Onze dochter is deze ochtend voor de tweede keer op excursie met kdv. Deze keer zijn ze naar de bakker broodjes bakken. De vorige keer zijn de naar de supermarkt geweest. Verder gaan ze weleens eendjes voeren, naar de bibliotheek, gewoon wandelen en dan dingen aanwijzen aan de hand van het thema wat ze die periode hebben. bijv pas hadden ze thema verkeer, dan gaan ze buiten verkeersborden, voertuigen aanwijzen en verkeersregels worden uitgelegd, wachten met oversteken, links en rechts kijken.. Vrijdag mag ze mee naar het bejaardencentrum/verpleeghuis voor het eerst, meestal gaan de oudere peuters maar er zijn er niet zoveel die dag ivm vakantie en omdat dochter goed luistert naar de leidsters (thuis niet overigens) mag ze mee. Wel leuk want de opa van mijn man woont daar ook. Zijn er meer kdv's die dit doen?!? Zomaar benieuwd naar eigenlijk..
Ons kdv doet geen uitstapjes, maar ze halen wel vaak leuke dingen naar binnen. Zoals een mobiele mini-kinderboerderij, of kleine kuikentjes (die inmiddels al flinke kippen beginnen te worden). Er is wel toestemming gevraagd om ze eens mee te nemen naar Artis, maar ik geloof dat ze het toch te ingewikkeld vinden om het qua begeleiding en veiligheid goed te organiseren (ze moeten dan met de tram, en nog overstappen ook). Je hebt wel wat meer leidsters nodig per groep dan op een normale kdv-dag, lijkt mij. Andere kdv in de buurt organiseerde wel eens kleine uitstapjes met de bolderkar, dus gewoon in de buurt op loopafstand. De BSO doet het hier wel, maar die kinderen zijn natuurlijk ook een stuk groter.
Ons KDV gaat regelmatig met de bolderkar opstap. Of ze gaan naar het station om treinen te kijken, naar de Waal om naar de boten te kijken, maar ook mee naar de supermarkt om boodschappen voor de lunch te halen
Op het KDV waar ik werk gaan we regelmatig op stap met de bolderkar. Ook met de (wat grotere baby's). We gaan weleens naar het park, eendjes voeren, naar de supermarkt, naar het ziekenhuis om de post op te halen (KDV zit bij het ziekenhuis) met de peuters weleens naar een speeltuin of naar de moestuin. Laatst nog met wat kinderen naar het stadhuis gegaan omdat een collega ging trouwen.
Ja, hier ook regelmatig! Sowieso hebben ze een grote tuin waar ze vaak in spelen en waar ze plantjes laten groeien. Verder regelmatig naar de kinderboerderij, de 'grote' speeltuin, de supermarkt. En wat ik ook erg leuk vind is dat in hetzelfde pand een dagopvang voor (demente) bejaarden gevestigd is. Ze gaan regelmatig bij elkaar op bezoek en dan gaan de dreumesen/peuters/kleuters en de bejaaarden samen knutselen of boekjes lezen. Die 2 groepen kunnen zo goed met elkaar overweg, vertederend gewoon!
Hier ook allemaal uitstapjes. Mijn kleine is vandaag eerst voor het naar kdv gegaan, dus hij is nog niet meegeweest, maar ze hebben we gevraagd of dit mag in de toekomst.
ja hoor, hier ook. keertje peuter theater voorstelling, supermarkt, kinderboerderij. genoeg leuke activiteiten!
ja hier ook af en toe. Pas geleden was er een heus politie-busje waar ze in mochten sirenes aan enzo.. het was voor het eerst dat ze thuis vertelde wat ze gedaan had... " mama politie was langs geweest.. !! " en met de wat oudere peuters ( maar daar hoort mijn dochtertje nog niet bij ) zijn ze naar de ambulancepost geweest vorige week. ( thema is momenteel verkeer.. ) en zo nog af en toe dit soort dingen. Ik vind het erg leuk dat ze dat doen
niet regelmatig, maar ze gaan wel eens naar de markt of de winkel. Daarnaast worden er weleens bezoekjes gebracht aan 1 van de 2 andere KDV's in de buurt. Vooral als er weinig "grote" kindjes zijn worden ze samen gebracht zodat er wat meer kan.
