Uitstapje(s) met kind in Drenthe?!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Bubbel, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hallo,
    Wij gaan binnenkort een midweekje naar Drenthe. Het lijkt me een mooie provincie, maar ik ben er helemaal niet bekend (tjah, brabander, kom nooit boven de rivieren..:p;)). Nu willen we ook een dagje iets leuks gaan doen voor onze dochter van 21 maanden. Vanwege het weer gaat de voorkeur uit naar iets dat binnen is.. Ik zat zelf te denken aan Plopsaland (ze is helemaal gek op Bumba, kabouter Plop, Piet Piraat..;)), maar is dat al leuk voor haar? Maar ik heb ook nog wat gelezen over Oranjestad en kabouterland in Exloo.
    Iemand enig idee wat leuk is, andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom!!

Groetjes Bubbel

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Plopsaland is voor kleintjes opzich wel leuk, maar onder 86 cm mogen ze maar in heel weinig dingen!
    Je betaals als ouder ook 16,50 euro aan entree!

Ballorig zit er ook.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    sprookjeshof zuidlaren is erg leuk. Grote binnenspeelplaats, maar dan moet je als ouder wel gezellig mee. :) Zwemmen is ook erg leuk. Ik weet niet of er een zwembad bij het park waar jullie zitten is, ander kun je erg leuk zwemmen bij Hof van Saksen.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Onze dochter haalt 86 cm net niet, dus dan is er niks waar ze in kan in Plopsaland?
    Er is een zwembad op het park, dus daar gaan we zeker gebruik van maken. Maar ik zal sprookjeshof in Zuidlaren eens googlen!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dierentuin in Emmen is ook altijd leuk om naar toe te gaan.
    Sprookjeshof idd ook, maar dat vind ik zomers leuker ivm mooie buitenspeeltuin.
    Oranjestad valt een beetje in de categorie Plopsaland al denk ik dat er iets meer te doen is voor jouwkleintje en de prijs is volgens mij ook lager.

6. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Idd is kabouterland exloo erg leuk! Ballorig in Emmen. Zwembad de Smelt in Assen...

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wij vonden Plopsaland erg leuk, dat gezichtje van Zoë met 1 van ons op de draaimolen, onbetaalbaar :D. Het is een beetje afwegen denk ik. Dierentuin in Emmen was ook een succes. Vooral ook naar het nieuwe gedeelte gaan met de pinguïns, erg mooi gedaan!!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dierentuin Emmen, we gaan er elke jaar wel 2x heen en zelfs ik als volwassen vrouw blijf het leuk vinden :)
    En zoals de rest zegt, sprookjeshof, kabouterland :D.

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

als je iets leuks wil doen

dierentuin uiteraard (help je ze ook nog met de financiële problemen)

de bonte wever voor het zwemmen erg leuk doordeweeks 7.50 in het weekend 10 euro je kan gratis drinken en je kan de hele dag gebruik maken van de sauna's stoombaden kruidenbaden en natuurlijk een binnen golfslagbad en een buiten bad

sprookjeshof is denk ik al dicht anders is dat inderdaad leuk

wat ook een leuk zwembad is die van center parcs in dalen daar heb je aqaumundo

speelstad oranje

plopsaland geen idee hoe het daar is

balorig

dit zijn toch wel de meest boeiende dingen de rest is allemaal al gesloten in deze tijd van het jaar

10. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    In Coevorden zit het kinderspeelparadijs. Is een overdekte speelhal en buiten hebben ze een klein kinderboerderijtje met wat geitjes, konijnen, varkens, kippen en kalkoenen. Leuk voor kinderen van 1 tm 12 jaar. :)

Cowboy & Indianen speelreservaat Coevorden

11. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    speelstad oranje is echt superleuk!
    ik ben er met me meisje geweest en ze is bijna overal in geweest!

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Leuk in Drenthe:

- Ballorig Assen
    - Sprookjeshof Zuidlaren
    - De Bonte Wever in Assen (zwembad, heette voorheen de Smelt)
    - Pony park slagharen (Weet trouwens niet zeker of het Drenthe is, maar het is wel een leuk park!)
    - Speelstad Oranje
    - Verkeerspark Assen
    - Drouwenerzand
    - Kabouterland Exloo

13. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Jij komt uit Assen en weet niet of ponypark in drenthe ligt?:D
    Het ligt in overijssel.;)
    Maar is nu dicht.:p

14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Kabouterland Exloo is erg leuk vooral voor kleintjes ook!

Plopsaland zou ik persoonlijk niet doen, ze mag nergens in!
    Zonder van de hoge entreeprijs voor jullie dan.

Dierenpark Emmen is natuurlijk ook geweldig!

Ballorig is altijd leuk!

15. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik hoef niks meer toe te voegen.

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Als ik het goed begrijp is Speelstad Oranje wel een aanrader volgens de meeste van jullie. Denk dat em dat ook wordt. Op www.tweedekaartjegratis.nl is nu ook het tweede kaartje gratis. Dus das ook mooi meegenomen!

17. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik ben net terug uit Drenthe en ben ook in het Sprookjeshof in Zuidlaren geweest. Ik vond er zelf geen klap aan, maar Veerle vond het leuk en daar gaat het om hè :D

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Haha, ja uiteindelijk wel. 'Als de kinderen zich vermaken, hebben de ouders het ook goed..' ;)

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij zijn deze zomer naar Drenthe geweest en ik vond het heel leuk. We zijn met Sam naar de dierentuin in Emmen geweest. Dat vond ie echt geweldig. Ik vind het persoonlijk zelf ook de mooiste dierentuin van Nederland, maar goed... dat is persoonlijk. Het nieuwe deel is trouwens niet zo veel aan (vind ik), maar het oude deel in de stad zelf vond ik heel mooi.

Verder hebben we een dagje doorgebracht in Assen en zijn we nog naar Kamp Westerbork geweest. Dat laatste is vooral voor ons indrukwekkend en dus niet een specifiek kinderding (integendeel), maar aan de andere kant... Wel een mooie wandeling ook er naar toe (als je van natuur houdt).

Tot slot hebben we (natuurlijk!) de hunebedden bezocht. Mooie foto's te maken daar met je kleintje. Tenminste... dat vond ik.

Veel plezier gewenst!

Groetjes,
    Josien

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wij zijn net terug van een weekendje Drenthe (Land van Bartje ook echt een aanrader!!!:D)

We zijn ook naar kabouterland in Exloo geweest, erg leuk vooral de grote zandbak met springkussen etc;)

Gister naar Noorder dierenpark Emmen geweest dat blijft een hele mooie dierentuin vind ik! Je kunt de dieren van zo dichtbij zien en ze hebben echt de ruimte daar. Mijn dochtertje liep gewoon tussen de pinguins:D

Deel Deze Pagina