Help! Slaapprobleem!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wondertje1, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje1

Wondertje1 Actief lid

27 nov 2010
    204
    84
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mijn zoontje van 5,5 maand slaapt al vanaf 2 wk oud in de puckababy. Aangezien hij nu kan rollen, heb ik de armgaten geopend in de puckababy zoals wordt geadviseerd. Echter komt hij niet meer in slaap en blijft hij rondzwerven in zijn bedje! Ik vind hem dus vaak overdwars bovenin zijn ledikantje!
    Als ik hem met een lakentje strak instop valt hij makkelijker in slaap, maar dan wordt hij 's nachts wakker en blijft hij mopperen totdat we hem 'bevrijden' van onder zijn lakentje. Met als gevolg dat hij dan weer een uur wakker blijft omdat hij niet in slaap komt: zucht!

Omdat hij overdag ook heel weinig slaapt (al vanaf dag1), is het wel belangrijk dat hij (en wij) 's nachts tot rust komt!

Herkent iemand dit? Hebben jullie tips? Negeren helpt overigens niet, want dan raakt hij volledig overstuur en wil hij helemaal niet meer slapen....

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Mijn dochtertje van 4 maanden slaapt ook moeilijk door de laatste tijd. Wat wel helpt is een slaapzak aan die te lang is en dan de onderkant van de slaapzak wegvouwen onder het matras. Zo kan hij wel schoppen maar vliegt hij niet door zijn hele bed. Dat doet mijn dochtertje anders ook. Ik span er ook een lakentje overheen maar niet te strak.
    En ik geef haar een speentje en aai over haar gezichtje. Vaak valt ze na een half uur tegen mijn hand aan weer in slaap.

Negeren helpt inderdaad niet. Lastig is dat he?!

Ik heb nooit een puckababy gebruikt, maar ik weet dat ze aan de onderkant vrij smal toe lopen. Een normale slaapzak doet dat niet. Wellicht voelt hij zich dan minder opgesloten?!

Succes!

Deel Deze Pagina