Vervoer in auto/bus als je op vakantie gaat naar het buitenland ( met vliegtuig) ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Deedee91, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Hoe zit dat eigenlijk daarmee? In nl zitten ze in een
    Autostoel in de auto maar hoe gaat dat in het buitenland? Wij willen in het voorjaar naar Boedapest en zullen dan ook een stuk met de taxi moeten. In sept willen wij naar Griekenland en dan moet je een stuk in een touringbus. Ook daar pakken wij wel eens een taxi of huren we een auto. Ik vind het geen fijn idee dat dochter dan niet veilig vervoerd kan worden. Maar om de autostoel mee te nemen in het vliegtuig is ook zo groot?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - toch op schoot. Een autostoel voor 3+ kindjes kan vaak nog wel, maar voor jongere kindjes is het er vaak niet. Soms bij autoverhuurbedrijven. Maar bij taxi's sowieso niet (in het buitenland).
    Dat hoeft in NL overigens ook niet.

-> ik lees overigens hier dat je kinderen het veiligst nog op een eigen plekje kan zetten, maar dat zou ik dan weer niet doen geloof ik. Tenzij je ze goed op hun plekje kunt houden met je arm om hen heen.

Als ik in de taxi stap, hoe vervoer ik mijn kind dan het veiligst? | WIJ.nl

Wij hebben ze altijd op schoot vervoerd. Bij een NLs taxibedrijf wel om een autostoeltje gevraagd toen ze 11 maanden was - zou geregeld worden, maar eenmaal ter plekke (midden in de nacht op schiphol) stond er alleen een zitverhoger.. Dat was pittig.. doodmoe met een 11 maanden oude baby een uur naar huis in een taxibus.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    In de bus afhankelijk van de leeftijd of op schoot nemen of naast je neer zetten (uiteraard in de gordel).
    Bij een huurauto kan je eigenlijk standaard ook wel een autostoeltje huren. Echter is dit vaak vrij prijzig (€5- €10 per dag), wij hebben daarom in Spanje onze eigen autostoeltjes gekocht en zodra wij daar heen gaan komt familie daar deze naar het vliegveld brengen.
    Daarnaast heb je tegenwoordig een soort opblaasbare stoeltjes voor in de auto en of het vliegtuig, dit is een stuk makkelijker meenemen. Misschien is dat een goede optie? Ik heb geen idee hoe die dingen heten.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Maar dat is toch niet veilig op schoot nemen? Brrr vooral hoe de grieken rijden. Ze is straks 1.5 jr als we heen gaan dus ze zou wel op een stoel kunnen zitten. Dus in nl hoeft dat ook niet in de taxi dat is toch raar.

Dat opblaasbare zitke ga ik even opzoeken!

5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.201
    533
    113
    Wij hebben onze meiden in het vliegtuig op de stoelverhoger gezet. Ze hadden zo hun eigen zitje in de huurauto.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.278
    36.132
    113
    Wij hebben wel een autostoel meegenomen in het vliegtuig, thuis vervoer je ze toch ook veilig, waarom dan niet op vakantie?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Autostoeltje mag pas mee in de cabine vanaf 2 jaar geloof ik (of maxicosi).
    Wij hebben met 9mnd autostoeltje gehuurd. Smerig ding en ontzettend duur en niet zo veilig.
    Nu gaan we over 3mnd weer, en heb besloten om extra bagage bij te boeken om ons eigen autostoeltje mee te nemen. Goedkoper en veiliger

8. tuc

tuc Niet meer actief

Wij gaan altijd met onze eigen auto op vakantie dus ik heb er geen ervaring mee, maar dit zou mijn gedachte ook zijn. Vind het vreemd dat er mensen zijn die het overwegen of zelfs doen om de kindjes zonder stoeltje mee te nemen.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Nee vandaar mijn vraag ook hoe het nou eigenlijk gaat. Wij vinden het ook geen fijn idee en willen haar veilig vervoeren want anders gaan we niet. Wij dachten dus ook onze eigen stoel mee te nemen. Dan maar extra geld betapen. Lees dat het vaker word gedaan, mooi!

