Ik denk er precies zo over. Ik hoop gewoon van harte dat ik volgende week positief nieuws krijg. M'n cyclus is ook niet echt regelmatig nu ik gestopt ben met de pil. Half april met pil ongesteld geweest, daarna 11 mei en toen 25 juni weer. Ben benieuwd. Hoop niet dat dat straks een probleem gaat worden. 10 jaar aan de pil is dus niet gezond.
precies ! ik wilde ook nog even reageren.. mijn schoonmoeder heeft 4 kinderen, ze zit in de ziektewet, heeft vroeger wel wat gewerkt.. maar verdiende niet veel, de vader was niet echt in beeld.. ze hadden echt een minimaal inkomen, en toch zijn die 4 kinderen gezond, gelukkig en alles... en mijn vriend heeft universiteit gedaan en nu een super baan, dus het zegt zooo niks... maar goed
Ik hoop met je mee , maar laat het niet jou/jullie wensen en geluk beinvloeden.. Zoveel macht hoeft een baas niet te hebben hoor .. 10 jaar aan de gewone pil moet niet zo'n probleem zijn hoor.. Ik heb de prikpil gehad en das echt een paardenmiddel .. Ik ben een wandelende encyclopedie volgens mij man (nav. 2 jaar gynnen)..
Precies mijn moeder heeft mij en mijn broer van een bijstandsuitkering opgevoed omdat mn pa liever aan de drugs zat en dat is altijd liefdevol en goed geweest.. Er waren weleens weken dat we het wat minder hadden qua luxe, maar ben dr alleen maar dankbaar en heb er alleen maar waardering voor . We hadden soms maar 15 tot 20 euro voor een week!
Ik was laatst bij de huisarts om een keelontsteking en toen zij ze dat de pil minder werkte, toen ik zij dat ik niet meer aan de pil was wilde ze van alles vertellen, haar onderbroken en gezegd dat ik eerst wilde wachten ivm mijn werk. Toen draaide ze zich om zegt ze tegen de stagiare het is wat, het werk boven de wens.....
ja indd ! je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt.. dat hoor je toch wel eens op tv, mensen die per maand 6000 euro verdienen en nog 2000 euro per maand tekort komen, was bij dubbeltje op zn kant. echt maar dat is gewoon het extreme tegen het extreme... ik vind het ook gewoon flauwekul eigenlijk hoor. niks is zeker tegenwoordig ! en met gezond verstand kom je heeeel ver
Hoi Lien Ik sluit me ook wel aan bij de rest. Mijn situatie is nu ook helemaal niet rooskleurig, maar toch blijf ik er voor gaan. Ik ben inmiddels meer dan een jaar bezig, met helaas 2 miskramen en door medische toestanden is de kans op zw schap ook wat kleiner. Want stel je besluit er voor te gaan, wie garandeert je dat je snel zwanger raakt. Tuurlijk kan het in de eerste ronde raak zijn, maar stel dat het 3 jaar duurt of helemaal niet. Die laatste twee hoop ik natuurlijk absoluut niet voor je, maar het zijn voorbeelden. Wat is "ideaal". Zekerheid is belangrijk dat snap ik heel goed, maar als de wens zo groot is zou ik er voor gaan. Veel succes en hoop dat je contract verlengd wordt.
Goh musicalfan, vervelend dat het zo moeizaam gaat he? En dan al 2 mk bah .. Ik zit ook in de mmm bij de gyn hoor.. Ik ben in 2008 al gestopt met de prikpil en de cyclus bleef maar uit.. Tot begin dit jaar.. Eerst zat er nog een cyste, nadat die weg was is het gelukkig weer op gang. En na onderzoeken en echo's is alles in orde! Ben nu aan het tempen, dit is mn eerste volle temp maand, en mijn kaartje ziet er bevordelijk uit 12/13 juli mn nod .. Ik hoop natuurlijk ook dat iedereen een lekkere ideale situatie heeft en krijgt! Dat is natuurlijk alleen maar fijn en mooi meegenomen.. Maar waar krijg je dat tegenwoordig nog? Maar als dat niet 1 2 3 lukt, zet dan niet je wens opzij! Net als musicalfan zegt het gaat niet altijd zoals het lijkt en moet gaan.. Helaas kan ik er zelf ook over mee praten.. Straks werk je jaren aan zekerheid en ben je er klaar voor en lukt het niet meer,, zou het mezelf nooit vergeven ..
Ik zou er gewoon voor gaan! Toen wij voor de 1e wilden gaan, had ik geen vast contract. Toch gingen we ervoor, omdat ik bij een hele goede bekende in dienst was. Dat zat wel goed. Blijkt, ben ik net 5 weken zwanger.. Stopt ze met haar zaak, had ook net een kindje en d'r verlof beviel haar zo goed. Ehh... Shock! Haha! Maar ik kreeg een miskraam bij 10 weken. Een ander heeft de zaak overgenomen met mij daarbij, zou een verantwoordelijke functie krijgen. Erg leuk! Aangegeven bij hem: ik ben een jonge meid, net getrouwd en we hebben een kinderwens. Was geen probleem! Net 2 maanden voor hem aan het werk, zwanger > weer miskraam. Kwam erg ongelukkig uit, ben 2 weekjes thuis geweest, maar op zich wel begripvol. 6 maanden later weer zwanger, dit keer ging het goed! Yes, zo blij en iedereen vertellen. M'n baas reageerde erg gewoontjes. "Leuk hoor, gefeliciteerd." En zo begon het.. Sindsdien kon ik niks meer goed doen en 1 maand voor m'n verlof kreeg ik te horen dat ik toch geen vast contract kreeg. Nou.... :S
ja zo zie je maar weer ! niks is zeker.. kijk het zou een ander verhaal zijn als je allebei geen werk heb of inkomen ! maar dat is niet het geval... of vind je vriend het eng om die verantwoordelijkheid aan te gaan? zou ook nog kunnen.