Bij onze KDV maken ze ook uitstapjes. Vooral met de bolderkar en dan naar de bibliotheek of spelen in de grote speeltuin vlakbij met picknick. Ik vind het erg leuk dat ze dat doen.
Ja, bij het kdv waar mijn kinderen heen gaan doen ze ook wel eens uitstapjes. Klein boodschapje doen of eendjes voeren ofzo. Het kdv is gevestigd in een bejaardencentrum en af en toe gaan ze met de oudere kindjes (hoort mijn dochter nog niet bij) bij de bewoners langs.
Ja hier ook regelmatig kleine uitstapjes zoals naar de dierenwinkel, supermarkt, wandelen in het bos, kinderboederij etc. Alles met de Bolderkar. Verder twee keer per jaar een groot uitstapje. Dit jaar zijn we naar het peutertheater geweest en naar kabouterland. Ouders worden dan ook uitgenodigd en bijna iedereen gaat ook mee. Erg leuk!
Wij proberen als het haalbaar is ook wat uitstapjes te maken. Zo zijn de kinderen naar het peutertheater Cowboy Billie Boom geweest, naar Plaswijckpark, dierenwinkel, eendjes voeren, spelen op de BSO een stukje verderop, naar de bieb, naar de Praxis, enz erg leuk!!!
Yep. Er worden regelmatig uitstapjes gemaakt. Mijn zoontje gaat regelmatig mee in de bolderkar naar de supermarkt, kinderboerderij etc. Mijn dochter gaat in de schoolvakanties 1 dag per week naar de bso en dan ondernemen ze vaak ook wat. Zo zijn ze een keer naar de heemtuin geweest en naar de film. In de peutergroep is dochter een keer naar het peutertheater geweest. Hartstikke leuk allemaal
Met de bolderkar: Bibliotheek, kinderboerderij, park, supermarkt En ze zijn 1x met de bus weggeweest op een 'echte' excursie van 2,5 uur. Dit was naar een natuurcentrum (5 minuutjes rijden ofzo) waar ze een tocht gelopen hebben over het liedjes pad, en onderweg opdrachtjes gedaan hebben. Dit was dan in de groep van 2,5 tot 4 jaar.
Ja hier ook, dan gaan ze boodschapjes doen om daarna samen koekjes ofzo te bakken. Of ze gaan naar het bos, de boerderij, of de speeltuin. Soms met de bolderkar, en soms met de ketting. ( is een ketting met allemaal gekleurde ringen eraan. De kinjes houden die vast en zo lopen ze allemaal samen) En eigenlijk laat nooit een kindje de ketting los, heel grappig.
ow ik ben haast jalours... ik werk zelf op het kdv en heb ook mijn eigen 2 kindjes er op zitten... wij doen dus nooit excursie's omdat dit bijna niet te regelen is (volgens onze regels dus van het kdv) om dit goed te krijgen qua bezetting van kinderen en leidsters en dan ook nog van de kindjes die niet mee gaan met bezetting enzo erg jammer hoor.. zeker voor mijn oudste lijkt het me best leuk wel gaan ze trouwens af en toe naar de opa's en oma's maar dat is alleen op een dag dat ik en mijn kindjes er nooit zijn
op het KDV waar onze dochter zat (is net 4) maakten ze geregeld uitstapjes, naar het bos, het winkelcentrum, naar de markt, naar de schaapskooi, en ze zijn samen met wat BSO kinderen naar een restaurant geweest en hebben dingetjes mogen proeven in de keuken en de moestuin bekeken. Ze vragen bij die laatste 2 uitstapjes dan ouders om te rijden, en omdat het in de schoolvakanties was kon ik mee oh ja, ze gingen ook geregeld naar de "opa's en oma's" het KDV zat er naast dus dat was makkelijk, dan speelden ze lotto met de opa's en oma's, de kinderen gingen er met de prijzen vandoor hihi prachtig vond mijn dochter dat, volgens de leidster zat ze tussen 2 dames in te babbelen, en heeft ze die geholpen terwijl ze haar eigen kaart ook nog in de gaten hield verder kwam er om de 2 weken ook een muziek/dans/drama juf, ook erg leuk!