Lieve allemaal, mijn zoontje is bijna 6 weken oud en hij kreunt/perst nogal veel. Ik heb het idee dat ie heel de tijd probeert te poepen. Hij heeft in het begin erg veel last gehad van buikkrampjes, maar deze zijn nu redelijk over. Hij heeft ongeveer 2 á 3 poepluiers per dag, dus volgens mij is dat genoeg. Is het normaal dat je baby heel de tijd perst/kreunt? Hij loopt soms ook helemaal rood aan! Het is onze eerste kindje dus ik heb geen idee wat normaal is. Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt, liefs Miriam
Hij poept genoeg dat is duidelijk. Huilt hij ook bij het kreunen? Misschien, maar dat weet ik uiteraard niet zeker, heeft hij last van windjes, die geen uitweg vinden. Mocht dat zo zijn, kan je bijvoorbeeld Infacol gebruiken. Ik hoop voor je dat het snel stopt. Toch eng dat soort dingetjes en zeker als het je eerste kindje is. Zelf denk ik dat er niets ergs aan de hand is, maar ik weet dat je soms met je handen in het haar zit, wat je moet gaan doen en óf je wel iets moet doen. Sterkte
Hij laat wel veel windjes heel de dag door. Soms huilt hij wel tijdens het kreunen, maar dat is maar af en toe. Ik gaf hem 2 weken lang Infacol. Had het idee dat het wel hielp. Ik ben er nu weer mee begonnen, aangezien ik het idee heb dat ie er miss weer last van begint te krijgen. Hoop ook dat het idd snel stopt.
Prematuurjes kreunen vaak. Dat is een goed teken, is goed voor de longen. Maar het kan ook dat hij kreunt en lijkt te persen omdat hij krampjes heeft - dat kan ook al hij gewoon voldoende poept en het niet hard is hoor.
Mijn kindje kreunde ook zo'n twee uur achter elkaar in de nacht (zonder te huilen). Hij was toen nog heel klein en had ook krampjes waarvan hij wel moest huilen, maar dat was meestal in de avonduren. Toen ik gestopt ben met de borstvoeding (7 weken) was het van de een op de andere dag over. Achteraf vermoed ik dat hij last had van iets wat ik vaak at (noten?) of gewoon van de bv zelf. Het was wel heel vervelend om te zien, maar volgens mij waren het zijn darmen. (weet ik bijna zeker)
Ja dat kan inderdaad, prematuur geboren kindje kreunen wel vaker. Kan helemaal geen kwaad en gaat echt vanzelf over! Wel goed naar je kindje blijven kijken, als jij verder niet het idee heeft dat het echt pijn is zou ik het voorlopig aankijken.
Ik heb wel het idee dat hij pijn heeft. Hij spant heel z'n buik aan als hij kreunt en z'n benen gaan dan omhoog! Vanmiddag heb ik met hem een afspraak bij de osteopaat, hopelijk bied dat uitkomst. Heb gisteren weer 3uur met hem rondgelopen, want hij had weer erg last van krampjes. Hij krijgt wel nog steeds Infacol, maar of dat erg werkt?! Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Mijn zoontje krijgt flesvoeding en ik leg hem 2 á 3 keer per dag aan.. Zou het miss wijs zijn daarmee te stoppen? Het is toch ook zo dat je 2 lagen bv hebt (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen) dus eerst voormelk en dan echte melk? Zou hij miss daarvan krampjes krijgen?
Mijn nichtje kreunde in het begin ook erg veel, dit waren wel krampjes,ze moest er alleen niet bij huilen, maar haar lichaampje verkrampte wel mee. Krampjes kunnen komen van dingen in de bv, maar aan de andere kant zijn krampjes ook wel gewoon 'normaal'. Om te stoppen met bv voordat je weet wat het precies is, zou ik dus persoonlijk zonde vinden! Misschien even bellen naar het cb?
Mijn dochtertje kreunde ook en ging er op een gegeven moment echt bij krijsen/gillen, soms nachten lang. het bleek dat ze reflux had en erge krampen. Het is echt heel zielig, want ze hebben heel erg pijn. Ik kreeg eerst medicijnen voor haar, zantac, maar daar reageerde ze zo heftig op, dat ik naar een homeopaat ben gegaan en nu is de reflux over en de krampen ook. ze spuugt nog wel heel makkelijk, maar heeft geen pijn meer. haar matrasje in bed/kinderwagen enz ligt iets omhoog, hou haar lang rechtop na voeden. Kijk maar eens of dit ook werkt bij jou kindje. Ze kunnen ook verborgen reflux hebben en dan spugen ze niet maar hebben ze wel pijn. Het schijnt dat kindjes toch een soort van trauma op kunnen lopen door een zwangerschap/bevalling en dan reflux krijgen. Soms ook door een wervel wat niet goed zit, dus dan kan een osteopaat weer helpen. neem de klachten echt serieus hoor, want op het CB zeiden ze het ook, ze hebben echt veel pijn en sommige baby's hebben het heel erg voordat ze echt beginnen te krijsen. veel sterkte in ieder geval!
Bij beide mannen Infacol en bij de kleinste (7mnd) ook nog steeds hoor. Wel minder en dat is goed. Mijn oudste zoon kreunde bijna wel de hele dag door. Niet normaal meer en ik werd er ook best wel zenuwachtig van. Hij had ook Reflux, maar het kreunen kwam ook weer niet daarvan. Ik geloof dat hij het een 13 maanden heeft volgehouden. Nou ja, succes in ieder geval! Lekker warm badje kan soms ook even helpen.
Mijn oudste kreunde ook, vooral 's nachts. We zijn er nog bij de ha voor geweest, die belde meteen de ka op, want "ja, als ouders zeggen dat hun kind kreunt gaat er bij mij een alarmbelletje rinkelen". Ka maakte zich geen zorgen als hij het verder goed deed. Wij denken dat het toch gewoon krampjes waren, waar hij nog niet net om hoefde te huilen. Het kreunen hield ook op toen de echte krampjes stopten, dus met een maand of 3. Ik zou vooral kijken naar hoe je kindje het verder doet. Als ie tevreden is zou ik me geen zorgen maken.