Hij wil ons kindje gewoon een gezond financieel leven bieden en niet dat we op een houtje moeten bijten. Als volgende week het positief is, houd ons niks meer tegen.
Zekerheid is er tegenwoordig niet meer, of Winston moet aan je deur komen met een flinke koffer.. Ja zou idd kunnen dat je vriend het gewoon eng vindt, dat hebben meer mannen.
Nee hij wil echt voor een kindje gaan. Niks houd hem tegen, puur de financiële kant. Zonder mijn geld wordt het wel erg krap. Maar ik heb al het vertrouwen erin dat ik donderdag positief nieuws krijg! Alles wijst erop dat ze mij wel moeten houden, veel zieken en mensen die weggaan. En ik werk in de zorg dus ik heb zo weer werk!
Tja, ik kan het wel begrijpen... Alleen is Nederland een land waar de hulpvoorzieningen goed geregeld zijn, en een kind heeft liefde, aandacht en eten nodig.. En je hebt jaren de tijd om te sparen voor je kindje, en geld maakt uiteindelijk niet gelukkig... Ik ben het er mee eens dat je tegenwoordig niet meer zonder geld kan (gezondheid maakt gelukkig, en gezondheid kost tegenwoordig geld), maar als ik me lekker kan redden en dagelijks eten op tafel kan zetten en mn kindje lekker naar school kan gaan en dat soort zaken ben ik een heel gelukkig mens!
Hoi Moontje Jeetje, dat is ook rot dat het zo lang duurde voordat je cyclus op gang kwam. Ga je iui of ivf doen? Ik ga voor je duimen dat je temp hoog blijft. Het is je gegund. Ik heb zelf endometriose, ben pas weer geopereerd en op hormonen (lees in de overgang) gezet, dus even niet bezig met zwanger worden, maar hoop zsm wel weer te starten. Eerst nog in eigen cyclus overigens. Ik duim voor je. Liefs
In augustus moet ik terugkomen bij de gyn met tempkaartjes (als ik nog niet zwanger ben).. Alles is nagekeken bloed, echo alles dus alles in in orde.. Als het in augustus nog niet raak is willen we idd hulp gaan vragen, en ze had het er zelf ook al in codetaal over hihi.. Ja ik heb echt de vlag uitgehangen toen ik na 2 jaar weer ongesteld werdt.. vanmorgen een vroege test gedaan, heeeeeeeeeeel licht roze 2e streepje (met ochtendurine die ik ff had laten staan omdat die klotepostbode laat was met mn testen GRRR) en daarna met verse urine was die nog negatief. Alleen die ochtend test was laat afgelezen omdat ik er teveel urine opgemikt had droogde die langzamer.. Maar indroog/voorgedrukte lijntjes zijn niet roze, en was vanmiddag ook niet te zien toen was die omo wit. Endometriose ,, ook idd weleens van gehoord.. Soort verklevingen he? Oud collega van me had het ook en had idd ook een helleweg, en is nu nog niet zwanger idd.. Hoe zijn de kansen voor jou?? Wat houdt die overgang in? Sterte ermee.
Wij hebben ook gekozen om mijn eerste halfjaarcontract af te wachten. Nu zijn we alweer een jaar verder en nog niet zwanger. Baal er erg van dat we dat halfjaar niet gelijk bezig zijn gegaan. Misschien waren we dan nu zwanger van de 2e .
ik ben half mei ook veranderd van werk, maar wel al 2j bezig dus mijn man had nu ook zo iets van het komt nu niet zo goed uit, maarja als je al zolang wacht dan ga je het niet uitstellen omwille van werk, werk vind je normaal gezien achteraf ook wel
Ik ben zowel bij de eerste als bij de 2e zwanger geweest rond het wel of niet verlengen van m'n jaarcontract. Zat beide keren nog in ziektewet ook (zwangerschapsgerelateerd) en heb 2 keer een vast contract gekregen!
Hoi Lien, Heb alleen je eerste post gelezen en niet alle reacties. Maar wilde even laten weten dat ik ook getwijfeld heb of dit het juiste moment is om zwanger te worden. Ik heb vier jaar een vast contract gehad, maar besloot vorig jaar ontslag te nemen en een jaar te gaan studeren. In oktober ben ik klaar met mijn studie, maar dan moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen op de arbeidsmarkt. Niet het ideale moment om zwanger te worden. Maar toch gaan we ervoor!! Ik denk inderdaad ook dat er altijd wel een reden is om het niet te doen. Maar er zijn vooral veel redenen om het wel te doen. Ik heb al tien jaar een stabiele relatie, een mooi koophuis, vriend heeft een goede baan, ouders en schoonouders steunen ons volledig etc. Dus, wij gaan ervoor!! Heel veel succes met jullie beslissing. Liefs Tara