maanden en ik wil haar haren lang laten groeien. Mijn vraag is nu of ik haar haartjes eerst een keer moet laten knippen of kan ik het gewoon laten groeien? Het ziet er op dit moment niet echt netjes uit omdat het al een stukje over de oren hangt. Ik doe wel in de pony een speldje zodat het niet in haar gezicht hangt.

Groet Anice

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Onze kapster zegt dat en kind tot 2 babyhaar heeft en dat is anders van structuur en hoeft niet perse geknipt. Als het in de oogjes hangt dan is het misschien wel fijn.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hier een ventje met wat langer haar.. Maar als het raar gaat krullen of er komen pieken aan dan knip ik het zelf even weg heb even bij de kapper gevraagd kost 15 euro nou voor die paar haren doe ik het zelf wel Hahahaha

Maargoed jij kunt het nog verbloemen met een speltje.. Dat wordt ik mijn geval toch wat lastiger hihihi

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter is nu bijna 3 en is afgelopen zondag voor het eerst geknipt.
    Ik zou het nu nog niet laten knippen, of je moet van die dunne puntjes onderin hebben, dan is het wel mooier het even te laten bijpunten.
    Maar als je het gaat knippen omdat het nu net over d'r oren hangt en je dat niet mooi vindt, dan zit je over een paar weekjes weer met hetzelfde probleem.
    Hier gaat er overigens ook een speldje in d'r haar om het uit d'r gezichtje te houden.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb ons meisje alleen aan de achterkant al twee keer gelijk geknipt omdat het wat langig werd maar nog erg dun was. Als ik het nu knip is het achteraan steeds meer op één lengte en dat vind ik wel mooier als het dan langer wordt dan die dunne piekjes.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Onze oudste is ook pas met 3 naar de kapper geweest, die piekjes groeien er vanzelf uit.
    Ze heeft het nu bijna behoorlijk lang met slagen erin, als het nat is hangt het op dr broek.

7. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Onze dochter is nu 5 en is nog Nooit geknipt aan de achterkant (alleen pony gehad). Ze heeft nu haar met grove slag tot op d'r kontje.

Krijg ook altijd leuke reacties als: wow, wat heeft zij mooi lang haar. :)

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook nog nooit naar de kapper geweest.... en wilde er ook nog wel even mee wachten!!
    Ze heeft altijd een staartje of speldje in, anders hangt het tot aan haar bovenlip, haha!
    Zou nog niet naar de kapper gaan, zeker als je het met een speldje nog op kan lossen...

9. Rono

Rono Niet meer actief

Bij Noelle heb ik het met 1 jaar geknipt. Ze had namelijk een heel lelijk matje in dr nek. Nu heeft ze pijpenlrullen tot halverwege rug

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zijn we toevallig met de jongste vorige week even geweest. Aan de voorkant hing het ongelijk in haar ogen en aan de zij- en achterkant zaten er ook ongelijke pieken.

Nu is het allemaal even rechtgeknipt (voor 5,95 euro) en kan het gelijk wat mooier gaan groeien. Ik zou het dus één keer even laten knippen, zodat het piekerige eruit is.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    J.'s haar is nu een keer of 4 geknipt. Ik weet niet meer precies wanneer de eerste keer was... Voorkant is pas 2x geknipt, die laat ik juist niet of in ieder geval zo min mogelijk knippen, zodat die erbij kan groeien.

Ik zou doen wat je zelf het mooist vindt. Zolang jij je niet stoort aan de 'pieken' is knippen niet zo nodig, stoor je je er wel aan, dan wel. (Dat was voor mij in ieder geval de reden om het te laten knippen, ik vond het er zo onverzorgd uit zien.)

12. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Als het niet echt nodig is (dus geen gigantische kale plek waardoor ze een kranje heeft oid) zou ik het niet doen!
    Onze dochter had dus wel een flinke kale plek op haar achterhoofd waardoor we het de 1e keer flink hebben afgeknipt, zodat alles gelijk kon groeien. Dat was toen ze 6 maanden was. Daarna heb ik haar haar nog een keer of 4 flink bijgeknipt, omdat ik vond dat het wat scheef groeide. Maar nu heel veel spijt van! Ze heeft voor 18maanden nog steeds langer haar dan gemiddeld nu, maar anders had ze nu al haar tot voorbij haar schouders gehad.

Dus liever een jaartje door laten groeien en met knipjes etc. een beetje in model houden en dan 1 keer wat puntjes bijknippen zodat het recht is. Als je het knipt ga je echt elke dag hopen op een magische groeispurt van het haar :p

Deel Deze Pagina