Hoi meiden, Ik zit met een dilemma; onze zoon is 5 wkn en 2 dagen oud. Hij drinkt nu 6 flessen 120/4. Alleen is het nu zo dat hij behoorlijk lang kan slapen, zo'n 4 à 5 uur zitten er meestal tussen de voedingen. Nu had ik een schema gemaakt om hem wakker te maken zodat hij idd 6 voedingen krijgt per dag. Dan maak ik hem wakker, luier en dan de fles. Maar ik merk dat hij tijdens de fles weer wat in slaapstand gaat en dan langzaam drinkt en daarna toch best veel spuugt. Als ik hem niet wakker maak, en dus uit zichzelf komt, drinkt hij super en spuugt amper. Ik zat te denken om de fles op te hogen naar 150 en dan 5 flessen te geven. Maar ben ook bang dat hij dan veel gaat spugen omdat het teveel is misschien. Hij is nog maar zo klein; 51,5 cm en 3610 gram. Dus of; 6 flessen en op tijd wakker maken met de consequentie dat hij weinig/langzaam drinkt en meer spuugt of hem op verzoek voeden met de consequentie dat 150/5 teveel is en dus ook meer gaat spugen. Wat zouden jullie doen of adviseren jullie? Als er aanvullende informatie nodig is, hoor ik het graag!
Of de flesjes wat kleiner maken want hij drinkt zeker niet te weinig! Als hij genoeg heeft aan kleinere flesjes kan je dat proberen of anders voeden op verzoek maar wel de tijd in de gaten houden, zodat er bijvoorbeeld zeker niet meer dan 4.5u tussen zit Hoe doet hij het snachts? Stel hij weegt 4kg dan is het gemiddelde 600ml wat ze op een dag drinken, het gemiddelde he, kan ook meer of minder zijn 6 flesjes x 120ml = 720 ml dus hij drinkt best veel Veel succes, het is veel uitzoekwerk in het begin, beste is proberen kleinere flesjes of in de gaten houden dat hij er niet "te" veel tijd tusse laat in de voedingen. Snachts mag hij eventueel al 6u doorslapen of misschien zelfs 7u
Bedankt voor je reactie. Ja Sepp is een echt hongerlapje! Zijn van de week op het cb geweest (had toen net mijn schema 'bedacht'), en we moesten de voeding met 10cc per week zelfs gaan ophogen, vonden wij ook gek.. Maar goed. Hij was in 3 weken tijd 800 gram!! gegroeid. Hij is niet snel tevreden en wil na elke fles (ongeacht de inhou) altijd meer, ik geef dan zijn speen. In de nacht houd hij met gemak 5 of ruim 5 uur aan. Dit is wel meer als op de dag. Best lastig hè? Ieder kind is ook weer anders... Wil natuurlijk ook geen obesitas baby maken.
Haha Misschien voeding voor hongerige baby's proberen? Hoelang doet hij over een flesje? Als hij het tesnel leegdrinkt kan je ook johannesbroodpitmeel toevoegen dan drinken ze langzamer en is de zorgbehoefte meer voldaan
Haha hij drinkt het in 20/25 min en heeft al johannesbroodpitmeel erbij zitten. Ik neig zelf toch naar het zelf laten komen en dan 120 geven. De laatste fles 150 en de nachtfles 90. Aan zijn humeur merk je ook niks, tevreden mannetje. Vertoond wel eens diva gedrag
Die johannesbroodmeel heeft geen toegevoegde waarde als het om vertering gaat meid. Dat is alleen om het spugen wat onder controle te houden. Ik zou voeding voor hongerige baby's proberen en gewoon de 120 blijven geven daarmee. Misschien kun je hem dadelijk zelfs 90 geven. Ik zou zeker geen 150 gaan geven als hij met de flesjes van nu al spuugt
Ik zou hem zelf laten komen, dan drinken baby's toch echt het best. Probeer idd niet teveel te geven, de vuistregel is 150 ml x lichaamsgewicht (in kilo's). Speentje na de fles is prima, het is dan meestal zuigbehoefte en niet zozeer honger.
Er werd bedoeld dat het johannesbroodpitmeel hem misschien meer zou vermoeien en dus eerder zou gaan slapen ipv 1,5/2 wakker. De vuistregel ken ik idd. Al houd het cb zich daar ook voor geen meter aan!! Ik denk dat ik hem gewoon laat slapen en hem dan 4x 120/4 geef. S'avonds een flesje van 150/5 (gaat en blijft erin, iig gisteravond) en de nachtvoeding 90/3. Ik ga dit eens eens periode van ruim een week aankijken of dit voor ons beide werkt. Dat wakker maken is echt geen succes heb ik vanmorgen weer ondervonden. Dan snoozed hij echt de hele dag. Heb liever een helder en wakker kindje tussendoor waarmee ik nog kan spelen en hij in de box zich ook nog even kan vermaken voor zijn motoriek. Hoe klinkt dat voor jullie? Logisch? Pfff best puzzelen als mama zijnde haha...