Schoenen nu al te klein?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sennavt, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Laatst heb ik voor mijn dochter haar allereerste echte schoenen gekocht, weer een mijlpaal :D

Ze loopt er goed op, en passen prima dacht ik. Alleen deed ik vandaag haar schoenen aan om te gaan wandelen en vond ik dat ze toch aan de krappe kant zijn.

Ik heb de schoenen 2 weken geleden gekocht, maat 21. Dat is inclusief 1 cm extra groeiruimte.

Zouden haar voeten al zo snel gegroeid zijn dat ze nu alweer te klein zijn?

Ik kan het me haast niet voorstellen dat dat zo snel zou gaan :$ Hoewel ik me over meer dingen verbaasd heb ;) Ik ga zometeen nog maar eens haar schoenen aandoen, kijken of ik het nu weer krap vind. Anders morgen toch maar nieuwe schoenen halen?

Groetjes!

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    tja het meten is nooit helemaal nauwkeurig denk ik.. zodoende is die 1cm die ze "over" hebben tijdens bv het passen misschien dus ook geen 1cm geweest. Ik merk dat mijn zoontje zijn voeten momenteel ook harder lijken te groeien dan een paar maanden geleden.. hij heeft net 3 weken ofzo een nieuw paar schoenen aan en voor mijn gevoel heeft hij niet meer zo heel veel ruimte.. dus verwacht dat ik heel binnenkort weer opnieuw een paar kan kopen. (met zijn eerste paar heeft hij echt 3 volle maanden gedaan voordat ze te klein waren).
    Zou dus indd zomaar kunnen dat je nu al een nieuw paar aan't kopen komt.

3. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij jou (lijkt) gaat dat dus ook aardig snel! Ik dacht echt dat ik gek geworden was haha. Het opmeten hebben we gedaan door haar voetomtrek te tekenen op papier en de afstand tussen de langste teen en de hiel te meten. We kwamen op 20 cm uit en dan die 1 cm extra. In de winkel gepast, en dat voelde/zat ook allemaal goed.

Nou ja, dan gaan we morgen maar weer op naar de winkel.. Vind het niet heel erg hoor, goede reden om lekker te shoppen voor haar maar zó snel had ik niet verwacht!

Afgelopen week bij het consultatiebureau stond ik ook al te kijken hoeveel ze in lengte gegroeid was. Dat had ik ook al gemerkt omdat haar kleding vrij krap begon te zitten. Nu dacht ik dat dat door de droger kwam ;)

Zijn wel dure weken zo haha..

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wow gaat heel snel dan!
    Hier heeft mijn dochter sinds augustus maat 22 en ze past ze nog steeds!

5. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hé, ik moet er gewoon om lachen. Slaat toch nergens op haha.. Maar ja het is niet anders. In ieder geval gaat het qua gezondheid blijkbaar allemaal heel goed ;) Ze was in 3 maanden tijd ook al 6,5 cm gegroeid dus heel gek is het ook weer niet. Maar toch..

Misschien gaat maat 22 hier ook langer mee ;) Zou wel prettig zijn!

Ze is nu overigens 15 maanden, 79 cm en 9,5 kg.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter is een ukkie hoor.
    Hebben haar zelf gemeten en met 18 maanden was ze 79cm en nu zit ze op circa 82cm. In 4,5 maand maar 3 cm gegroeid. En ze eet verder goed, op dat avondeten na dan haha.
    Dus dan groeien die voetjes ook minder snel.
    Maar heb ergens gehoord dat de meeste kinderen begin lente opeens een groeispurt maken, dus ben benieuwd. 😉

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leuk om jullie ervaringen te lezen :) Ik heb overigens ook een mini.. 14 maanden en nog net geen 76cm.. 9,75kg. Hij draagt schoenmaat 21 nu (van Jochie.. weet niet of dit groot/klein valt o.i.d. ten op zichte van andere merken). Ik vind het ook maar een dure bedoeling haha. Voor mij mag hij nog wel even doen met de schoenen die hij nu net heeft, maar tja, het is wat het is :p

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat ze op de grens van maten zat.
    1cm is zeg maar als je zelf zooltje legt onder en van grote teen tot einde zool 1 cm is.

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier heeft ze in een jaar tijd heel wat schoenen versleten. begonnen met maat 18 toen ze echt stevig liep. nu net maat 22. ze heeft steeds wel een paar maanden kunnen doen met paar, maar nu zijn haar nieuwe schoenen ( 3 week) alweer aan krappe kant....

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Beste manier om te kijken of een schoen past, is door het zooltje eruit te halen en je kind er dan op te laten staan. Zo zie je meteen hoeveel ruimte je over hebt.

Deel Deze Pagina