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Dus het kan niet een autostoeltje? Ze is straks 1.5 jaar oud...

Onderstaande lees ik op transavia dushet mag dan wel zo te lezen.

mag voor een baby tot 2 jaar een (auto)kinderzitje of opvouwbare paraplubuggy (maximaal 10 kg) meenemen tot aan het vliegtuig. Transavia laadt bij het instappen het (auto)kinderzitje of de buggy in het vrachtruim. Je neemt de baby tijdens de vlucht op schoot. Alleen als je een eigen stoel voor je kind hebt gekocht, mag je het (auto)kinderzitje mee aan boord nemen. Een medewerker bevestigt deze aan de stoel. Het (auto)kinderzitje moet wel zichtbaar voorzien zijn van een keurmerk van de Europese Unie of een andere officiële instantie en een maximale afmeting hebben van 42 centimeter breed en 57 centimeter lang.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zie het idd staan van het autostoeltje mee in het vliegtuig (stond er in december nog niet, of ik heb toen verkeerd gelezen).
    Maar ik boek voor mijn kind nu nog geen eigen stoel en ik wil wel graag de buggy mee. Dus autostoeltje gaat mee in mijn ruimbagage.

Als ik wel een eigen stoel voor hem had gehad in het vliegtuig, hij is nu 1,5, dan had ik hem ook niet in een autostoeltje in de vliegtuigstoel gezet. Ik heb namelijk geen zin in uren gegil (hij zit niet graag in een autostoel).

12. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Als je uitjes met de taxi gaat doen is het eigenlijk niet te doen om je eigen autostoeltje mee te zeulen. In de taxi zetten, de taxi zet jullie ergens af en dan? Waar laat je de hele dag je autostoeltje totdat jullie weer terug naar het hotel gaan? Ik zou dan een huurauto nemen.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Taxi is als we naar het appartement gaan als we niet via een reisaanbieder gaan maar op eigen houtje dus dat zou alleen heen en terug. Verder zullen we idd voor uitjes een auto huren.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.659
    5.697
    113
    Hier het zelfde dus het stoeltje gaat het ruim waarschijnlijk dan in. Nemen jullie het eigen stoeltje mee of kopen jullie er speciaal een voor daar?

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb 10kilo extra ruimbagage geboekt (20,- heen en terug). We hebben een maxicosi axiss maar die is veel te zwaar. We hadden sowieso nog een extra stoeltje staan die lichter is voor als oma een keertje iets nodig heeft.
    Dus het extra stoeltje gaat mee heen en terug.

Ik zag in Portugal overigens in de hele grote supermarkten ook kinderstoeltjes voor iets van 60,-

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar een stoeltje in het ruim is toch ook niet veilig meer, volgens mij wordt daar niet voorzichtig mee omgegaan. Tenzij je het bij de gate af kan geven en het dan in het ruim wordt gelegd, dat zou ik iets meer vertrouwen ;)

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Is het dan niet handiger om vanaf het vliegveld gelijk een auto te huren? Autozitje erbij huren en je kan gaan en staan waar je wilt.

In boedapest is het openbaar vervoer erg goed en kan je net zoals in nederland wel een kinderwagen mee nemen :)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als wij op vakantie een auto huren nemen we onze eigen stoeltjes mee. Als we alleen af en toe een taxi nemen gaan ze los mee in de auto. Is ook noet te doen anders, zeulen met stoeltjes en op locatie moet je die dan ergens dumpen of er de hele dag mee rondsjouwen.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geldt dat niet alleen voor maxicosis?

Maar verder geloof ik het wel, ik denk niet dat de stoeltjes die verhuurd worden veiliger zijn

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat denk ik niet, een autostoeltje waar een breuk in zit is niet meer veilig lijkt me.
    Klopt, een autostoeltje die je huurt zullen niet veiliger zijn vermoed ik zo ;). Enige veilige optie zou dan zijn de autostoel mee het vliegtuig in.

Deel Deze Pagina